• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Haha ledsen JennieJ men lite skönt känns det att veta att man inte är ensam om det där! Helt utan förvarning kommer det ibland såna där akutsvettningar och det känns som att hela temperaturen höjs med typ tio grader. Gärna vid olämpliga tillfällen som bär man kör bil eller så.

• zenoble

Tack för era svar känns skönt att veta att man inte är ensam om det.. Som sagt är svullnaden nere och det syns inte mycket men ändå lite obehag känsla. Igår var det hemskt kändes verkligen som om något tryckte på inifrån och skulle ramla ut! :p ska försöka jobba imorgon tänkte jag.

Ringde fk idag om min ansökan om gravpenningen, är en månad sen jag skickade in nu och har ansökt från 4 alltså nästa onsdag.. Så nu har de 2 dagar på sig att kontakta mig sa hon, nervös!

• Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-27 12:18:35 följande:
    En liten fråga om bebiskläderna...jag tvättade dem innan jag lade ner dem i källaren sist. Bör jag tvätta den nu innan bebisen kommer i alla fall? En del av mig tänker att självklart måste jag det, medan en annan del tänker: varför då?

Jag hade ng tvättat om det, speciellt när de legat på ett sånt ställe som i källaren. Är ju egentligen ingen fara alls att låta bli, men det känns ju fräschast att tvätta det igen först :).
  • PIO

Bm-besök idag:
    Vecka 28+6
    Sf mått 28
    Hjärtljud 155
    Vikt +5
    Glykos 6,3
    Tog inget hb men ska börja med järntabletter. O de funderade ja ju redan på sist jag va där. Så nu hoppas ja att huvudvärken försvinner.

Såg att någon hade skrivit o undrat om åderbråck. Tror att ja me har fått det. På kvällen när ja går på toa känns de som en babian i mellan bena. Hahaha jätte svullen o de känns som att bebisen ska komma ut. De gör inte direkt ont utan mer väldigt obehagligt. Känner mej grotesk där nere.

Va inne på spec mvc för veckans kontroll idag. Tappen är ca 1,5-1,7 cm. Är inte öppen. Ska fortsätta vila men läkaren tycker att ja även ska vara uppe lite. Är inte bra att bara ligga stilla heller. Hon sa att nu är den mest kritiska tiden för barnet över så det känns ju skönt om de skulle komma igång. Men självklart vill ja gå iaf 5 veckor till :) men är glad för var dag som går, går in i v 30 imorgon. Känns underbart att ha kommit så långt. Helt sjukt ju!!! Tänk om 5-10 veckor så har ja min bebis!! Hoppas på att de blir närmre 10 v. Läkaren sa oxå att hon tror att ja kommer iaf gå ett par veckor till men hon kan ju inte säga säkert. Så nu har vi målet att ta oss till v 32. Får ta någon vecka i taget sådär :)

• Dancia

Å vad jag känner mig glad idag! Bebisrummet är nu fyllt med barnvagn, spjälsäng, bilstol, filtar, sängkläder, kläder och allt möjligt som hon kommer behöva :). Känns skönt att ha det mesta färdigt redan nu. Idag har jag även tvättat första tvätten med bebiskläder och filtar och det luktar så gott nu när det hänger på tork med det milda "bebis" sjöljmedlet ;).

Har även gjort en beställning från jollyroom.se där jag beställde en min eftertraktade skip hop dash deluxe skötväska. Hade egentligen inte tänkt lägga mer än 300-400 kr på skötväskan men jag blev helt såld på denna :). Passade även på att köpa en termometer och ett solskyddsnät till vagn/bilstol för att komma upp i summan för att få det skickat fraktfritt :).

• Dancia

PIO: ja nu har du kommit långt i graviditeten och bebisen har bra förutsättningar ifall det skulle sätta igång det närmsta. Oj, en tapp på 1,5 cm är inte mycket, det är ännu mindre än förra veckan va? Men med vila så kan du nog gå några veckor till innan bebisen tittar ut :). *håller tummarna*

• IdaElinLivia040611
    PIO skrev 2012-03-27 15:04:34 följande:
    Bm-besök idag:
    Vecka 28+6
    Sf mått 28
    Hjärtljud 155
    Vikt +5
    Glykos 6,3
    Tog inget hb men ska börja med järntabletter. O de funderade ja ju redan på sist jag va där. Så nu hoppas ja att huvudvärken försvinner.

Såg att någon hade skrivit o undrat om åderbråck. Tror att ja me har fått det. På kvällen när ja går på toa känns de som en babian i mellan bena. Hahaha jätte svullen o de känns som att bebisen ska komma ut. De gör inte direkt ont utan mer väldigt obehagligt. Känner mej grotesk där nere.

Va inne på spec mvc för veckans kontroll idag. Tappen är ca 1,5-1,7 cm. Är inte öppen. Ska fortsätta vila men läkaren tycker att ja även ska vara uppe lite. Är inte bra att bara ligga stilla heller. Hon sa att nu är den mest kritiska tiden för barnet över så det känns ju skönt om de skulle komma igång. Men självklart vill ja gå iaf 5 veckor till :) men är glad för var dag som går, går in i v 30 imorgon. Känns underbart att ha kommit så långt. Helt sjukt ju!!! Tänk om 5-10 veckor så har ja min bebis!! Hoppas på att de blir närmre 10 v. Läkaren sa oxå att hon tror att ja kommer iaf gå ett par veckor till men hon kan ju inte säga säkert. Så nu har vi målet att ta oss till v 32. Får ta någon vecka i taget sådär :)
    Skönt att du kommit så långt. Jag är typ 1 vecka efter dig och har nästa koll i 29+0. Gissar att min tapp också e typ som din. Allt över 1,5 räknar jag som bra. Jag borde nog ta det lite lugnare men det e inte lätt med en 10 månaders som är som en 6 månaders. Hon kan inte krypa eller sitta riktigt än så det blir lite som att ha tvillingar i början;) 
    Hoppas du tar dig förbi 32 då till att börja med. Det är mitt nästa mål. 28+0 var det första. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-03-27 11:11:39 följande:
    Jag har inte haft några förvärkar eller sammandragningar med mina två flickor å har haft drömförlossningar..
    Det verkar inte som min teori stämmer då;)
    MissFörstånd skrev 2012-03-27 11:01:55 följande:

Kommer du vara sövd under snittet?
    Nej det tror jag inte, det blir ju planerat. Jag vet inget ännu, känns som jag har tusen frågor. Däremot så sa de en annan gång att man är det vid sterilicering så nu undrar jag om jag kan göra det samtidigt. Jag får nog ta med lite frågor till bm nästa vecka:)
    conda skrev 2012-03-27 12:25:08 följande:
    Den 14 april är det dags att träffa läkaren för att få tid till igångsättning. Ska bli skönt att få det gjort!
    Förhoppningsvis kommer det igång av sig självt men jag har små förhoppningar om det då det tidigare inte gjort det. Det enda jag inte prövat är att dricka ricinolja och det tänker jag inte ge mig på denna gången heller... ;)

Så nu är det lite mer än tio veckor kvar, har faktiskt tvättat upp alla babykläder men de tar stor plats då jag både bunkrat upp med pojk och flickkläder. Varje liten klänning man plockar upp så tänker man -åhh hoppas det blir en liten tjej, sen plockar man upp en ursöt liten blå sparkdräkt och tänker - åhh hoppas det blir en liten pojk. Spännande...!
    Varför blir du igångsatt? och så tidigt!!! Eller när skulle du ha?

• Baby1112

Var hos sjukgymnasten idag och fick ett bälte. Kändes skönt att "dra ihop" sig lite även om jag inte tror att jag kommer att kunna gå mycket mer...

På tal om akuta svettningar så råkar jag ut för det titt som tätt. Ofta på något lämpligt ställe som på väg till BM eller på ÖF. :/ Känns som att temperaturen stiger minst 10 grader på en gång...

Har även råkat ut för kraftiga blodtrycksfall?! (heter det så) när man blir helt yr och nästan svimmar. Hos sjukgymnasten idag var jag tvungen att lägga mig och fick be om lite vatten. Han tyckte jag såg lite blek ut men skyndade genast och hämtade vatten... Läskigt och pinsamt!!! :S
    Har både vatten och "akut-choklad" i skötväskan. Men eftersom jag inte hade med mig dottern hade jag heller ingen väska... Ska alltid ha väska from nu!!!