• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tesssi
    Sweet life skrev 2012-03-23 10:52:11 följande:
    Ok, ja man hoppas ju att dem kan sin sak...
    Min BM tog upp mitt fall (med Loratadin) speciellt vid någon genomgång de hade med läkare och andra BM och de sa att det inte är någon fara.
  • JennieJ

Hej tjejer
    Tusen och tusen tack för eran omtanke Hjärta

Nu är jag hemma och kom hem för ca 1 timme sedan efter 2 nätter på FL
    Och idag fyller jag även 32 så de e gott att slippa fira denna dag på sjukhuset =)
    Första natten var riktigt hemsk och som jag skrev innan hade jag kraftiga sammandragningar och mvcläkaren mätte att tappen minskat 3 cm från 5 som den var från början.
    Allt detta berodde på en ny urinbäckeninflammation

Så inne på FL satte dom dosan på magen för att mätta sammadragningarna och även kolla upp tappen som var 2 cm och dom sa att det var ett kraftigt tryck på den.
    Fick även antibiotika direktverkande via drópp pga urinbäckeninflammationen
    Fick även Bricanylspruta var 6 timme och till en början blev det bättre och jag skulle redan dagen efter få åka hem men eftersom jag fick massa hjärtklappning och även ojämna hjärtslag på Theodor när dom lyssna på hjärtat fick jag stanna och få en annan medicin som hete Tract eller liknade (minns inte nu) och den funka mycket bättre =)

Så nu är tappen enbart knappa 2 cm men inget tryck och sammandragningarna gör inte ont längre även om dom kommer titt som tätt.
    Är ordinerad vila och skulle de göra ont igen skulle jag inte tveka utan åka direkt in för nästa gång berätta dom att dom kanske inte kan bromsa de och då måste jag hinna helst få 2 st Kortison behandlingar på 12 timmar för lungorna om de sker innan vecka 33 om de är efter vecka 33 kommer dom inte försöka stoppa de alls utan då sker de bara.

• stjärnfrukt
    Dancia skrev 2012-03-23 09:47:11 följande:
    Ja de hade docksäng :).
    Jag köpte en MILLA bodysuit, en kortärmad body, strumpor, 2 scarfs, filtar (tjocka och tunna), skötdyna och 2 överdrag till den, täcke och kudde till både vagn och spjälsäng och ett bäddsätt till vagnen, mam napflaska, mam latexnpar, vällingdoserare, badhjälp, amningskudde, en mjuk nalle som fungerar som en speldosa, en mjukisskallra att kunna hänga, en stor och två små plastade frotte,
    Sedan köpte jag ett par mammaleggings till mig själv och 2 mammalinnen. De har mamma jeansleggings för 29 kr :).
    Åh så bra, då hoppas jag att det finns kvar sen när jag åker dit om 2 veckor Glad 
    Tack för att du kollade det!{#emotions_dlg.flower} 

Låter som du hittat en hel del bra saker, vad roligt! bäddset och täcke ska jag köpa, gjorde det till dottern och det har varit jättebra!

speldosan som var som en nalle, sitter den typ på en stjärna eller måne? Vi köpte en sån till Nova och sömmen gick upp och hon stoppade bomullen i munnen när vi åkte bil, som tur var så hände det inget, men fy vad det kunde gått illa....fick en ny sån av ett par vänner, och den gick också upp i sömmen på precis samma sätt! Dessutom gick snöret av på mitten när sambon drog i det, så var uppmärksam om det är en sådan du köpt!

Mammaleggins för 29:- ska jag nog slå till på Skrattande 
  • PIO

JennieJ- skönt att höra ifrån dej. Känns som att vi upplevt lite samma sak de här senaste dygnen. Jag ska dock va kvar på fl tidigast till på måndag. Har fått kortison sprutor 2 st för lungorna. Mina sd har lugnat ner sej men har en tendes att komma tätare på nätterna då har ja fått bricanyl spruta o det har lugnat ner sej. Därför vill de ha kvar mej över helgen. Min tapp är fortfarande ca 2 cm och opåverkad så de känns skönt :) nu får vi hoppas att allt lugnar ner sej o våra bebisar får växa till sej i magarna på oss :)

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-03-23 10:10:48 följande:
    Någon som har koll på om det finns några allergitabletter man kan äta när man är gravid?
    Jag har ätit Kestine båda mina tidigare graviditeter och det fick jag okejat av läkare denna gången också, har börjat med dem idag. Tar även Nasonex och Lomudal ögon.
  • gammelmamma

Har pratat med dom och loratadin går bra att ta. Om jag får allergireaktioner på bett är det cortison som gäller. Tack för alla tips och svar. Nu blir det första gången på föräldrakursen.

• JennieJ
    PIO skrev 2012-03-23 12:45:13 följande:
    JennieJ- skönt att höra ifrån dej. Känns som att vi upplevt lite samma sak de här senaste dygnen. Jag ska dock va kvar på fl tidigast till på måndag. Har fått kortison sprutor 2 st för lungorna. Mina sd har lugnat ner sej men har en tendes att komma tätare på nätterna då har ja fått bricanyl spruta o det har lugnat ner sej. Därför vill de ha kvar mej över helgen. Min tapp är fortfarande ca 2 cm och opåverkad så de känns skönt :) nu får vi hoppas att allt lugnar ner sej o våra bebisar får växa till sej i magarna på oss :)

Håller tummar och tår för dig oxå! Är glad att jag fick komma hem men är dok sjukt orolig hela tiden och minsta lilla sd gör mig livrädd!
  • PIO

JennieJ- förstår verkligen din oro för sd. Samma här. Så fort ja får en så tror ja att förlossning e på g. Åå va ja vill att veckorna ska gå fort nu. Vilken vecka är du i? Ja är i v 28+2 idag.
    Grattis på födelsedagen förresten :)

• JennieJ

Nästan samma då :) är 28+4 och jag bara ber till Gud att jag passerar vecka 35 även om de nu ser mörkt ut :( Tack förresten ;) glad att slippa fira på sjukhuset utan får ta emot folk från soffan istället

• RocketQueen

Jag är också helt sjukskriven, foglossning och sammandragningar även här...

Idag känner jag mig så jäkla dum. Mina föräldrar är här på besök. Tanken var att vi skulle renovera ett av sovrummen som ska bli bebisens. Och innan dom kom så for jag runt på bauhaus och Ikea och köpte att allt vi behövde, bar för tunga kartonger osv. Så idag nu när vi ska börja med allt så kom jag inte längre än till matshoppingen. När vi kom hem igen efter att ha handlat all mat så gav mina fogar upp helt så nu ligger jag förstörd medan dom andra jobbar. Åh vad dum jag känner mig! Har tagit en Alvedon och ska sätta mig med tens-apparaten en stund och se om jag kommer igång igen.