• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • jag vill men

Har en liten fråga, mest nyfiken... Jag har sökt graviditetspenning men fått avslag... Min fråga är: ni som fått beviljad graviditetspenning, vad jobbar ni med??

• gammelmamma

Jag är heltidssjukskriven tiden ut pga foglossning. Kryckor, rullstol, bälte och TENS hjälper mig i vardagen. Har varti sjukskriven sen 1/1, läste på distans fram till dess. Lycka till

• HulenaOlle
    jag vill men skrev 2012-03-22 19:56:49 följande:
    Har en liten fråga, mest nyfiken... Jag har sökt graviditetspenning men fått avslag... Min fråga är: ni som fått beviljad graviditetspenning, vad jobbar ni med??

bra fråga, har precis skickat in mina papper i veckan så hoppas fortf, jobbar som barnskötare/resurs på förskola
  • Dancia

Lina007: jag hittade tyvärr ingen gallefilt :(. Vet inte om jag bara missade den eller om de inte har de i butiken just nu. Fick köpt en massa annat fint iaf :).

• gizmolarson

Det kommer ju in nya varor varje kvart på gekås.. Så om det inte finns på fm kan det finnas på ef..

• stjärnfrukt
    Dancia, såg du någon docksäng? Vad köpte du för roligt till din bebis? Glad

JennieJ: Är orolig för dig!
  • Cataleya
    Du kan ju överklaga! :) 
    jag fick godkänt, jobbar på city gross, frukt & grönt avdelningen där, alltså är den rätt så stor, och väldigt tungt.
    Även att jag kunde sitta i kassan så anser min arbetsgivare att det är tungt, då vi sitter vända åt "fel" håll ( med kunden i ryggen) eftersom vi säljer så mkt, möbler och stora och tunga grejer som vi själva ibland måste lyfta och vända på för att hitta streckkoden. Men min chef skrev väldigt bra intyg till försäkringskassan, som var mkt till min fördel och väldigt utförligt om varför jag inte skulle klara min arbetssituation de sista veckorna. 
  • NinnaBus

Fick beviljat hel. Jobbar som förskollärare i med barn i åldrarna 1-5 år. Vi har många små barn just nu.
    Tror att mina särskilda besvär under graviditeten spelade stor roll för att jag skulle få det beviljat.
  • Dancia

[quote=64126047][quote-nick]stjärnfrukt skrev 2012-03-23 06:56:29 följande:[/quote-nick]Dancia, såg du någon docksäng? Vad köpte du för roligt till din bebis? JennieJ: Är orolig för dig![/quote

Ja de hade docksäng :).

Jag köpte en MILLA bodysuit, en kortärmad body, strumpor, 2 scarfs, filtar (tjocka och tunna), skötdyna och 2 överdrag till den, täcke och kudde till både vagn och spjälsäng och ett bäddsätt till vagnen, mam napflaska, mam latexnpar, vällingdoserare, badhjälp, amningskudde, en mjuk nalle som fungerar som en speldosa, en mjukisskallra att kunna hänga, en stor och två små plastade frotte,

Sedan köpte jag ett par mammaleggings till mig själv och 2 mammalinnen. De har mamma jeansleggings för 29 kr :).