• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007

Ni som äter vätskedrivande, vad heter era tabletter?

Jag har börjat samla på mig så mycket vatten nu att jag till och med vaknar på nätterna av att det bränns och sticks i fingrarna pga allt vatten och mina fingrar har blivit utbytta till tio par prinskorvar. :-P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-26 20:30:53 följande:

Man får träffa en person och prata om att man är rädd för förlossningen. Mer än så vet jag inte riktigt...

Okej. Vad jobbigt att vara det. Lycka till med samtalet, hoppas du får som du vill
  • MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-26 20:55:30 följande:
    Okej. Vad jobbigt att vara det. Lycka till med samtalet, hoppas du får som du vill

Ja saken är den att jag inte vet om jag är det eller inte. Jag tycker att det är läskigt men jag vet inte om jag är riktigt rädd, men jag tycker det är bra att jag får komma och prata med någon iaf. Sist slutade förlossningen i akut snitt efter att läkaren misslyckats totalt med epiduralen.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-26 21:04:57 följande:

Ja saken är den att jag inte vet om jag är det eller inte. Jag tycker att det är läskigt men jag vet inte om jag är riktigt rädd, men jag tycker det är bra att jag får komma och prata med någon iaf. Sist slutade förlossningen i akut snitt efter att läkaren misslyckats totalt med epiduralen.

Tycker jag är jätteförståndigt. Om inte annat kan det nog hjälpa bara att man vet att man kan få planerat snitt om man vill. Min dotter förlöstes med urakut snitt för 6 veckor sedan. Hon krampade och höll på att hamna i koma och det var jättekritiskt. Hon och hennes sambo ska få komma och prata med någon snart. Det är jätteviktigt. Nu är ju det ett eftersamtal men det kan i alla fall vara bra att veta lite inför framtiden. Hennes sambo vill absolut inte att hon ska prova vaginalt nästa gång.
  • RocketQueen
    Lina007 skrev 2012-03-26 20:48:59 följande:
    Ni som äter vätskedrivande, vad heter era tabletter?

Jag har börjat samla på mig så mycket vatten nu att jag till och med vaknar på nätterna av att det bränns och sticks i fingrarna pga allt vatten och mina fingrar har blivit utbytta till tio par prinskorvar. :-P
    Jag har också svullnat jättemycket, kan inte ens ha klocka på mig längre... Skitjobbigt minst sagt, dels blir man klumpig och allt gör ont, sen tycker jag att det är jättejobbigt att känna mig så stor och plufsig hela tiden. Men jag har inte hört talas om några vätskedrivande tabletter? Det enda rådet jag har fått är att dricka mycket vatten.
  • Lina007

Jag hade för mig att jag läst att någon åt det, men jag kanske inbillade mig. :-P Jag dricker vatten som en buffel snart och kommer nog rulla runt som en vattenballong vilken dag som helst.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Bumman79
    Tesssi skrev 2012-03-26 14:21:27 följande:
    Åh, då kanske jag också ska köpa dextrosol att ha i väskan. Så får jag också prova om det hjälper. Tack för tipset!
    Först brukar jag försöka sätta mig ner å andas men när det värsta gått över efter några minuter brukar jag stoppa i mig något sött.. :)
  • Bumman79

Jag har börjat få ont i ena ljumsken och smärtan strålar ut på ena låret ca 1 dm...vad är detta?

• RocketQueen

Verkar som att det är flera stycken som har ont runt ljumsken. Då borde det vara normalt? Jag glömde helt bort att fråga bm när jag var där idag om vad det kunde vara...