• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Gammelmamman! Jag har gjort ett katastrof å två planerade sövda snitt . efter mitt katastrof snitt sa läkaren att jag troligen va för trång. Efter 2 snitt fick jag inte föda vaginalt. jag blir totalt lamslagen vid tanken av att nån skär i mig då jag är vaken .

• JennieJ

Blir lite smått orolig när ni skriver om snitt! Än har jag inte fått besked om jag kan födda normalt eller inte? Kommer få svar på detta bu på fredag och är grymt rädd att jag kanske måste bli snittad :( Somna efter middagen och hade drömt om godis och cola så jag tvinga iväg gubben nu för handla för suget är så stort efter en stor påse blandad och iskall cola mmmm ska bli så gott!!!

• tomisamat
    zenoble skrev 2012-03-27 19:47:26 följande:

usch då låter inte alls kul för er som har åkt på så rejäla åderbråck.. är inte så farligt på mig än, var nog så mycket igår bara för jsg överansträngt mig lite med jobb och för mycket lyft.
    PIO: babian, ja det var rätta ordet haha Flört 

Jag har sådana problem ( smärtor) av  mina åderbråck nu att jag har fått blodförtunnande sprutor. De har faktiskt hjälpt drastiskt. Jag har inte kunnat sitta eller ligga ner på något sätt. Vaknade av att jag själv skrek på nätterna av smärta. Salvor finns visst, jag har provat två olika med ju längre jag gått ju mindre hjälpte de. Sedan kan man få citodon (stavning) om det är illa. Men då jag inte tål morfin så kunde inte jag få dem. Nu hoppas jag att de här sprutorna hjälper fram till förlossning, annars skulle läkaren lägga in mig pga de kraftiga smärtorna.
  • Baby1112

Usch, åderbråck verkar inget vidare. Lider med er... :(

Även snitt verkar läskigt. Hoppas på en lika bra vaginal förlossning som första gången. Blir livrädd av själva tanken på att någon skulle skära i mig.

Krävde tom att bli sövd då jag koniserades för två år sedan. Fixar inte att folk ska skära och klippa i mig och att jag liksom ska vara vaken under tiden... Hu!!!
    Tycker ni som gör snitt är super tuffa... :)

Sådär ja
  • gammelmamma
    lycka 4 skrev 2012-03-27 20:07:40 följande:
    Gammelmamman! Jag har gjort ett katastrof å två planerade sövda snitt . efter mitt katastrof snitt sa läkaren att jag troligen va för trång. Efter 2 snitt fick jag inte föda vaginalt. jag blir totalt lamslagen vid tanken av att nån skär i mig då jag är vaken .
    okej, ja jag är inte rädd eller så mest lite förvånad att inget har sagt det innan. Det var en ren tillfällighet att jag berättade det. Det känns lie snopet eftersom jag vet att jag har svåra graviditeter men bra förlossningar. Jag vill gärna vara vaken eftersom jag inte är rädd och eftersom min dotter är ledsen över att hon missade att få upp sin dotter på bröstet. Det blir som det blir men jag känner att jag har mycket frågor som jag vill ha svar på. Jag tycker det är underbart att veta när det blir och att veta att man inte behöver gå över. Det hade jag ju i och för sig vetat även om jag hade blivit i gångsatt:)
  • MissFörstånd

Jag fick nu ikväll när vi var på affären en nerv i kläm , har ju problem med ischias till och från och nu är det nått som inte släpper. Det gör så fruktansvärt ont, en smärta man inte kan ta på och verkligen inte få bort. Försöker ligga med en kudde mellan knäna, sitta, stå, ligga vanligt men ingenting hjälper. Jag undrar hur denna natt ska bli .

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-27 21:29:43 följande:
    Jag fick nu ikväll när vi var på affären en nerv i kläm , har ju problem med ischias till och från och nu är det nått som inte släpper. Det gör så fruktansvärt ont, en smärta man inte kan ta på och verkligen inte få bort. Försöker ligga med en kudde mellan knäna, sitta, stå, ligga vanligt men ingenting hjälper. Jag undrar hur denna natt ska bli .

Har du provatett bad eller dusch
  • MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-03-27 21:34:48 följande:

Har du provatett bad eller dusch
    Nej faktiskt inte.. Kan det hjälpa? Badkar har vi inget, men en dusch har vi iaf
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Aikotakara

Någon annan än mig som har värk o kramp i benen? Vad ska man göra? Massera och hålla högt? Det är så himla irriterande..

• gammelmamma
    MissFörstånd skrev 2012-03-27 21:58:54 följande:
    Nej faktiskt inte.. Kan det hjälpa? Badkar har vi inget, men en dusch har vi iaf

Jag tycker det kan underlätta lite. Jag har inte direkt nerver i kläm men med riktig smärta kan det hjälpa en att slappna av lite så nervklämmet släpper. Jag led mycket av nerver i kläm för flera år sedan. Nu är jag förskonad tack och lov. Lycka till.   och du..... vilken tur att ni har dusch;)