• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ginny

När jag var hos barnmorskan senast fick jag veta att jag är Rh-negativ. Någon mer som är det, och som vet hur det funkar med avnavlingen? Jag vill inte att de ska göra den med det samma men om det innebär risker för bebisen så kanske det är lika bra att få den gjord så fort som möjligt? Barnmorskan sa ingenting om detta utan jag läste om det i en vänta barn-bok igår.

• JennieJ

Sicket underbart väder! Synd man knappt kan njuta av de bara :( Ligger i soffan och kollar tv medans mannen, barnen å hund drog till skogen med engångsgrill och gott å äta! Känns så ledsamt att man inte kan hänga på :(

• Lenis21
    JennieJ skrev 2012-03-25 12:04:07 följande:
    Sicket underbart väder! Synd man knappt kan njuta av de bara :( Ligger i soffan och kollar tv medans mannen, barnen å hund drog till skogen med engångsgrill och gott å äta! Känns så ledsamt att man inte kan hänga på :(
    jag förstår hur du känner dig. jag känner mig som världens tråkigaste mamma och sambo. jag orkar ingenting och kan inte gå långt lr nåt. får så dåligt samvete. men nu har vi gjort i ordning oss och ska ut och köpa en glass hela familjen tillsammans. här har vi helt underbart väder så får försöka att njuta lite. hade kunnat gå och lägga mig nu och sova men men får vara lite social också..... ha det gott alla 
  • JennieJ
    Lenis21 skrev 2012-03-25 13:14:10 följande:
    jag förstår hur du känner dig. jag känner mig som världens tråkigaste mamma och sambo. jag orkar ingenting och kan inte gå långt lr nåt. får så dåligt samvete. men nu har vi gjort i ordning oss och ska ut och köpa en glass hela familjen tillsammans. här har vi helt underbart väder så får försöka att njuta lite. hade kunnat gå och lägga mig nu och sova men men får vara lite social också..... ha det gott alla 

Håller med där att man känner sig som världens tråkigaste person :( börjar märkas nu på psyket då jag är så sjukt ledsen och har stans dåligaste samvete till mina 2 barn :(. "bara" 10 veckor kvar om man mot förmodan skulle hela vägen
  • Lenis21
    JennieJ skrev 2012-03-25 13:19:29 följande:
    Håller med där att man känner sig som världens tråkigaste person :( börjar märkas nu på psyket då jag är så sjukt ledsen och har stans dåligaste samvete till mina 2 barn :(. "bara" 10 veckor kvar om man mot förmodan skulle hela vägen
    håller med dig också. att det sätter sig på psyket mycket. är också ledsen och känner  mig allmänt nere fast ändå så mysigt att vara gravid.. med min dotter så njut jag av varje sekund jag var gravid men då mådde jag toppen hela tiden. denna gång har vart så annorlunda, mått dåligt från första dag. 
  • JennieJ
    Lenis21 skrev 2012-03-25 13:23:44 följande:
    håller med dig också. att det sätter sig på psyket mycket. är också ledsen och känner  mig allmänt nere fast ändå så mysigt att vara gravid.. med min dotter så njut jag av varje sekund jag var gravid men då mådde jag toppen hela tiden. denna gång har vart så annorlunda, mått dåligt från första dag. 

Tyvärr delar vi erfarenhet! Dottern kände jag knappt att jag var gravid, dok föddes hon lite tidigt. Sonen hade jag svakor med lite me komplikationer men inget jämfört med denna gång! Hade längtat i många år att bli gravid igen men nu när man är de så va de bara jobbigt och man vill ha lille gossen ute så man kan bli människa igen
  • PIO

Hemma igen efter 5 nätter på fl/bb. Känns skönt att komma hem men samtidigt känner ja att ja vill bara att de här ska vara över nu. Deppig som fan är ja o inte alls på humör. Allt känns bara skit!!!! Superfint väder. Ute o så får man ligga inne o glo! Blääää!!!

• JennieJ
    PIO skrev 2012-03-25 13:51:16 följande:
    Hemma igen efter 5 nätter på fl/bb. Känns skönt att komma hem men samtidigt känner ja att ja vill bara att de här ska vara över nu. Deppig som fan är ja o inte alls på humör. Allt känns bara skit!!!! Superfint väder. Ute o så får man ligga inne o glo! Blääää!!!

Lider med dig, men glad över att du fått komma hem! Stackare som blev kvar så länge :( en annan fick hjärnsläpp efter 2 nätter bara!! Nä PIO nu får vi knipa du och jag här!! Inga bebisar än på 4 veckor iaf