• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Tesssi skrev 2012-03-26 10:10:37 följande:
    Det där känner jag också igen, men jag blir oftast bara matt i hela kroppen och behöver sätta mig ner. Men det börjar också i armarna. Känns väldigt märkligt!
    Ja vad skumt...man börjar känna igen tecknen nu iaf men det är svårt när man är långt ifrån ngn bänk eller så och det kommer så plötsligt. Men nu ska jag ha dextrosol i väskan jämt iaf det verkar hjälpa! :)
  • RocketQueen
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-26 12:22:44 följande:
    Är det någon större skillnad på en gravidkudde och en amningskudde? Kan man använda en gravidkudde som amningskudde?

En sån här gravidkudde menar jag:
    www.babyproffsen.se/img/produkter/ng_baby_gra...
    Jag har en sån. Den är väldigt skön att ha när man ska sova. Man kan liksom puffa runt den så den ger stöd både mellan knäna och under magen. Men den är stor, lika lång som jag. Jag kommer nog att prova att använda den som amningskudde, mest för att jag redan har den. Men det jag inte riktigt gillar är att den är fylld med massa små kulor. Jag vill nog hellre ha en amningskudde som är fylld med vadd eller vad man ska säga.
  • RocketQueen
    LillSnurr82 skrev 2012-03-26 10:39:04 följande:
    Jag har sjukt ont på vänster sida under magen precis ovanför ljumsken. Känns som någon stuckit en kniv där.. Gör jätte ont att lyfta benet..:( dessutom börjar jag få så jäkla tungt att andas redan. Sen att man får sammandragningar så fort man rör sig fortare eller lite mer än vanligt gör att man känner sig som en handikappad strandad säl typ :( fy faan vad jag hatar att vara gravid just nu :(
    Ensortsmamma skrev 2012-03-26 11:21:47 följande:
    Lillsnurr82 precis sådär med knivhuggen har jag också känt ett par ggr fast på höger sida, undrar jättemycket vad det kan vara?
    Jag får också sådär! Mest på höger sida verkar det som. Var hos barnmorskan idag men glömde helt bort att fråga vad det kunde vara för något, ska försöka komma ihåg det nästa vecka när jag är där. Och bebisen ligger fortfarande inte ner med huvudet så det kan inte vara det heller...
  • PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-03-26 14:12:26 följande:
    Jag har en sån. Den är väldigt skön att ha när man ska sova. Man kan liksom puffa runt den så den ger stöd både mellan knäna och under magen. Men den är stor, lika lång som jag. Jag kommer nog att prova att använda den som amningskudde, mest för att jag redan har den. Men det jag inte riktigt gillar är att den är fylld med massa små kulor. Jag vill nog hellre ha en amningskudde som är fylld med vadd eller vad man ska säga.
    Jag har också en sån, skulle inte kunna sova utan den! Den borde ju gå att bulla upp när man ska amma men den kanske inte är idealisk för det...ska åka och titta på hur amningskuddarna verkar.
  • Tesssi
    Bumman79 skrev 2012-03-26 14:10:46 följande:
    Ja vad skumt...man börjar känna igen tecknen nu iaf men det är svårt när man är långt ifrån ngn bänk eller så och det kommer så plötsligt. Men nu ska jag ha dextrosol i väskan jämt iaf det verkar hjälpa! :)
    Åh, då kanske jag också ska köpa dextrosol att ha i väskan. Så får jag också prova om det hjälper. Tack för tipset!
  • JennieJ

Då gick man in i vecka 30 idag :) med andra ord en milstolpe gjord och med de blir de smörgåstårta och pommac idag ;) nästa milstolpe nu är varje ny vecka man går in i och med lite tur så kanske man kan gå 5 veckor till??

• gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-03-26 14:35:47 följande:
    Då gick man in i vecka 30 idag :) med andra ord en milstolpe gjord och med de blir de smörgåstårta och pommac idag ;) nästa milstolpe nu är varje ny vecka man går in i och med lite tur så kanske man kan gå 5 veckor till??

Smörgåstårta varje vecka är inte illa;)
  • gizmolarson

Pojkarnasmamma- amningskuddarna är mindre.. Men tror nog att det går lika bra med den du har förutom att det kanske är smidigare med en amningskudde..

• JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-03-26 14:59:22 följande:
    Smörgåstårta varje vecka är inte illa;)

Haha nja de blir de nog bara idag ;) dok hade jag fått välja hade inte varje vecka varit fel ;)
  • IdaElinLivia040611
    JennieJ skrev 2012-03-26 14:35:47 följande:
    Härligt jobbat, v 29 här idag. Har samma filosofi som dig:) Bara jag kommer till v 35 så är det lugnt:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618