• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Vad har hänt med mig? Jag som i vanliga fall avskyr att städa, fixa och plocka har blivit totalt som förbytt...

yngsta bonusens rum har fått en omorganisation. Alla leksaker har egna lådor märkta med bilder på vad det är i. Jag har skurat alla lister, både golv och tak samt damsugit bort varenda liten partkel... Och nu står hallen, köket, vardagsrum och vårt sovrum på tur....

I vanliga fall är det bara en snabb damsugning och en vända med trasan som brukar bli gjord. Och det max varannan vecka. och då får sambon tjata på mig att jag ska hjälpa till...

Haha, ska bli kul å se vad han säger när han kommer hem... Är detta början på boandet?

• Ensortsmamma

Grammelmamam: jag tänkte rota fram mina tabletter nu ( är jätte pollen allergiker ) eftersom jag va gravid vid denna tidpunkten förra året med så vet ja att de är godkända . Ska kolla bara vad allt heter, så kan jag skriva sen:)

• Tesssi
    gammelmamma skrev 2012-03-23 10:10:48 följande:
    Någon som har koll på om det finns några allergitabletter man kan äta när man är gravid?
    Min BM säger att jag kan äta Loratadin-tabletterna som jag normalt äter vid pollensäsongen. Jag borde med andra ord börja nu.
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-23 10:23:51 följande:
    Grammelmamam: jag tänkte rota fram mina tabletter nu ( är jätte pollen allergiker ) eftersom jag va gravid vid denna tidpunkten förra året med så vet ja att de är godkända . Ska kolla bara vad all så jga t heter, så kan jag skriva sen:)

Tack! Jag var också gravid vid denna tiden förra gången,men för tre år sedan och då kunde de inte rekommendera något så jag skulle vara jättetacksam om jag kunde hitta något
  • Sweet life
    Tesssi skrev 2012-03-23 10:25:20 följande:
    Min BM säger att jag kan äta Loratadin-tabletterna som jag normalt äter vid pollensäsongen. Jag borde med andra ord börja nu.
    Är du säker på det? För enligt fass för förskrivare (läkare/barnmorskor) rekommenderas INTE loratadinprepparat vid graviditet...
  • MissFörstånd

Jag äter också loratadin, enligt min allergiläkare och Allergimottagningen är det ingen fara. Äter 2/dag men får ta fler vid behov.

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-03-23 10:51:30 följande:
    Jag äter också loratadin, enligt min allergiläkare och Allergimottagningen är det ingen fara. Äter 2/dag men får ta fler vid behov.
    Ok, ja man hoppas ju att dem kan sin sak...
  • Dancia
    Sweet life skrev 2012-03-23 10:23:18 följande:
    Vad har hänt med mig? Jag som i vanliga fall avskyr att städa, fixa och plocka har blivit totalt som förbytt...

yngsta bonusens rum har fått en omorganisation. Alla leksaker har egna lådor märkta med bilder på vad det är i. Jag har skurat alla lister, både golv och tak samt damsugit bort varenda liten partkel... Och nu står hallen, köket, vardagsrum och vårt sovrum på tur....

I vanliga fall är det bara en snabb damsugning och en vända med trasan som brukar bli gjord. Och det max varannan vecka. och då får sambon tjata på mig att jag ska hjälpa till...

Haha, ska bli kul å se vad han säger när han kommer hem... Är detta början på boandet?

Hehe, jag känner såååå igen mig . Här hemma är det också i normala fall mannen som städar. Jag brukar bara göra det när jag måste. Men som vanligt när jag passerat halva delen av graviditeten har jag nu också blivit beroende av att ha det iordning och riktigt rent överallt! Tål knappt att se ett dammkorn ;). Tvättberget växte för fulla muggar när jag mådde som mest illa första halvan av graviditeten men nu har jag tvättat bort hela tvättberget på en vecka tack vare motivationen att allt annat ska vara tvättat när jag ska tvätta bebiskläder, och så är jag smått beroende av att lukta på nytvättat direkt ur maskinen ;). Barnen här hemma har också fått ny ordning och ny möbel med bättre sortering för sina kläder sen jag började få det här "boande" humöret ;).