• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-03-26 23:03:32 följande:
    Verkar som att det är flera stycken som har ont runt ljumsken. Då borde det vara normalt? Jag glömde helt bort att fråga bm när jag var där idag om vad det kunde vara...
    Jo det kanske e normalt  men jobbigt är det :(.
  • RocketQueen

Jo jag håller med, men jag hoppas att det är helt normalt iaf! Lite läskigt är det ju när man inte vet vad det är...

• Lina007

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska formulera mig utan att låta en smula knäpp.

Är det bara jag som ibland kan höra ett "plaskande" ljud ifrån magen när bebisen sparkar/rör sig? :-P Vad beror det på?

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-03-26 23:12:49 följande:
    Nu vet jag inte riktigt hur jag ska formulera mig utan att låta en smula knäpp.
    Är det bara jag som ibland kan höra ett "plaskande" ljud ifrån magen när bebisen sparkar/rör sig? :-P Vad beror det på?
    Killen sa att han hörde plaskande när han la örat mot magen..
  • Lina007

Bara för att man varit stor i truten och trott att man sluppit undan den detta år så kom den som ett brev på posten för ca 45 min sen; vinterkräkis. :-S hittills är det bara sonen som kräkts så vi får se om det eskalerar...

Hoppas innerligt att ingen av oss åker på något då vi ju har tid för tittut-ul nästa måndag.

Olägligt!

• JennieJ
    Lina007 skrev 2012-03-27 02:20:46 följande:
    Bara för att man varit stor i truten och trott att man sluppit undan den detta år så kom den som ett brev på posten för ca 45 min sen; vinterkräkis. :-S hittills är det bara sonen som kräkts så vi får se om det eskalerar... Hoppas innerligt att ingen av oss åker på något då vi ju har tid för tittut-ul nästa måndag. Olägligt!

URK!! Trodde oxå säsongen var över men på mail från skolan igår skrev fröken att de var flera fall av vinterkräcksjuka på enheten och att man skulle tänka på att hålla sitt smittade barn hemma minst 48 timmar efter sista symtom och även om någon annan hemma är sjuk. Jag dom trodde de var över för iår men icke som icke
  • Lina007

Trodde också det hade blåst bort nu, men tji fick man!

Och nu vet jag att jag inte vill vara gravid och åka på detta en gång till, att ha en liten människa där inne som vänder och vrider sig och kommer åt de nu, mest opassande delarna, som gör att man bara känner efter ännu mer... :-S

• IdaElinLivia040611

Usch för vinterkräkisar, här har vi haft sjukstuga sen i Torsdags. Fy va dåligt jag och min minsting har mått. Hosta och huvudvärk med feber. Lillskrutt åkte även på öroninflammation och vi fick åka med henne 2 ggr till akuten då hon hostade så mycket slem att hon inte fått behålla varken vätska eller mat.
    Man e ju lite mer nojjig med henne eftersom hon e prematur. Men det e hennes första förkylning och hin e nu 10 mån så hon klarar det ganska bra.

Annars har vi det bra här, foglossningen har ju blivit bättre eftersom man bara legat i soffan och sängen. Inga sammandragningar så jag hoppas tappen e ok. Dags för ny koll på måndag, hoppas på allt över 1.5 cm. Jag är ju i v 30 vid den kollen känns som att det går snabbare nu.
    I v23-24 när tappen började  kortas var varje dag en enorm påfrestning.

Jag vill ha en amningskudde denna gång, en sån där böjd med kulor eller bomull. Verkar så bra att ha till allt möjligt. På söndag hämtar jag vagnen och nästa vecka måste vi köpa skruttens säng och en bilbarnstol.

Dags för en magbild också Hjärta 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • gammelmamma

pojkarnas mamma: Jag har tänkt på i natt, du har pratat om att din bm säger att du inte ska gå upp mer i vikt eftersom du ska snittas. Får jag fråga hur mycket du väger? Jag är lite orolig nu när jag har fått veta att jag blir snittad, jag är också lite överviktig.

Usch för kräksjuka. I dag ligger min man med feber, jag vet inte när det hände senast, säkert 5-6 år sedan. Hoppas jag slipper. 

• conda

Ida: Amningskudde är suveränt, inte bara när man ammar utan också till att lägga runt bebben. Det blir så gosigt då... Använder min till fler saker, har den alltid i sängen som stöd för nacken när jag löser korsord... Skrattande

Bumman 79: Jag har också fått ont i ljumskarna. Har fått lägga ner ridningen tyvärr då jag får enormt ont efter varje tur. Inte så kul.... På morgonen känner jag ingenting men på kvällen när man gått runt så gör det ont på båda sidorna och ner i benen. Är väl någon slags uppluckring skulle jag kunna tro. Får även ont i svanken och det är jätteskönt när sambon trycker och masserar med tigerbalsam på kvällen. Glad

Börjar sakna min barnvagn, beställde den 2 feb. Täcke, kudde och myggnät har kommit men inget annat. Hur lång tid ska det ta egentligen...? Tur man var ute i god tid. Får nog ringa upp företaget och kolla vart den har tagit vägen. Hur hade ni andra gjort? Tycker att om leveranstiden anges till 4-5 veckor så ska den hållas, jag kunde ju ha beställt senare än vad jag gjorde då hade jag stått utan både vagn och barnstol...

Ha det gott alla!