• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Jennie - skönt att höra från dig!

Jag kom på en sak igår! Jag har problem med min svanskota, troligtvis efter en kraftig viktnedgång. Många som får problem med den då, tror ni att det kan vara ett hinder för en vaginal förlossning? Har hört om många som fått ont i svanskotan efter just vaginal förlossning, de bryter alltså den. Ska till bm på måndag och fråga, men har ni hört något?

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2012-03-23 15:22:58 följande:
    Jennie - skönt att höra från dig!

Jag kom på en sak igår! Jag har problem med min svanskota, troligtvis efter en kraftig viktnedgång. Många som får problem med den då, tror ni att det kan vara ett hinder för en vaginal förlossning? Har hört om många som fått ont i svanskotan efter just vaginal förlossning, de bryter alltså den. Ska till bm på måndag och fråga, men har ni hört något?
    Jag har samma problem. min svanskota har redan vart av två gånger efter snowboardolyckor. Sitter jag för länge gör det fruktnsvärt ont... Har inte ens reflekterat att det kan ställa till det. Ont lär man ju ha ändå, och smärtan från svanskotan tror jag inte att jag kommer kunna urskilja från den övriga smärtan just då...
  • MissFörstånd

Man kanske inte kan skilja på smärtan just då, men tiden efteråt vill jag inte ha ondare än vad jag redan har. Kan inte heller sitta långa stunder i samma ställning.

• lycka 4

Jippi vi fick lägenheten så 1 juni bär det av till stockholm igen fan va underbart

• Zvartaliljan

Jag knäckte svanskotan i v.22 förra gången (föll i trappan) och kände inte av den under förlossningen o den gjorde inte mer ont än vanligt efteråt heller.

• Elvis Mamma

Idag har vi varit på 3/4 D ultraljud på tittut å allting såg bra ut otroligt häftigt att få se våran lilla tjej, vi fick även bekräftat igen att de utan tvekan är en tjej och så fick vi även ett nytt datum, nämligen 26 juni vilket stämmer bra då jag själv tidigare fått fram 25 :e men rutin ultraljudet visade 2 juli vilket jag dock vet inte stämmer för isåfall skulle jag gjort grav testet 3 dagar efter befruktningen men nu fick vi alltså 26 juni istället

• Ensortsmamma

Tjohoooo:) har vart på könsultraljud idag och det kommer att anlända en liten Hampus till oss i juni! Vi är så glada,,könet spelar absolut ingen roll, de är bara att allt känns så mer verkligt nu. Så vi gick raka vägen därifrån och in på kaphal och köpa blåa fina kläder att ta med till BB :)

• tomisamat
    Elvis Mamma skrev 2012-03-23 17:59:21 följande:
    Idag har vi varit på 3/4 D ultraljud på tittut å allting såg bra ut otroligt häftigt att få se våran lilla tjej, vi fick även bekräftat igen att de utan tvekan är en tjej och så fick vi även ett nytt datum, nämligen 26 juni vilket stämmer bra då jag själv tidigare fått fram 25 :e men rutin ultraljudet visade 2 juli vilket jag dock vet inte stämmer för isåfall skulle jag gjort grav testet 3 dagar efter befruktningen men nu fick vi alltså 26 juni istället
    Tyvärr så ändrar de ju inte på det RUL säger. I alla fall inte på akis. De flyttade oss 9 dagar. Då ska jag ha gjort positivt fyra dagar efter befruktning! Sedan så gjorde jag dessutom positivt test fyra dagar innan mens. Men men. Lika med förra sonen och då visade det sig att det var jag som hade rätt.