• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Idag har jag så sjukt ont i ryggen, visste inte om jag skulle klara att köra dottern till dagis men tack o lov så gick det bra. Nu sitter jag i soffan med tens och bara försöker slappna av. Vet inte om jag har sammandragningar också, har inte haft det förut. Just nu är magen "mjuk" men den är öm. Vet inte om det kan vara för att jag varit hård i magen och inte kunnat gå på toaletten riktigt förrän nu på morgonen och att det är därför det gör ont. Bebisen lever då rövare därinne så den mår nog bara bra

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • conda

När man får en sammandragning blir magen hård och rund. Själv brukar jag få lite svårt att andas om jag sitter ner då jag tycker det trycker mot lungorna. Jag har ganska mycket sammandragningar, minst 10 per dag men det har jag haft även de andra graviditeterna så jag är inte orolig. =)

• gammelmamma

jag har hört att mycket förvärkar är bra förberedelser inför förlossningen:) Jag har haft mycket förvärkar tidigt alla gånger och jag har haft smidiga förlossningar så jag väljer att tro på det:) Denna gången blir det ju snitt så det känns lite onödigt att inte kunna sova pga det också. Det hade räckt med värken;)

• Sweet life

Hemkommen efter en tur till barnmorskan...

Vecka 28+0 enligt Ultraljud, 27+6 enligt barnmorskan...
    SF:28
    Hb:107
    B-glukos:5,4
    Hjärtljud: 150

Allt såg bra ut men bebis gillar inte att bli lyssnad på så han protesterade med både armar och ben så magen studsade...

Nu blir det fötterna i högläge och påbörja stickningen som jag beställde garn till förra veckan. Mössa och halsduk till vintern!

• MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-27 10:02:58 följande:
    jag har hört att mycket förvärkar är bra förberedelser inför förlossningen:) Jag har haft mycket förvärkar tidigt alla gånger och jag har haft smidiga förlossningar så jag väljer att tro på det:) Denna gången blir det ju snitt så det känns lite onödigt att inte kunna sova pga det också. Det hade räckt med värken;)

Och jag läste precis att det inte hade någon betydelse inför förlossningen . Stod att alla är olika och det spelar ingen roll om man haft mycket sd eller förvärkar , alla har ändå samma utgångspunkt när förlossningen startar
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-27 09:29:16 följande:
    pojkarnas mamma: Jag har tänkt på i natt, du har pratat om att din bm säger att du inte ska gå upp mer i vikt eftersom du ska snittas. Får jag fråga hur mycket du väger? Jag är lite orolig nu när jag har fått veta att jag blir snittad, jag är också lite överviktig.

Usch för kräksjuka. I dag ligger min man med feber, jag vet inte när det hände senast, säkert 5-6 år sedan. Hoppas jag slipper. 
    Jag är 172 cm lång och just idag väger jag 110,5 kg. Denna graviditeten gick jag upp mycket rätt fort men nu har jag hållt ungefär samma vikt i ca 6 veckor. Första graviditeten gick jag bara upp 6 kg efter halva tiden men sen eskalerade det något fruktansvärt och slutade på drygt 125 kg...Jag har ju gått upp de kilona som bebisen behöver och lite till så det gör ju inget för bebisen om jag inte går upp nåt mer i vikt, då byts ju fettet mot bebisvikten typ. Vägde 97 kg när jag plussade.
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-27 10:24:50 följande:

Och jag läste precis att det inte hade någon betydelse inför förlossningen . Stod att alla är olika och det spelar ingen roll om man haft mycket sd eller förvärkar , alla har ändå samma utgångspunkt när förlossningen startar
    Där ser man;)
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-27 10:26:31 följande:
    Jag är 172 cm lång och just idag väger jag 110,5 kg. Denna graviditeten gick jag upp mycket rätt fort men nu har jag hållt ungefär samma vikt i ca 6 veckor. Första graviditeten gick jag bara upp 6 kg efter halva tiden men sen eskalerade det något fruktansvärt och slutade på drygt 125 kg...Jag har ju gått upp de kilona som bebisen behöver och lite till så det gör ju inget för bebisen om jag inte går upp nåt mer i vikt, då byts ju fettet mot bebisvikten typ. Vägde 97 kg när jag plussade.
    Okej tack. jag är 175 och vägde 90 vid plusset, jag har "bara" gått upp 5-6 kilo än så länge så det är kanske ingen fara då.

Nu har jag fått en tid för planering av snittet. Jag fick en tid först, då är jag bortrest, typiskt!!! Bara för det fick jag en annan läkare och fick vänta 1 vecka till:( Vill inte vill inte. Känner mig som en bortskämd barnunge, jag vill ha maj NU! 

• zenoble

Igår kväll så svullnade jag upp ganska rejält där nere efter en dag med jobb och shopping på det.. På kvällen kom det. ringde förlossningen, det enda hon kunde tänka sig var åderbråck, någon som har de? känns som om de svullnar när jag står upp sen har jag svårt å gå/sitta. Det gick över inatt men känns som att det kommer tillbaka om jag ska jobba. Jobbar ni som har det? Ogillar detta :(

• PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-03-27 10:42:03 följande:
    Där ser man;)
    Okej tack. jag är 175 och vägde 90 vid plusset, jag har "bara" gått upp 5-6 kilo än så länge så det är kanske ingen fara då.

Nu har jag fått en tid för planering av snittet. Jag fick en tid först, då är jag bortrest, typiskt!!! Bara för det fick jag en annan läkare och fick vänta 1 vecka till:( Vill inte vill inte. Känner mig som en bortskämd barnunge, jag vill ha maj NU! 
    Jag tror inte det är någon fara för någon av oss egentligen. Du har ju bättre marginaler dock! Läkaren jag pratade med drog nog till med det där med blodproppar bara för att skrämma mig och få mig att välja vaginalt istället. Men alla andra jag har pratat med runt omkring mig säger att det inte bör vara någon större fara. Så klart risken ökar något vid en operation men riskerna finns där ändå även om man väljer vaginalt.

Varför ska du göra ett snitt?
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-27 10:47:13 följande:
    Jag tror inte det är någon fara för någon av oss egentligen. Du har ju bättre marginaler dock! Läkaren jag pratade med drog nog till med det där med blodproppar bara för att skrämma mig och få mig att välja vaginalt istället. Men alla andra jag har pratat med runt omkring mig säger att det inte bör vara någon större fara. Så klart risken ökar något vid en operation men riskerna finns där ändå även om man väljer vaginalt.

Varför ska du göra ett snitt?

2010 gjorde jag en urinlackageoperation. Jag fick frågan om jag skulle skaffa fler barn och det var inte tänkt så. När jag sen blev med barn berättade jag om detta men alla sa bara att ja då får du nog räkna med att göra om operationen. Okej tänkte jag, det får jag väl göra då. När jag var på samtal om igångsättning förra veckan berättade jag av en händelse för den spec läkaren att jag var opererad ( jag läcker ganska mycket nu). Han sa direkt att då får det bli snitt!!! Helt oförberedd på detta men men det är bara att gilla läget. JAg kommer att sterilicera mig samtidigt. Nu blir det "bara" en operation. Jätteskönt för jag gillar inte att bli sövd, jag blir så dålig efter. Om det inte hade blivit så här så hade det ju först blivit förlossning sen urinlackageoperation sen sterilicering. Jag har fått en tid i dag för planering och tidsbokning av snitt:)