• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • OHs mamma
    Smotly skrev 2011-10-18 18:19:29 följande:
    Jag plussade idag!!! :) Känns så himla overkligt!!! Jag vet inte alls hur jag ska göra nu... När ska man kontakta eb barnmorska? :)
    Grattis!
  • Uddabus

Pappan till detta är inte speciellt förtjust så ensam i glädjen är jag... Blir mitt tredje barn så jag vet vad jag ger mig in i...

• Dancia
    Uddabus skrev 2011-10-18 19:56:05 följande:
    Pappan till detta är inte speciellt förtjust så ensam i glädjen är jag... Blir mitt tredje barn så jag vet vad jag ger mig in i...

Är du tillsammans med pappan? Det är riktigt jobbigt när man inte kan dela glädjen :(

Min man reagerade väldigt negativt i början då detta också är tredje barnet och helt oplanerat. Men efter en dag bad han inte om att jag skulle göra abort längre och nu har han börjat prata lite om hur vi ska lösa saker som plats i huset och bilen m.m. :). 
  • sötäpplet

Hej!

Jag är ny här, plusade för en vecka sedan och bör ha gått in i vecka 6 nu. Planerat förlossningsdatum (om allt går... ) i mitten av juni. Men jag tror knappt det är sant ännu och oroar mig för allt...

Hoppas jag får hoppa med er här i juni-trådenen?

• Pinkflower880

Grattis alla nyplussade mammor! Nån som får/har syskon tätt? Kommer skilja ca 13 månader på pyret och storasyster. En annan fråga... Nån som har problem att dölja magen? Den är som en ballong, syns verkligen!

Sådär ja
  • Uddabus

Ja jag är tsm med pappan o på ett vis kan jag förstå honom med tanke på att han inte får träffa sina äldsta barn. För mycket runt omkring liksom...

Så han får panik över ett barn till. Han har tre sen innan. Så vi är en stor o rörig familj men samtidigt som det är jobbigt är det roligt oxå...

Men han oroar sig för ekonomi o plats... Bl.a. O sen är han helt anti till ett barn till...

• LillSnurr82

Pinkflower: vi år ganska tätt mellan våra. Blir typ 18 månader , så inte lika tätt som för dig men ändå. Dottern är född december 2010. Magen har jag väldigt svårt att dölja , är bara i v6. Men är själv inte så stor så förra grav sundes det redan i V8 och har man vart gravid innan och när det är ganska tätt efter så brukar väl magen komma tidigare? Har i alla fall bestämt att försöka inte gå upp så mycket i vikt som förra gången, då gick jag upp 18kg. Lyckades gå ner 22 kg nu innan jag blev gravid igen :)

• Pinkflower880

Lillsnurr: Ja, magen är i storlek med fjärde femte månaden i förra graviditeten och nu är jag bara i vecka 8. Tror folk låter bli att säga något av sen artighet! Får snart börja med mammakläder ju! Är lite orolig för två barn så tätt, vi hade egentligen planerat två år emellan men det blev inte riktigt så. Är orolig rent allmänt av tanken på två barn, man vill ju räcka åt båda liksom. Men hoppas dom kommer ha kul med varandra eftersom det blir så tätt. Ställer in mig på ett sömnlöst första år och hoppas det släpper sen.

Sådär ja
  • LillSnurr82

Pink: Ja jag tror att när det är nära mellan barnen att dom kommer ha glädje av varann senare i livet. Tror man växer in i rollen som 2 barns förälder på samma sätt som man växte in rollen som första gångs mamma :) Det blir nog bra, det är vad jag vill tro i alla fall! Sen känner jag att nu när man än "van" att inte få regelbunden sömn , byta blöjor och vara småbarns förälder är det på ett sätt lättare att vara det ett par år till. Än att bli kvitt blöjorna ,vänja sig vid sovmornar osv för att sen börja om igen.. Var omställningen att bara vara i ett förhållande till att få egen familj som var svårast för mig i alla fall.

Svar på tråden Juni-barn