Sweet life skrev 2012-03-23 10:23:18 följande:
Vad har hänt med mig? Jag som i vanliga fall avskyr att städa, fixa och plocka har blivit totalt som förbytt...
yngsta bonusens rum har fått en omorganisation. Alla leksaker har egna lådor märkta med bilder på vad det är i. Jag har skurat alla lister, både golv och tak samt damsugit bort varenda liten partkel... Och nu står hallen, köket, vardagsrum och vårt sovrum på tur....
I vanliga fall är det bara en snabb damsugning och en vända med trasan som brukar bli gjord. Och det max varannan vecka. och då får sambon tjata på mig att jag ska hjälpa till...
Haha, ska bli kul å se vad han säger när han kommer hem... Är detta början på boandet?
Hehe, jag känner såååå igen mig

. Här hemma är det också i normala fall mannen som städar. Jag brukar bara göra det när jag måste. Men som vanligt när jag passerat halva delen av graviditeten har jag nu också blivit beroende av att ha det iordning och riktigt rent överallt! Tål knappt att se ett dammkorn ;). Tvättberget växte för fulla muggar när jag mådde som mest illa första halvan av graviditeten men nu har jag tvättat bort hela tvättberget på en vecka tack vare motivationen att allt annat ska vara tvättat när jag ska tvätta bebiskläder, och så är jag smått beroende av att lukta på nytvättat direkt ur maskinen ;). Barnen här hemma har också fått ny ordning och ny möbel med bättre sortering för sina kläder sen jag började få det här "boande" humöret ;).