• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita
    Gullgrodan skrev 2011-10-17 14:15:59 följande:
    Läkarstudent och bebisgalen, vilken vecka är ni i? jag är i v.8 imorrn

De såg hinnesäcken men inget i, antingen mf eller så är det för tidigt att se, ska ta blodprov idag och om 2 dar för att se om hcgn i blodet ökar...

Hoppas det bara är för tidigt att se nåt på dig. Det kan ju vara så att ditt ägg tog lite längre tid på sig att fästa vilket i sådant fall betyder att du inte är så långt gången som du tror.

Läkarstudent och bebisgalen: Vad roligt för er att ha sett er lill*. Åhh, vad jag oxå skulle vilja se om allt såg bra ut i min mage.  
  • Dancia
    Gullgrodan skrev 2011-10-17 14:15:59 följande:
    Läkarstudent och bebisgalen, vilken vecka är ni i? jag är i v.8 imorrn

De såg hinnesäcken men inget i, antingen mf eller så är det för tidigt att se, ska ta blodprov idag och om 2 dar för att se om hcgn i blodet ökar...

Jag gjorde ett VUL när jag var gravid med min dotter och såg bara en hinnsäck när jag trodde att jag var i v.7, men var bara i v.5. 2 veckor senare såg vi ett tickande hjärta i hinnsäcken :)
  • Pepita
    Dancia skrev 2011-10-17 13:50:55 följande:
    Hej allihopa! Grattis till era graviditeter :).

Själv plussade jag igår och det var väldigt blandade känslor. Den här graviditeten var väldigt oplanerad men idag bestämde vi oss för att behålla barnet och all oro i mig har släppt :). Nu känner jag mig glad och börjar föreställa mig livet med ett tredje barn :).

Kaffetanten: Jag väntar tredje och frågade mina barns bvc-sköterska imorse hur andra familjer tar det med tredje barnet och hon sa att de flesta säger att det i princip är som att få andra, man har ju redan fler än ett barn sen innan och fördelen kan vara att de två första barnen har varandra när bebisen kommer :).   
    Grattis! Och vad roligt att ni beslutat er för att behålla Vad härligt att din oro försvann med en gång så att du nu kan njuta istället.
  • tessa

Hej!
    Får jag hoppa in här?
    Är i vecka 6, ska på hälsosamtal hos Bm på onsdag och sen VUL 7/11 tror jag det va..
    Hade ett MA i juni i år, bara hinnsäck inget foster. Så vi hoppas på att alt ser bra ut denna gång =)

Jag kanske är larvig men jag tycker att det redan syns att jag är gravid, hur är det för er?
    Har en son på 4 år och som sagt ett MA i bagaget, så det är min tredje graviditet..

• Gullgrodan

Man kan ju hoppas, men det känns inte roligt....

• bebisgalen

Gullgrodan: Jag är i v 6+4. Hoppas det bara är förtidigt att se något :( Håller tummarna. När ska du tebax dit?

• zenoble

Grattis till er med nya + Glad

och kul ni som fått se erat lilla hjärta på bild!
    Gullgrodan, håller tummarna för dig, det är säkert för tidigt bara, det är väl lite olika det där.

v. 8 nu och idag har jag varit på hälsosamtal, inget märkvärdigt, men var bra att få lite tips inför utlandsresan om en vecka, även fast det mesta var sjävlklart :) Har jätte ont i höfterna och svanken, frågade bm om det och hon sa att det kan vara bara av horomerna som en omställning och för att det inte var så länge sedan jag var gravid, att bäckenet inte återhämtat sig helt. Hoppas det går över!

• Gullgrodan

Ska få svar på blodproven om några veckor, hon sa de skulle ta så pass så de är väll bara att vänta å se va de visar...

• Mimini

Hej!
    Här kommer en till som ÄNTLIGEN plussat!!!!
    Jag är i vecka 5+4 och har en dotter som snart blir 2,5 år. Vi har försökt i över ett år nu med andra barnet och jag var på väg att nästan ge upp, eller åtminstone ta ett brejk, för det blev så jobbigt psykiskt att varje månad ladda med så mycket förväntningar (fastän jag verkligen kämpade med att inte tänka på det, inte känna efter och inte hitta massa symptom...) och sen bli såååå besviken och ledsen när mensen kom.....

Jag plussade BIM +2 och jag är så otroligt glad!!!!!!

Grattis till alla ni andra och hoppas att vi alla kan behålla våra små knoddar i magen hela vägen fram!

Gullgrodan: Jag håller tummarna för dig!!!!!

Svar på tråden Juni-barn