MissFörstånd skrev 2012-03-27 10:24:50 följande:
Och jag läste precis att det inte hade någon betydelse inför förlossningen

. Stod att alla är olika och det spelar ingen roll om man haft mycket sd eller förvärkar , alla har ändå samma utgångspunkt när förlossningen startar
Där ser man;)
PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-27 10:26:31 följande:
Jag är 172 cm lång och just idag väger jag 110,5 kg. Denna graviditeten gick jag upp mycket rätt fort men nu har jag hållt ungefär samma vikt i ca 6 veckor. Första graviditeten gick jag bara upp 6 kg efter halva tiden men sen eskalerade det något fruktansvärt och slutade på drygt 125 kg...Jag har ju gått upp de kilona som bebisen behöver och lite till så det gör ju inget för bebisen om jag inte går upp nåt mer i vikt, då byts ju fettet mot bebisvikten typ. Vägde 97 kg när jag plussade.
Okej tack. jag är 175 och vägde 90 vid plusset, jag har "bara" gått upp 5-6 kilo än så länge så det är kanske ingen fara då.
Nu har jag fått en tid för planering av snittet. Jag fick en tid först, då är jag bortrest, typiskt!!! Bara för det fick jag en annan läkare och fick vänta 1 vecka till:( Vill inte vill inte. Känner mig som en bortskämd barnunge, jag vill ha maj NU!