• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-26 16:04:04 följande:
    Härligt jobbat, v 29 här idag. Har samma filosofi som dig:) Bara jag kommer till v 35 så är det lugnt:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Håller tummarna för oss båda att dom små liven väljer att vänta 5-6 veckor till ;)
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-03-26 10:39:04 följande:
    Jag har sjukt ont på vänster sida under magen precis ovanför ljumsken. Känns som någon stuckit en kniv där.. Gör jätte ont att lyfta benet..:( dessutom börjar jag få så jäkla tungt att andas redan. Sen att man får sammandragningar så fort man rör sig fortare eller lite mer än vanligt gör att man känner sig som en handikappad strandad säl typ :( fy faan vad jag hatar att vara gravid just nu :(
    Precis så som jag har fått ett par gånger. Min bm trodde att det kanske kunde komma från tarmarna men sista gången det hände var jag sjukt stressad så jag är fundersam. Värme och vila har lindrat det men det har tagit tid innan det har släppt.
  • LillSnurr82

Tarmarna tror jag inte heller det är.. Jag har de sista dagarna bara suttit i soffan typ eftersom jag får sånna sammandragningar om jag rör mig, så stress beror det nog inte heller på :/
    Ska åka ut till hästen nu och mocka lite får se om sammandragningarna börjar igen då..

• gammelmamma
    JennieJ skrev 2012-03-26 15:47:40 följande:

Haha nja de blir de nog bara idag ;) dok hade jag fått välja hade inte varje vecka varit fel ;)
    nej det hade inte varit fel, jag hoppas istället att jag slipper gå längre än V 35. Konstigt vad olika det är
  • gammelmamma

Självklart håller jag tummarna för er som inte vill få för tidigt. Det vill jag ju absolut inte

• MissFörstånd

Har varit hos bm idag
    V30

Blodtryck: 90/60 lite väl lågt...

Hjärtslag 140 lika som förra gången. 

SF-mått 29cm +5cm från förra mätningen i v.25        

HB: 120

Fick även remiss för tul, aurorasamtal och förlossningsplanering samt en ny tid till läkaren som sjukskrev mig. Det är mycket nu       

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-26 19:12:48 följande:

Har varit hos bm idag
    V30

Blodtryck: 90/60 lite väl lågt...

Hjärtslag 140 lika som förra gången. 

SF-mått 29cm +5cm från förra mätningen i v.25        

HB: 120

Fick även remiss för tul, aurorasamtal och förlossningsplanering samt en ny tid till läkaren som sjukskrev mig. Det är mycket nu       

vad är aurorasamtal?
  • PojkarnasMamma85
    gizmolarson skrev 2012-03-26 15:09:14 följande:
    Pojkarnasmamma- amningskuddarna är mindre.. Men tror nog att det går lika bra med den du har förutom att det kanske är smidigare med en amningskudde..
    Ja, jag såg idag när jag tittade på Babyproffsen att det fanns två olika typer av amningskudde. Den ena sorten var som min gravidkudde fast mindre och den andra var mer fast så att säga med typ bomull eller nåt liknande. Väntar nog med ett inköp tills Harry kommer till världen så jag ser om behovet finns.
  • PojkarnasMamma85

Jag har ett litet dilemma. Bm sa åt mig sist att jag skulle göra allt jag kan för att inte gå upp så mycket mer i vikt med tanke på att jag ska snittas. I över en månads tid nu så har jag försökt hålla mig borta från sötsaker och läsk, har tagit typ en smakbit på helgen och en klunk dricka och det är allt. Försöker äta mindre portioner och mer grönsaker. Idag hade jag i alla fall gått upp...igår och idag är jag dessutom konstant hungrig typ. Det är inget vidare det här, men jag vill verkligen inte gå upp nåt mer i vikt! Dock så äter jag såklart om/när jag är hungrig så inte Harry far illa.

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-26 19:13:48 följande:
    vad är aurorasamtal?

Man får träffa en person och prata om att man är rädd för förlossningen. Mer än så vet jag inte riktigt...
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ