emma78 skrev 2011-10-17 09:06:54 följande:
hur gammal är "minstingen"? jag och min man kommer oxå att bli 34 när trean kommer:)Tycker absolut inte att vi är för gammla,tvärtom ser jag fram emot att få barn i denna
åldern.Vi var 22 och 25 när vi fick de andra två.Skillnaden mellan nu och då är att vi hade så mycket att gå igenom samtidigt som man skulle "lära sig" att vara förälder.Idag är vi mycket mer stabila,båda har fast jobb,vi har hus,är gifta (inte för att det spelar någon roll) men jag är lugnare och tryggare i mig själv!
Ett stort GRATTIS till plusset:))Det kommer att gå bra!
Tack

, våra barn är 3 och 5, eller de fyller då 4 och 6 när bebisen kommer.. Så minsta pojken kan nog komma att ta det ganska hårt, han är en riktig mammas-pojke..

. Och nej, jag tycker inte heller jag är för gammal...
Zvartaliljan skrev 2011-10-17 09:08:20 följande:
väntar också mitt tredje och har ungefär samma känslor så jag förstår dig.
Har haft 2 tuffa graviditeter där ungefär halva spenderats inlagd så jag vet ju att det kommer bli mycket sjukhus och borta från mina barn nu, vilket känns jättetråkigt och jag hatar bara tanken på det
Stora tjejen är bara pappersformaliteter från en Aspergers-diagnos så det känns lite elakt mot henne att hon nu kommer få ännu mindre uppmärksamhet med ett syskon till. Och min lille kille som är supermammig....ja hur ska detta gå??
Jag avskyr o vara gravid pga alla komplikationer så jag är egentligen inte så lycklig just nu som jag borde vara...lyckoruset kommer liksom inte. När stickan visade + blev jag knappt glad utan började direkt oroa mig för allt som kommer ske.
Men samtidigt försöker jag tänka på den lilla bebisen som slutligen kommer som belöning. Ett litet syskon som kommer tillföra så mycket kärlek till familjen och då vi båda kommer från stora familjer (5 resp. 4 syskon var) så känns det inte rätt med "bara" två barn. Även om det blir tufft nu när de är små och det kommer bli mycket kiv om uppmärksamheten så kommer de ha varandra, en vänskap och kärlek som bara inte kan hittas någon annanstans

Oj, ja det låter inte roligt.. Hoppas du får vara hemma så länge som möjligt!
Och som du säger ett syskon tillför så mycket! Inte minst när de blir äldre..
Måste försöka tänka på det positiva, bebisar är ju såå härliga

Jag har dessutom alltid älskat att vara gravid... vill genast sätta igång och köpa gravid-kläder, för detta är nog ändå sista graviditeten för mig, så vill börja njuta av den så fort som möjligt...