conda skrev 2012-03-27 18:21:57 följande:
Gammelmamma:
Jag blir inte igångsatt 14:e april utan jag ska på läkarbesök för att få tid till igångsättning i v. 39+6. =)
Min första dotter Lina dog i magen i v. 40+6, de fann ingen orsak till att hon dog och jag gjorde även ett tillväxtultraljud dagen innan hon dog och då var allt ok.
Efter detta så har jag krävt att få igångsatt för att inte behöva gå över tiden igen. Jag har därför blivit igångsatt tre gånger efter detta och det har gått bra. Första igångsättningen fick jag verkligen kämpa för att få men med hjälp av bm och mödrapsykolog så fick jag igenom det. Mitt tredje barn (andra levande) gick det lite lättare då jag redan blivit igångsatt en gång förut och det hade gått bra. Med min yngste behövde jag inte ens förklara varför utan den läkaren förstod direkt hur jag kände det och gav mig en tid utan att ifrågasätta varför.
Denna gång ska jag träffa samma läkare jag hade sist, vilket känns skönt.
Beklagar verkligen, det borde ju vara en själklarhet att få bli igångsatt. Jag har inga sådana hemska upplevelser men har svår foglossning och lite annat som gör att jag har blivit igångsatt. Förra gången fick jag strida en del men den här gången var det inga problem. Nu blev det ju snitt i stället, men det hade inte varit några problem i och med att de sett att det har funkat två gånger. Varför måste du vänta så länge, eller vill du det. Med mitt fjärde fick jag igångsättning tre veckor innan trots att jag inte var något öppen eller mogen. ( Jag fick stå på mig ganska bra och så men det gick;) Hoppas du får prata med en bra läkare så att du får känna dig trygg