• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita
    Annam85 skrev 2011-10-16 18:07:21 följande:
    Troligen fått mitt andra raka missfall. Blir till att ev vara hemma imorgon och ringa KK för en akut tid...
    Varför tror du det? har du ont och blöder massa eller? Hoppas verkligen att det inte är mf. Håller tummarna. Lycka till!
  • annsofiea

Näe vad många som det händer tråkigheter för nu :( Själv mår jag oförskämt bra idag. Pigg, inget illamående osv. (Och självklart blir man lite orolig nånstans därinne att det betyder att något ör fel). Men nej, jag tänker vara positiv. Jag tror att jag mår bra därför att jag fick sovmorgon imorse och sedan varit ute i trädgården hela dagen, gött!

• Lärarstudenten

Tråkigt att så många graviditeter inte slutar bra...känns som att risken finns där men att man blundar för den. Är själv mycket nervös för morgondagens vul! Har faktiskt inte tänkt eller varit glad över att jag är gravid förens jag vet om det finns något där. Kramar till er alla!

• Annam85

Upptäckte tidigare idag att jag blött en del... Inga jättemängder och inga klumpar och inte heller några kramper imagen, men känns allt för likt mitt tidigare missfall. Det började också med småblödningar kring denna tid...
    Dessutom är illamåendet visst puteväck när jag tänker efter. Mått pyton hela förra vecka och fram tills i em....

• Ussaka

Beklagar verkligen, ni som misstänker eller konstaterar mf. Så fruktansvärt trist!

Jag mår illa idag. Konstigt nog blir det värre när jag är ledig, så länge jag är på jobb verkar det som att illamående och trötthet går att förtränga. Så är jag så jäkla hård i magen, har inköpt och käkat katrinplommon, hoppas det hjälper :)

• Tre Flickor

Beklagar Syster Lycklig!
    danan hoppas att VUL visar att allt är okej med din lill*

Idag är det lugna gatan med måendet. Bortsett från några nya hormonfinnar som dykt upp under natten och en utskällning av sambon så har jag inte märkt av så mycket skillnad mot hur jag är normalt. Jag hoppas verkligen att illamåendet är på sista rycket nu så jag kan börja njuta av att vara gravid istället.

Är det någon mera som får springa och kissa på nätterna?
    Jag vaknar 2-3 gånger varje natt och får gå på toaletten. Jag kanske borde minska på vätskeintaget inför natten men det är svårt då jag oftast är törstig på kvällarna.

• AboveBeyond

Denna helg har varit jobbig..Har varit trött och illamående hela tiden och har ätit så mycket onyttigt att jag skäms!! Vägrar ställa mig på vågen imorgon! ;D

• JennieJ

Jag skänker alla er en tanke som har fått blödning å mf och jag hoppas verkligen att ni inom kort blir gravida igen och att ni får ett friskt barn!

• OHs mamma

Illamående deluxe så här på morgonkvisten. Är samtidigt hungrig...men äter jag lite så kommer det nästan upp, rör jag mig för fört kommer det nästan upp....hoppas jag klarar av att jobba idag!

Igår mådde jag skit. Var helt slut i hela kroppen och tempade 37,9, var helt borta i både kropp och knopp. Idag känns det lite bättre men börjar känna att den där tunga känslan i kroppen börjar infinna sig som gör att jag känner mig helt slut.

Jag vill ha min bebis nu!

• JennieJ

God morgon alla nyblivande mammor! Hoppas ni alla får en bra dag! Själv hade jag ganska ont igår eftermiddag å kväll i nedre delen av magen och ryggen då smärtan förflytta sig hela tiden så tror jag att de var tarmarna som var dom som egentligen bråka. Nu här på morgonen så känner jag mest mollandevärk värk och en brännade känsla i magsäcken. Hur mår ni andra?

Svar på tråden Juni-barn