• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-27 10:54:50 följande:
    2010 gjorde jag en urinlackageoperation. Jag fick frågan om jag skulle skaffa fler barn och det var inte tänkt så. När jag sen blev med barn berättade jag om detta men alla sa bara att ja då får du nog räkna med att göra om operationen. Okej tänkte jag, det får jag väl göra då. När jag var på samtal om igångsättning förra veckan berättade jag av en händelse för den spec läkaren att jag var opererad ( jag läcker ganska mycket nu). Han sa direkt att då får det bli snitt!!! Helt oförberedd på detta men men det är bara att gilla läget. JAg kommer att sterilicera mig samtidigt. Nu blir det "bara" en operation. Jätteskönt för jag gillar inte att bli sövd, jag blir så dålig efter. Om det inte hade blivit så här så hade det ju först blivit förlossning sen urinlackageoperation sen sterilicering. Jag har fått en tid i dag för planering och tidsbokning av snitt:)

Kommer du vara sövd under snittet?
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Uddabus

Jag fick åderbråck förra graviditeten o så även denna...

Får fruktansvärt ont på kvällen om jag stått upp mycket under dagen.. Ovanpå
    Foglossningen då alltså...

Fick låna kryckor av min bror nu iaf... Hoppas att det hjälper mig bara

• LillSnurr82

Zenoble: jag har åderbrock i ljumsken. Blir helt svullen mellan benen de dagar jag ansträngt mig. Köpte en bra salva som funka på mig , den hette hirudoidsalva. Den smörjer man på med lätt beröring så lägger det sig. Jag har så klart kvar åderbrocket men det är inte lika tydligt nu.

Jag fick ju åka upp på sjukhuset och göra ul på hela benet när jag visa detta för min bm. De var rädda för att det kanske var en propp men det var det ju ej som tur var :)

• gizmolarson

Jag har inte haft några förvärkar eller sammandragningar med mina två flickor å har haft drömförlossningar..

• FiaA87

Har nyss varit hos barnmorskan!

Vecka 32 (31+1)

SF mått: 30
    HB: 124 (hade ökat från 116 sist jag var där, tacke vare blutsaftenFlört)
    Hjärtljud: 136

4+ sen inskrivning, hade inte gått upp ett gram sen sist jag var där för tre veckor sen. Men BM sa att bebis tar det h*n behöver ändå!

Är det fler än jag som får ont i "det högra hjärtat" när ni andas in djupa andetag? Antagligen min bröskmuskel.. Min BM blev sjukt orolig och tyckte att jag skulle kolla upp det med en läkare så att det inte var en propp. I bästa fall trodde hon att det var en muskelbristning pga bebis sparkar upp till höger hela tiden. Känner inte för att åka in och sätta mig på vårdcentralen, ångrar att jag sa något..

Huvudet ligger neråt nu, lite "ruckbart" är det.. så än så länge är jag inte fixerad!    

• 84Maria

Hej, jag tänkte hoppa in och vara med er om det går bra. Skrattande

Du är i vecka 27.  
    Du har gått 26 fulla veckor och 4 fulla dagar (v26+4).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). 
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Tors 28 jun 2012
    Du har 93 dagar kvar till beräknad förlossning.
  • PojkarnasMamma85

En liten fråga om bebiskläderna...jag tvättade dem innan jag lade ner dem i källaren sist. Bör jag tvätta den nu innan bebisen kommer i alla fall? En del av mig tänker att självklart måste jag det, medan en annan del tänker: varför då?

• conda
    84Maria skrev 2012-03-27 12:13:12 följande:
    Hej, jag tänkte hoppa in och vara med er om det går bra. Skrattande

Du är i vecka 27.  
    Du har gått 26 fulla veckor och 4 fulla dagar (v26+4).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). 
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Tors 28 jun 2012
    Du har 93 dagar kvar till beräknad förlossning.
    Välkommen =)
  • conda

Den 14 april är det dags att träffa läkaren för att få tid till igångsättning. Ska bli skönt att få det gjort!
    Förhoppningsvis kommer det igång av sig självt men jag har små förhoppningar om det då det tidigare inte gjort det. Det enda jag inte prövat är att dricka ricinolja och det tänker jag inte ge mig på denna gången heller... ;)

Så nu är det lite mer än tio veckor kvar, har faktiskt tvättat upp alla babykläder men de tar stor plats då jag både bunkrat upp med pojk och flickkläder. Varje liten klänning man plockar upp så tänker man -åhh hoppas det blir en liten tjej, sen plockar man upp en ursöt liten blå sparkdräkt och tänker - åhh hoppas det blir en liten pojk. Spännande...!

• JennieJ

Dessa svettningar alltså!! Rinner om mig! Ska på möte i min dotters nya skola hon börjar på till hösten (högstadiet HJÄLP) tänkte göra mig lite i ordning genom lite brunkräm osv men efter ca 20 min hemma var allt bara ett stort klet i ansiktet så de var bara att tvätta bort. Så nu sitter jag här i väntrummet svettig, blek och ser allmänt risig ut :(