• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

IdaElinLivia- jag får gå på toa o gå till matrummet o sitta upp o så men ska ligga o vila så mycket som möjligt. Ja de känns väldigt skönt att tappen än så länge inte är påverkad. Försöker knipa igen nu så mycket de går :)

• Tre Flickor
    FiaA87 skrev 2012-03-22 11:44:34 följande:
    Hmm.. en fråga! Gör ni gynundersökningar hos er BM? Jag har inte gjort en enda! Är det ovanligt?
    Slemmisen gick i vecka 20 tror jag det var. Fick komma in och göra gyn för att kolla att jag inte börjat öppna mig. Vid nästa besök kontrollerades det om slemmisen återbildats vilket den inte gjort. I vecka 29 gjordes ännu en gynundersökning för att kontrollera om slemmisen och se om den återbildats vilket den hade gjort då.

Under förra graviditeten gjorde jag inga gynundersökningar alls men hade då inga besvär heller så det normala borde väl vara att man inte gör gynundersökningar om man inte behöver Glad 
  • IdaElinLivia040611
    Tre Flickor skrev 2012-03-22 13:14:20 följande:
    Slemmisen gick i vecka 20 tror jag det var. Fick komma in och göra gyn för att kolla att jag inte börjat öppna mig. Vid nästa besök kontrollerades det om slemmisen återbildats vilket den inte gjort. I vecka 29 gjordes ännu en gynundersökning för att kontrollera om slemmisen och se om den återbildats vilket den hade gjort då.

Under förra graviditeten gjorde jag inga gynundersökningar alls men hade då inga besvär heller så det normala borde väl vara att man inte gör gynundersökningar om man inte behöver Glad 
    Va bra att den kan återbildas, jag skulle bli sjukt rädd om min gick. Huvusaken e väl att man inte börjar öppna sig. Jag har ju en kort tapp men den är tack och lov stängd än så länge. Hoppas att så förblir också till minst v 34.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Just hemkommen från lite vårshopping.
    Köpte en grymt snygg bikini på Gina tricot, hoppas bara tuttarna får plats i den när mjölken rinner till. Ett par nya solbrillor i pilotstil och en del toppar i glada sommriga färger . Köper bara sånnt som jag kommer kunna använda efter graviditeten också. Det är ju inte så långt kvar nu. Jag gillar att ha åtsittande kläder som visar magen så köper allt i M och då borde det ju gå att ha sen me. Man kommer ju va lite småfet dom första veckorna i alla fall tills kilon och vatten runnit av en (önsketänkande)

Älskar solen
  • Lina007
    Dancia skrev 2012-03-21 23:10:31 följande:
    Jag ska dit imorgon och hade tänkt köpa en gallerfilt så jag kan kolla pris och färger :).

Ja gör gärna det!
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Minimor78

Är det några av er som är sjukskrivna helt för besvär som uppstått under grav?
    Jag har en kotförskjutning som ger massa ont i ryggen & ischias på båda sidor (i bägge benen alltså).

Ska till läkare på mån & är då i v 27. Funderar på hur svårt det är att bli sjukskriven...   

• Uddabus

Jag är 100% sjukskriven för foglossning o åderbråck i underliv.. Har dubbla bälten o kryckor

• PojkarnasMamma85
    Minimor78 skrev 2012-03-22 19:13:34 följande:
    Jag har en kotförskjutning som ger massa ont i ryggen & ischias på båda sidor (i bägge benen alltså).

Ska till läkare på mån & är då i v 27. Funderar på hur svårt det är att bli sjukskriven...   
    Jag är heltidssjukskriven sen januari pga foglossning. Var inga som helst problem att få det beviljat. Är sjukskriven fram till förlossningen och det är godkänt.
  • tomisamat
    Minimor78 skrev 2012-03-22 19:13:34 följande:

Jag är sjukskriven fram till förlossningen, godkänd och klart från försäkringskassan utan problem. Har åderbråck i underlivet som gör att jag inte kan göra mycket utan att jag har ont. Har nu varit sjukskriven helt sedan v 16 halvt sedan v 12. är nu i vecka 27