• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    zenoble skrev 2012-03-27 10:46:12 följande:
    Igår kväll så svullnade jag upp ganska rejält där nere efter en dag med jobb och shopping på det.. På kvällen kom det. ringde förlossningen, det enda hon kunde tänka sig var åderbråck, någon som har de? känns som om de svullnar när jag står upp sen har jag svårt å gå/sitta. Det gick över inatt men känns som att det kommer tillbaka om jag ska jobba. Jobbar ni som har det? Ogillar detta :(
    Jag är oxå svullen å röd å ibland öm därnere..tror jag har varit så några veckor tillbaka. Har oxå funderat på om det kan vara åderbråck för det står ju att vi gravida kan drabbas av det där oxå.
    Det står ingenting om att man kan göra något åt det..
  • MissFörstånd

Gammelmamma - ja värsta lyxen med dusch . Det har släppt lite i benet, så nu försöker jag läggs mig och sova annars blir det en duschning inatt.

• RocketQueen

Gammelmamma: Min bästa vän steriliserades för ett litet tag sen. Hon var vaken under ingreppet och det gjordes med lokalbedövning. Vilket hon tyckte var jätteskönt eftersom hon mådde bra bara nån timme efteråt och kunde jobba dagen efter utan problem.

• RocketQueen

Kom precis hem nu, ligger helt slut efter en lång men rolig kväll. Mina vänner hade styrt upp en babyshower till mig. Så det blev en kväll med god mat, jättefint presenter och trevligt sällskap. En riktig toppenkväll minst sagt

• Dancia
    Aikotakara skrev 2012-03-27 22:02:52 följande:
    Någon annan än mig som har värk o kramp i benen? Vad ska man göra? Massera och hålla högt? Det är så himla irriterande..

Drick mycket vatten och ät magnesiumrikt, tex banan :). Ett tips när krampen kommer är att trycka ner hälen och upp med tårna, det brukar släppa snabbt på mig då :). Ett ganska konstigt graviditetssymtom nu i senare delen av graviditeten men ganska vanligt.
  • PojkarnasMamma85

Angående snittet så försöker jag förtränga att jag ska göra det. För mig handlar det om pest eller kolera. Har dock kommit fram till att ett snitt har fler fördelar för mig. Ser inte fram emot att vara vaken och känna hur de skär och drar i magen men det är dessvärre ett måste.

• lycka 4
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-28 06:45:21 följande:
    Angående snittet så försöker jag förtränga att jag ska göra det. För mig handlar det om pest eller kolera. Har dock kommit fram till att ett snitt har fler fördelar för mig. Ser inte fram emot att vara vaken och känna hur de skär och drar i magen men det är dessvärre ett måste.
    För mig har det varit en ångest varje gång jag varit gravid att behöva tänka på avslutandet.  Förra gången va läkaren på mitt inskrivnings samtal så fruktansvärt fräck i munnen så jag höll på att gå ut från rummet.
    Denna gång har både läkare och bm varit väldigt förstående till att jag vill sova vid mina snitt vilket är skönt för då slipper jag pressen från alla andra håll.
  • 84Maria
    Aikotakara skrev 2012-03-27 22:02:52 följande:
    Någon annan än mig som har värk o kramp i benen? Vad ska man göra? Massera och hålla högt? Det är så himla irriterande..

Jag får värk i benen men det beror oftas på mina åderbrock som jag har fått pga graviditeten. Då blir det att ligga med högläge för benen då brukar det släppa efter ett tag.. Brukar med få kramp mitt i nätterna men då gör det så ont att jag inte kan röra benet utan försöker att masera bort det.
  • PojkarnasMamma85

Då verkar det som att förvärkarna redan har börjat typ...har haft små sammandragningar som inte direkt gör ont men helt klart känns, hela morgonen och magen känns hård. Med sonen började det drygt en månad innan han kom, nu är det ju lite drygt 2 månade kvar men allt kommer väl tidigare med andra barnet verkar det som.

• MissFörstånd
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-28 06:45:21 följande:
    Men du kommer inte känna att de skär i magen. Har du gjort snitt förut? Jag tyckte det var ok, men då är jag inte rädd för operationer eller sjukhus. De kändes inte att de slet i magen, bara att man rörde sig lite fram och tillbaka på sängen.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ