• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma
    JennieJ skrev 2011-10-16 11:05:44 följande:
    Skruttens mamma! Jag känner av de oxå, har dok inget stödbälte men tror de hade varit skönt då de gör ont att gå. Även märkt att när jag sitter längre tid och gärna efter toabesök så värker benen och även har de hänt att båda fötterna somnat vilket inte är allt för skönt
    Usch, ja det är inte kul! Skaffa ett stödbälte, det är skönt att ha!
    Vilken vecka är du i nu?
  • tunrida
    OHs mamma skrev 2011-10-16 10:59:17 följande:
    Är det någon mer som har fått lite lätt foglossning? Eller lätt vet jag inte riktigt om jag ska kalla den....foglossning i alla fall. Har ont i svank och höfter och måste gå med stödbälte redan. Undra hur det ska sluta. Plus att jag är SÅ andfådd och helt slut av typ ingenting.

Kan det inte bli juni nu och man sitter med sitt lilla knyte i famnen?!

Jag har med ont i svanken och ut i höfterna =( ska ringa sjukgymnast imorgon.

Blir med väldigt anfådd lätt ingen kondis alls längre =/  jätte ömma bröst o mår jätte illa o fryser som tusan. 

• Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2011-10-16 10:59:17 följande:
    Är det någon mer som har fått lite lätt foglossning? Eller lätt vet jag inte riktigt om jag ska kalla den....foglossning i alla fall. Har ont i svank och höfter och måste gå med stödbälte redan. Undra hur det ska sluta. Plus att jag är SÅ andfådd och helt slut av typ ingenting.

Kan det inte bli juni nu och man sitter med sitt lilla knyte i famnen?!
    vill inte skrämmas men jag gick med kryckor i slutet av första graviditeten pga foglossning...i slutet av andra kunde jag inte röra mig alls, sängläge
  • JennieJ

Gick in i vecka 7 idag och fattar inte hur problemen med detta redan kan börja. Sen är de snart 7 år sedan ja födde min sista så de är mycket som inte går ihop. Kan du rekommendera något ställe man kan köpa dom på?

• Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-10-16 11:21:45 följande:
    Gick in i vecka 7 idag och fattar inte hur problemen med detta redan kan börja. Sen är de snart 7 år sedan ja födde min sista så de är mycket som inte går ihop. Kan du rekommendera något ställe man kan köpa dom på?
    stödbälte köper du hos sjukgymnasten. Tror de kan finnas på vissa apotek och hälsokostbutiker med. Men bäst är o prova ut storlek hos sjukgymnasten, hon visar också hur det ska sitta, viktigt att det sitter rätt.
  • JennieJ

Tack liljan och loppan ska kolla upp detta på måndag redan. Finns ingen anledning ha ont i onödan

• Lina007

Dra mig baklänges vad ont jag har i brösten idag, de är så kriminellt ömma så det känns som tusen nålar.

Igår gick vi in i v6 (5+0) och än har jag inte börjat kännat av något jobbigt illamående direkt. Men igår på jobbet så kom det en liten attack, dock inte så kraftigt att jag behövde springa iväg och kräkas.  Jobbar i en kundservice med ca 500 personer på kontoret så det är inte direkt genomskinligt om jag skulle springa iväg till toaletten och kräkas, det är inte så himla ljudisolerat heller. :P

Hoppas bara att jag undslipper sådant illamående, men jag hade fruktansvärda foglossningar i förra graviditeten och de hoppas jag verkligen att jag slipper nu (men sån tur lär man inte ha). Vissa gånger så fick sambon bära mig för att jag öht skulle ta mig någonstans. :P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-10-16 11:28:18 följande:
    Tack liljan och loppan ska kolla upp detta på måndag redan. Finns ingen anledning ha ont i onödan
    onödigt dyra bara tycker jag...tror jag gav 350kr för mitt.
  • Zvartaliljan
    Lina007 skrev 2011-10-16 11:30:49 följande:

Dra mig baklänges vad ont jag har i brösten idag, de är så kriminellt ömma så det känns som tusen nålar.

Igår gick vi in i v6 (5+0) och än har jag inte börjat kännat av något jobbigt illamående direkt. Men igår på jobbet så kom det en liten attack, dock inte så kraftigt att jag behövde springa iväg och kräkas.  Jobbar i en kundservice med ca 500 personer på kontoret så det är inte direkt genomskinligt om jag skulle springa iväg till toaletten och kräkas, det är inte så himla ljudisolerat heller. :P

Hoppas bara att jag undslipper sådant illamående, men jag hade fruktansvärda foglossningar i förra graviditeten och de hoppas jag verkligen att jag slipper nu (men sån tur lär man inte ha). Vissa gånger så fick sambon bära mig för att jag öht skulle ta mig någonstans. :P

jag är lite rädd för hur det ska gå i skolan :-/ Inte så lätt o smyga ut från en föreläsning för o kräkas...i fredags satt jag o började toksvettas för att jag försökte hålla kräken nere o var alldeles svimfärdig. Tjejen bredvid mig påpekade att jag såg väldigt blek ut o frågade om jag var ok. Jag sa bara att jag sovit lite dåligt ^^
Svar på tråden Juni-barn