• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    Uddabus skrev 2012-03-25 13:53:14 följande:
    Be männen dra fram trädgårdsmäblerna så kan ni ligga ute i solen iaf

Hade vart underbart dok känner jag med själv och nu får ja nästan blunda när jag går förbi trädgården för måste egentligen klippa häcken, rafsa upp äcklig mossa osv där ute! Och skulle jag sitta där ute skulle de krypa i kroppen och fingrarna :))
  • JennieJ
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-25 13:59:42 följande:
    Min foglossning har blivit mycket bättre de senaste dagarna! Är i vecka 30 (29+1) idag :)

Underbart!! Hoppas de håller i sig :)
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-03-25 14:05:07 följande:
    Underbart!! Hoppas de håller i sig :)
    Tack! Dock har magen börjat krångla mer, får oftare sammandragningar och lille Harry bökar runt så det gör riktigt ont emellanåt.

Makens mormor som varit sjuk ett tag nu, vaknade aldrig igår. Det har tagit oss båda väldigt hårt. Hon var som min mormor också då jag aldrig träffat min.
  • JennieJ
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-25 14:17:51 följande:
    Tack! Dock har magen börjat krångla mer, får oftare sammandragningar och lille Harry bökar runt så det gör riktigt ont emellanåt. Makens mormor som varit sjuk ett tag nu, vaknade aldrig igår. Det har tagit oss båda väldigt hårt. Hon var som min mormor också då jag aldrig träffat min.

Åh beklagar verkligen :( vet hur svårt de är att mista någon som står en nära :(
  • Havsjungfrun
    Lenis21 skrev 2012-03-24 18:48:20 följande:
    igår va jag hos bm på kontroll, vecka 27+0. sf-mått låg på 28 och hjärtljud på 140. så underbart att få höra den lille i magen.. talade om att jag är så extremt trött hela tiden så jag skall tillbaka på måndag och ta ämnesomsättningsprover. Det ligger nämligen struma i min släkt så de vill ha lite koll så jag inte utvecklar det. pratade också om att jag har många och starka sd varje dag som bara blivit mer och mer de senaste 2 veckorna. ska träffa läkare på tisdag för en undersökning. känner lite ångest för detta då det är en äldre manlig läkare som ska göra undersökningen. har lite svårt för att lägga upp mig inför manliga. vet att det bara är att göra det men känns ändå väldigt jobbigt. Hoppas att min sambo kan få ledigt från jobbet så han kan följa med.

ska på dop nästa vecka och letade idag efter något att ha på mig men hittade ingenting, någon som har några förslag???? på hm hade de ingenting alls. vill ju vara lite snyggt klädd fast jag är gravid.

ha en bra helg allihopa    
    http://www.hm.com/se/product/96816?article=96816-B#shopOrigin=SA Den här blusen hade någon i bild-tråden köpt och fotat sig i med ett svart linne under och då såg den jättefin ut.
  • PojkarnasMamma85
    JennieJ skrev 2012-03-25 14:20:52 följande:
    Åh beklagar verkligen :( vet hur svårt de är att mista någon som står en nära :(
    Tack! Det är första gången som jag förlorar någon som står mig väldigt nära, så det är tufft. Det tråkiga är att hon aldrig hann få träffa Harry...men Oscar har hon haft mycket glädje av!
  • LillSnurr82

Här är en till som inte kan gå ut i solen utan är fast inom hus:( i torsdags åkte vi på en lättare släng av magsjuka som resulterade i kraftiga sammanhängande sammandragningar en hela natten tor-fre nu får jag sammandragningar som inte alls är behagliga så fort jag gör något mer än tar mig framåt. Inte kul när man har en dotter på 1 år en hund plus en häst som måste tas om hand om varje dag:( Dessutom har vi ju nyligen flyttat så massa man vill och som måste göras hemma. I går var dock min snälla pappa här och hjälpte sambon med lite grejer som att sätta upp hatthyllor lite tavlor och barnsäkra lite hyllor och byråer så de inte faller över lilltjejen.

Skit är det!! Vill ut i solen och busa med dottern, leka med hunden och ta hand om min häst (han är dock bara 2 år och ej inriden så klart så han tappar ju inget i det syftet.. ) tur man har en snäll mamma och stora syster som hjälper mig mockningen:)

• Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-25 14:17:51 följande:
    Makens mormor som varit sjuk ett tag nu, vaknade aldrig igår. Det har tagit oss båda väldigt hårt. Hon var som min mormor också då jag aldrig träffat min.
    Kram
  • Bumman79

Ibland får jag väldigt ont i ryggen långt ner (korsryggen?) och det kan stråla mot sidorna samtidigt som jag känner håll på sidan av magen. Det har hänt när jag jobbar (sitter i kassan) och några ggr när jag varit ledig oxå.
    Kan man göra något åt detta? För någon dag sedan blev jag helt svettig och fick svårt att andas när det gjorde så jäkla ont i ryggen så jag tog en alvedon och det verkade hjälpa för den värsta smärtan gav sig iaf.