• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

tomisamat: nej egentligen flyttar dom ju inte men då man var lite osäker på RUL å fick olika datum då, jag gjorde två RUL så har man valt att flytta datum ändå trots att de är lite mot reglerna men jag har koll på ägglossningen å vet ju som sagt när jag testade positivt så min BM har valt att lita på de nya datumet, alltså 26 juni

• Elvis Mamma

Ska även tillägga att jag gjorde ett tidigare ultraljud innan RUL då man fick fram 25 juni så kanske är de därför man lättare kan flytta datum

• PojkarnasMamma85
    JennieJ: Vad skönt att det gick att stoppa! Hoppas bebisen håller sig inne ett par veckor till åtminstone!

Jag känner mig jättedum, men får så ont i magen titt som tätt. Idag kom det igen, för några timmar sedan i affären. Det tryckte på något fruktansvärt neråt, men när jag satte mig i bilen blev det bättre. Dock blev det värre när jag skulle ta mig in i huset från bilen. Men efter lite vila blev det bättre och jag orkade laga mat, fast jag var tvungen att ta vilopauser. Så fort jag står/går gör det riktigt ont, även om jag sitter upprätt. Så nu har jag tagit alvedon och får sitta halvliggande här vid datorn för att orka sitta här. Hoppas innerligt att det ger sig! Det gör grymt ont i magen och det strålar ut i lår och rygg. Men det ger sig säkert, det brukar det ju göra. Var bara tvungen att få gnälla lite :P Är så trött på att inte må bra fysiskt nu!
  • Baby1112
    lycka 4 skrev 2012-03-23 16:11:53 följande:
    Jippi vi fick lägenheten så 1 juni bär det av till stockholm igen fan va underbart
    Vad kul! Grattis! Skrattande
    JennieJ skrev 2012-03-23 14:54:13 följande:
    Nästan samma då :) är 28+4 och jag bara ber till Gud att jag passerar vecka 35 även om de nu ser mörkt ut :( Tack förresten ;) glad att slippa fira på sjukhuset utan får ta emot folk från soffan istället
    Skönt att du fått komma hem! Hoppas bebis stannar länge... Grattis på födelsedagen! Skål
    Elvis Mamma skrev 2012-03-23 17:59:21 följande:
    Idag har vi varit på 3/4 D ultraljud på tittut å allting såg bra ut otroligt häftigt att få se våran lilla tjej, vi fick även bekräftat igen att de utan tvekan är en tjej och så fick vi även ett nytt datum, nämligen 26 juni vilket stämmer bra då jag själv tidigare fått fram 25 :e men rutin ultraljudet visade 2 juli vilket jag dock vet inte stämmer för isåfall skulle jag gjort grav testet 3 dagar efter befruktningen men nu fick vi alltså 26 juni istället
    Vad mysigt att se bebis i 3D! Skrattande
    Ensortsmamma skrev 2012-03-23 18:38:26 följande:
    Tjohoooo:) har vart på könsultraljud idag och det kommer att anlända en liten Hampus till oss i juni! Vi är så glada,,könet spelar absolut ingen roll, de är bara att allt känns så mer verkligt nu. Så vi gick raka vägen därifrån och in på kaphal och köpa blåa fina kläder att ta med till BB :)
    Grattis! Kul att se bebis och få veta kön! Skrattande

Sådär ja
  • Dancia

JennieJ: Grattis på födelsedagen :). Skönt att du fått komma hem och att lillebror fortfarande är kvar i din mage :). Håller tummarna att han får stanna några veckor till.

Stjärnfrukt: nej detta är som en helt vanlig nalle, ser ut som en katt och när man drar i svansen så spelar den :). Går inte att hänga upp heller som den du pratade om. Jag tyckte denna var lite extra mysig eftersom den kan ligga bredvid bebisen och ger både lugnande musik och trygghet :). Jag ska spela den på magen några veckor och sen ha med den till förlossningen så att bebisen kanske känner igen den när hon kommit ut :).

• Baby1112

Idag har jag, sambon och dottern farit staden runt för att fixa inför bröllopet. Mat, servering och typ allt är klart. Känns skönt!

Men mina fogar dödar mig. Haltade mig igenom Ikea på ren envishet. Måste se jättekul ut när jag kommer med min stora mage, 11 månaders på höften och dessutom haltandes... Skäms  

Sjukgymnasten på tisdag. Hoppas de har något som hjälper lite iaf...

81 dagar kvar!    

Sådär ja
  • gammelmamma

Har förtagit mig idag, varit på föräldrakurs och varit med och handlat det är mer än jag klarar så nu ligger jag och vrider mig av smärta medan sonen och mannen lagar mat :(

• Bumman79
    Jag har börjat fundera över vilket BB man ska föda på och har 2 ställen jag känner för men vet inte vilket som är bäst så jag tänkte gå på föreläsningar om båda ställena.
    Danderyds BB och BB Stockholm (oxå i Danderyd). Har ni andra varit på såna föreläsningar och valt BB osv?

Någon som vet för och nackdelar med BB Stockholm resp. Danderyds BB?