• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

I helgen har jag shoppat grejer till bebis ankomst, men galet billigt på tradera.

Vart en ny amningskudde från rätt start för 163 kr och en ny Skip Hop duo deluxe för 330kr. På fredag ska vi göra IKEA och köpa alla prylar som behövs därifrån.. Ska bli skönt att få mer och mer klart..

Hittade en lista på nätet med allt man anses behöva till en bebis. Gav den till sambon som strök 75%... Ganska skönt att han har mer koll än vad jag har..

Förkylningen är borta och jag njuter av dagar hemma i ensamhet då jag kan göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill!

• LillSnurr82

Jag har sjukt ont på vänster sida under magen precis ovanför ljumsken. Känns som någon stuckit en kniv där.. Gör jätte ont att lyfta benet..:( dessutom börjar jag få så jäkla tungt att andas redan. Sen att man får sammandragningar så fort man rör sig fortare eller lite mer än vanligt gör att man känner sig som en handikappad strandad säl typ :( fy faan vad jag hatar att vara gravid just nu :(

• Ensortsmamma

Lillsnurr82 precis sådär med knivhuggen har jag också känt ett par ggr fast på höger sida, undrar jättemycket vad det kan vara?

• LillSnurr82

Ja nu har det släppt men höll i sig ett par timmar och har känt det förr oxå vet inte alls vad det kan vara.. Känns tidigt för att det ska vara att bebis lägger sig åt rätt håll och kilar fast i bäckenet (?) det ända jag kan tänka att det kunde vara annars..

• PojkarnasMamma85

Jag ska också snittas, dock rekomenderade inte läkaren jag var hos det men det struntar jag i. Fick en sfinkterruptur grad 3-4 förra förlossningen och därför vill jag ha ett snitt. Ska på inskrivningssamtal i grav.vecka 34.

Måste bara berätta att jag mår så mycket bättre nu! Jag vet inte vad som har hänt, foglossningen har nästan släppt. Jag kan röra mig någolunda fritt nu! Klarade till och med att ta en promenad med sonen till närmsta lekparken igår, det är stort steg för mig! Så just nu behöver jag inte ens kryckorna! Dessutom har mina andningsbesvär försvunnit. Harry ligger dock och trycker sin fot eller nåt ut ur magen typ vilket gör galet ont, men det står jag ut med eftersom det är min lilla bebis!

• Sweet life
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-26 12:22:44 följande:
    Är det någon större skillnad på en gravidkudde och en amningskudde? Kan man använda en gravidkudde som amningskudde?

En sån här gravidkudde menar jag:
    www.babyproffsen.se/img/produkter/ng_baby_gra...
    Amningskudden är ju sydd som en rund ring du kan ha runt kroppen... Det är väl enda skillnanden , du kan säkert använda gravidkudden, men den är ju ganska stor(lång)...
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-26 12:14:08 följande:
    Jag ska också snittas, dock rekomenderade inte läkaren jag var hos det men det struntar jag i. Fick en sfinkterruptur grad 3-4 förra förlossningen och därför vill jag ha ett snitt. Ska på inskrivningssamtal i grav.vecka 34.

Måste bara berätta att jag mår så mycket bättre nu! Jag vet inte vad som har hänt, foglossningen har nästan släppt. Jag kan röra mig någolunda fritt nu! Klarade till och med att ta en promenad med sonen till närmsta lekparken igår, det är stort steg för mig! Så just nu behöver jag inte ens kryckorna! Dessutom har mina andningsbesvär försvunnit. Harry ligger dock och trycker sin fot eller nåt ut ur magen typ vilket gör galet ont, men det står jag ut med eftersom det är min lilla bebis!
    Jag brukar också få en tid runt de här veckorna som jag blir lite bättre från foglossnigen och att jag mår bättre mentalt, tyvärr är det inte så denna gången men jag tror att det är ganska vanligt. Däremot framfogen brukar bli värre ju längre det går.
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-26 12:45:49 följande:
    Jag brukar också få en tid runt de här veckorna som jag blir lite bättre från foglossnigen och att jag mår bättre mentalt, tyvärr är det inte så denna gången men jag tror att det är ganska vanligt. Däremot framfogen brukar bli värre ju längre det går.
    Ah okej, ja blygdbenet gör fortfarande rätt ont men den förhindrar inte rörelsen som tur är
  • PojkarnasMamma85
    Sweet life skrev 2012-03-26 12:29:33 följande:
    Amningskudden är ju sydd som en rund ring du kan ha runt kroppen... Det är väl enda skillnanden , du kan säkert använda gravidkudden, men den är ju ganska stor(lång)...
    Ah okej, tack för svaret! Får nog åka och titta på en riktig amningskudde nån dag och se hur den verkar.