• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Hej på er. Ja ligger fortfarande inlagd. Har blivit flyttad till bb avdelningen. Har fortfarande sd/värkar lite titt som tätt. Inatt hade ja sån fruktansvärd molvärk i rygg o mage så då fick ja bricanylspruta igen o sen kontrollerade de tappen o den va oförändrad alltså ca 2 cm lång så de är ju skönt iaf. Äter bricanyl tabletter tre ggr om dagen o igår o idag har ja fått kortisonspruta för att snabba på bebisens lungor att mogna. Hur ska detta sluta :/ idag har ja iaf gått 4 veckor längre än med sonen. Är i v 28+1. Kommer inte få åka hem än iaf.

JennieJ- hur går det?? Blir så orolig för dej. Kraaam

• Tre Flickor

Vecka 31 är här!
    Jag sitter och "väntar ut" tiden känns det som. Jag har börjat få en hel del sammandragningar när jag anstränger mig, går mm. Slemmisen lossnade i går igen och jag tror att det var hela som kom den här gången. Jag hoppas att den återbildas ännu en gång. Jag ska på återbesök till barnmorskan i början på april , 32 veckors kontrollen, så jag ska nog be om att få en ny gynundersökning utförd då.

Mina tankar går till er som kämpar med sammandragningar och får besöka FL och ligga inne. Hoppas verkligen att era små vill stanna i värmen ett tag till. 

• Tesssi
    Tre Flickor skrev 2012-03-22 11:18:54 följande:
    Vecka 31 är här!
    Jag sitter och "väntar ut" tiden känns det som. Jag har börjat få en hel del sammandragningar när jag anstränger mig, går mm. Slemmisen lossnade i går igen och jag tror att det var hela som kom den här gången. Jag hoppas att den återbildas ännu en gång. Jag ska på återbesök till barnmorskan i början på april , 32 veckors kontrollen, så jag ska nog be om att få en ny gynundersökning utförd då.

Mina tankar går till er som kämpar med sammandragningar och får besöka FL och ligga inne. Hoppas verkligen att era små vill stanna i värmen ett tag till. 
    Jag har också börjat känna av sd så fort jag rör mig, men jag tror att det inte är så farligt som för de som behöver ligga på FL, tack och lov.

Håller tummarna för att bebbosarna vill stanna i magarna ett tag till!
  • FiaA87
    Tre Flickor skrev 2012-03-22 11:18:54 följande:
    Vecka 31 är här!

Hmm.. en fråga! Gör ni gynundersökningar hos er BM? Jag har inte gjort en enda! Är det ovanligt?
  • RocketQueen

Jag har inte heller gjort nån, på den MVC jag går på finns en gynekolog som jag får träffa om jag behöver undersökas.

• Uddabus

Har inte heller gjort gyn undersökning... har för mig att dem helst låter bli det nuförtiden typ..

• RocketQueen

Fan, jag är ju mitt i en sjukskrivningskarusell med först 50% sen 100% sen jobbade jag 50% en vecka till och nu är jag sjukskriven på heltid igen. Detta gör att jag inte får någon lön den här månaden! Idag fick jag 1800:- från fk som är betalning för 7 dagar i februari men pengarna för mars kommer ju inte komma på ett bra tag. Det är ju inte direkt någon överraskning så jag hade lagt undan pengar från förra månaden men det är bara precis så att man går runt. Så nu när jag har betalt allt så har jag exakt 0:- kvar... Vad less jag blir... Noll kronor i en hel månad, och då räknar jag med att det inte blir några problem med resten av min sjukskrivning utan att den kommer som den ska nästa månad, det vet man ju aldrig...

• gammelmamma

Jag har inte heller gjort gynundersökning hos BM, gjorde en när jag var på förlossningen, det är allt. När jag fick mina första gjordes det flera gånger plus att läkaren skulle klämma på brösten och se så att man inte hade inåtgående bröstvårtor och allt möjligt, tur att det ändras med tiden:)

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-03-22 10:20:12 följande:
    Hej på er. Ja ligger fortfarande inlagd. Har blivit flyttad till bb avdelningen. Har fortfarande sd/värkar lite titt som tätt. Inatt hade ja sån fruktansvärd molvärk i rygg o mage så då fick ja bricanylspruta igen o sen kontrollerade de tappen o den va oförändrad alltså ca 2 cm lång så de är ju skönt iaf. Äter bricanyl tabletter tre ggr om dagen o igår o idag har ja fått kortisonspruta för att snabba på bebisens lungor att mogna. Hur ska detta sluta :/ idag har ja iaf gått 4 veckor längre än med sonen. Är i v 28+1. Kommer inte få åka hem än iaf.

JennieJ- hur går det?? Blir så orolig för dej. Kraaam
    Bra att tappen fortfarande är 2 cm. Då verkar ju inte sammandragningarna och molvärken påverka så mycket, än så länge. Måste du ligga i strikt sängläge eller får du sitta å röra dig lite?
    Hoppas att du får komma hem snart med bebis kvar i magen. V 28+ är ju jätte bra ändå om någonting händer, det är väl att tiden på neo blir så lång dock. 

JennieJ: Hur går det för dig???? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Uddabus

Ja dem krånglar med min sjukpenning oxå så jag får nog ingen alls denna månaden..., blir sååå trött