• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emma78

TJOHOOOOO!!! Har äntligen fått igenom min sjukskrivning!!!Så jäkla gott att slippa tänka på detta!!Nu är det bara att vänta på beskedet om Grav.pengen.....

Idag har vi haft kalas hela dagen.) den äldste sonen fyller 12 idag och den "lille" blir 9 på tisdag!! Så här har varit fullt hus.....Känns i kroppen kan jag säga:((ryggen och fogarna värker värre än någonsin...blir väll att lägga sig vid typ 8 ikväll oxå....kul man är som person just nu...NOT!!!Fick iaf en stooor kasse kläder av min snälla lillasyster som varit så duktig och gått ner masor i vikt!!Massor av stora snygga tröjor som passar båfe nu och till sommaren innan man har gått ner sina grav,kilon,för det lär nog ta tid denna gången känner jag:(( 
    Ha en trevlig lördagskväll alla goa mammor:))   

• fyrklöver81
    gammelmamma skrev 2012-03-23 10:10:48 följande:
    Någon som har koll på om det finns några allergitabletter man kan äta när man är gravid?
    cetrizin är receptfria och ok att äta, är gravid och varit hos läkare förra graviditeten för detta. Enl FASS tror jag dock inbte att de står att det är ok, men så är det ju alltid! =)
  • MissFörstånd
    emma78 skrev 2012-03-24 17:49:26 följande:
    TJOHOOOOO!!! Har äntligen fått igenom min sjukskrivning!!!Så jäkla gott att slippa tänka på detta!!Nu är det bara att vänta på beskedet om Grav.pengen..... Idag har vi haft kalas hela dagen.) den äldste sonen fyller 12 idag och den "lille" blir 9 på tisdag!! Så här har varit fullt hus.....Känns i kroppen kan jag säga:((ryggen och fogarna värker värre än någonsin...blir väll att lägga sig vid typ 8 ikväll oxå....kul man är som person just nu...NOT!!!Fick iaf en stooor kasse kläder av min snälla lillasyster som varit så duktig och gått ner masor i vikt!!Massor av stora snygga tröjor som passar båfe nu och till sommaren innan man har gått ner sina grav,kilon,för det lär nog ta tid denna gången känner jag:((  Ha en trevlig lördagskväll alla goa mammor:))   

Vad kul att du fått det beviljat. Fick du besked via post eller såg du det på fk:s hemsida?
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Lenis21

igår va jag hos bm på kontroll, vecka 27+0. sf-mått låg på 28 och hjärtljud på 140. så underbart att få höra den lille i magen.. talade om att jag är så extremt trött hela tiden så jag skall tillbaka på måndag och ta ämnesomsättningsprover. Det ligger nämligen struma i min släkt så de vill ha lite koll så jag inte utvecklar det. pratade också om att jag har många och starka sd varje dag som bara blivit mer och mer de senaste 2 veckorna. ska träffa läkare på tisdag för en undersökning. känner lite ångest för detta då det är en äldre manlig läkare som ska göra undersökningen. har lite svårt för att lägga upp mig inför manliga. vet att det bara är att göra det men känns ändå väldigt jobbigt. Hoppas att min sambo kan få ledigt från jobbet så han kan följa med.

ska på dop nästa vecka och letade idag efter något att ha på mig men hittade ingenting, någon som har några förslag???? på hm hade de ingenting alls. vill ju vara lite snyggt klädd fast jag är gravid.

ha en bra helg allihopa    

• JennieJ

Hej tjejer tack för alla gratulationer och peppande ord! Idag har allt varit ganska okej men är ganska öm i magen och framför allt trött både psykiskt och fysiskt! Nu vill jag tiden till maj ska komma snabbt och då gärna till typ den 20 el liknade för då är de helt okej om lilla gossen tittar ut ;) Men har på känn att april månad kommer bli väldigt seg och frustrerande lång!!!

• MissFörstånd

Lenis21 - du har väl rätt att säga nej. Förut när en man undersökte mig så lämnade sköterskan aldrig rummet. Någon policy för att det inte ska kunna bli någon jobbig situation, bra tycker jag.

• zenoble
    Lenis21 skrev 2012-03-24 18:48:20 följande:
    igår va jag hos bm på kontroll, vecka 27+0. sf-mått låg på 28 och hjärtljud på 140. så underbart att få höra den lille i magen.. talade om att jag är så extremt trött hela tiden så jag skall tillbaka på måndag och ta ämnesomsättningsprover. Det ligger nämligen struma i min släkt så de vill ha lite koll så jag inte utvecklar det. pratade också om att jag har många och starka sd varje dag som bara blivit mer och mer de senaste 2 veckorna. ska träffa läkare på tisdag för en undersökning. känner lite ångest för detta då det är en äldre manlig läkare som ska göra undersökningen. har lite svårt för att lägga upp mig inför manliga. vet att det bara är att göra det men känns ändå väldigt jobbigt. Hoppas att min sambo kan få ledigt från jobbet så han kan följa med.

ska på dop nästa vecka och letade idag efter något att ha på mig men hittade ingenting, någon som har några förslag???? på hm hade de ingenting alls. vill ju vara lite snyggt klädd fast jag är gravid.

ha en bra helg allihopa    

Vad skönt att du ska få det kollat nästa vecka, hoppas det går bra! Förstår att det känns jobbigt med undersökning men det går nog relativt fort :) ska också på dop nästa helg till gudsonen, har heller inget att ha på mig! Beställde den mammablusen på hms hemsida så den kommer på måndag, hoppas den passar :)
  • Essence

V 27 + 4 idag. Foglossningen har faktiskt blivit lite bättre, men jag är fortfarande illamående varje morgon.
    Igår hade jag riktigt jobbiga sammandragningar i flera timmar, i samband med ryggont, fast jag bara hade legat i sängen och kollat på film i fyra timmar. Tillslut ringde jag in till förlossningen och frågade om det var normalt, och fick rådet att komma in. Jag åkte in, de satte ctg-kurva i tio minuter och kollade urin och gjorde ett vaginalt ultraljud för att se så att livmodertappen inte var påverkad. Allt såg jättebra ut, så jag fick ett par bricanyl och åkte hem med rådet att försöka vila mer om dagarna.

I övrigt kan jag numera känna konturer av L's fötter röra sig förbi naveln om jag sätter handen där. Sjukt surrealistisk, men samtidigt härlig känsla. Längtar ihjäl mig till juni!