• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Smart som man är städade man ur bilen o dammsugande den... Så nu kan man knappt gå ordentligt

• MissFörstånd
    tomisamat skrev 2012-03-24 23:10:18 följande:
    Här mås det mycket bättre i kroppen efter bara två sprutor med blodförtunnande.
    Skönt att höra!

Vad bra på ett sätt att höra att vi är flera som mår skit och känner oss som skit just nu! Jag känner mig också som världen sämsta mamma/sambo/you name it! Idag är jag själv med dottern på 4 år och jag är på världens sämsta humör! Blir sur och grinig för minsta lilla. Det är dammigt hemma och hunden drar in grus, löv och skräp så jag nästan börjar gråta! Helt fruktansvärt! Går in i v.30 idag. Kan inte ens tänka på något som är roligt så det ska kännas bättre.... 

Pojkarnasmamma - Baklagar. kram   
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • snuppis

Hur är era magar? Min är oftast ganska hård. Bm sa att om jag har ont nere i magen  (som jag brukar ha när jag anstränger mig mycket) och magen är hård ska jag höra av mig, men jag tycker alltid att min mage är hård ju

• MissFörstånd

Nu är jag på lite bättre humör... Tog på mig stödbältet och dammsög. Det kommer göra ont i morgon och jag känner det redan nu men jag är nöjdare och på bättre humör iaf. Röjde och städade i köket också. Herregud, jag tror att det är all energi som man spar på eftersom man inte kan röra sig och så måste den bara ut nånstans. NU känns det iaf bättre.

Snuppis - Kan inte riktigt svara på din fråga då min mage är olika varje dag nu under graviditeten. Har ibs och min mage har sina dagar om man säger så.  

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • LillSnurr82
    snuppis skrev 2012-03-25 17:40:19 följande:
    Hur är era magar? Min är oftast ganska hård. Bm sa att om jag har ont nere i magen  (som jag brukar ha när jag anstränger mig mycket) och magen är hård ska jag höra av mig, men jag tycker alltid att min mage är hård ju

Min mage har i alla fall de senaste dagarna varit stenhård och tung på ett anorlunda sätt, svårt att beskriva. Ska till bm på fredag så då ska jag nog be henne undersöka mig pga alla sammandragningar så inget har startat. Om det blir värre innan dess ringer jag så klart förlossningen.
  • snuppis
    LillSnurr82 skrev 2012-03-25 18:31:29 följande:
    Min mage har i alla fall de senaste dagarna varit stenhård och tung på ett anorlunda sätt, svårt att beskriva. Ska till bm på fredag så då ska jag nog be henne undersöka mig pga alla sammandragningar så inget har startat. Om det blir värre innan dess ringer jag så klart förlossningen.
    oki hmm ja jag tycker att min mage oftast är hård, kanske lite mjukare på morgonen. 
  • NinnaBus

30 fulla veckor idag
    69 dagar kvar till bf.

Jobbar sista veckan nu... 4 dagar kvar i barngrupp, sen är det ledigt...
    På onsdag ska vi iväg på UL igen. Alltid lika spännande.      

• Dancia

Gud vad skönt! Har varit ute hela dagen och njutit av solens värmande strålar och njutit av barnens skratt h lek på vår tomt. Min man harkattat och kört bort en massa löv från gräsmattan och jag har städat av från grenar m.m. Trots att jag egentligen måste sitta still kan jag inte låta bli då det kliar så mycket i fingrarna och benen när jag ser vad som behöver göras. Tyvärr får jag också sota för det nu ikväll när jag lagt mig ner i soffan en kort stund och kan inte ta mig upp igen då jag har så fruktansvärt ont av foglossningen och får sammandragning på sammandragning. Skulle egentligen lägga barnen för 5 minuter sen men det får vänta tills mina sd har lugnat sig eller tills mannen kommer in när han är färdig med att tvätta bilen.

Nu när det börjar bli riktigt vår/sommarväder längtar jag något enormt till Juni :D

• snuppis
    Snuppis - Kan inte riktigt svara på din fråga då min mage är olika varje dag nu under graviditeten. Har ibs och min mage har sina dagar om man säger så.  
    oki men tack ändå =) och lycka till 
  • Bumman79
    snuppis skrev 2012-03-25 17:40:19 följande:
    Jag kan ha stenhård mage när jag vaknar å är väldigt kissnödig ibland...kan bli orolig att jag legat för mycket på magen..