• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Gullgrodan

Jag kunde gå dit när som helst idag, ska bara ta blodprov. Imorgon 8.30 ringer min doktor få se om jag får höra något ang. svaren.

• Nilee

jobbigt att vänta en dag till, men håller tummarna för att det ska gå åt rätt håll! :)

• emma78
    JennieJ skrev 2011-10-19 06:03:58 följande:
    God morgon på er alla! Sitter här nu med mitt kaffe en timme innan jag egentligen skulle gå upp, men pga mardrömmar så vakna jag tidigare. Sovit grymt dåligt i natt och sjukt nervös inför ultraljudet jag ska göra nu kl 9. Läst hur flera andra här inne har fått negativa och osäkra besked och är så rädd att även jag ska få de! Var på vul undersökning när ja var i vecka 4+5 och då såg man bara en cellklump och nu när jag är i vecka 6+3 hoppas jag på att se mer? Känns lite som ett avgörande och milstolpe som man nu ska gå genom! Nä kanske ska ta en dusch och väcka barn och gubbe så man kan få ett besked! Ha en bra dag alla

Håller tummarna på att allt är bra! Du kommer säkert att vara världens lyckligaste när du kommer därifrån! Mysigt att få se sin lille....

Men jag förstår att du är nervös....själv ska jag till läkaren imorgon å är livrädd att de inte ska höra några hjärtljud....

kram  
  • M karl
    JennieJ skrev 2011-10-19 06:03:58 följande:
    God morgon på er alla! Sitter här nu med mitt kaffe en timme innan jag egentligen skulle gå upp, men pga mardrömmar så vakna jag tidigare. Sovit grymt dåligt i natt och sjukt nervös inför ultraljudet jag ska göra nu kl 9. Läst hur flera andra här inne har fått negativa och osäkra besked och är så rädd att även jag ska få de! Var på vul undersökning när ja var i vecka 4+5 och då såg man bara en cellklump och nu när jag är i vecka 6+3 hoppas jag på att se mer? Känns lite som ett avgörande och milstolpe som man nu ska gå genom! Nä kanske ska ta en dusch och väcka barn och gubbe så man kan få ett besked! Ha en bra dag alla
    jjohansson: Önskar dig all lycka till.

Jag ska också på VUL nu kl 9 pga min blödning som jag hade i fre. Förra gången jag var på VUL i min förra graviditet så fick jag veta att det var ett MA. Vill inte ha samma besked idag.
  • IdaElinLivia040611
    Pinkflower880 skrev 2011-10-18 21:33:26 följande:
    Grattis alla nyplussade mammor! Nån som får/har syskon tätt? Kommer skilja ca 13 månader på pyret och storasyster. En annan fråga... Nån som har problem att dölja magen? Den är som en ballong, syns verkligen!
    Kommer ha 12 mån mellan mina, och då är även min andra född i vecka 25 så hon kommer vara som en 9 månbebis....lite smått nervös e jag.
    Tights och stora tröjor kanske kan vara ett alternativ? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • JennieJ

Tack mammaemma! Håller tummarna att allt ska gå bra för dig oxå i morgon! Fipochi håller även tummarna för dig nu kl 9 att allt ska gå bra! Sitter nu i väntrummet och min puls slår hårt och känner mig helt yr av förväntan och oxå rädsla å illamående att något ska vara fel!

• Drakmamma

Idag mår jag nästan inte illa alls och därför känner jag mig lite orolig. Så antingen ska man vara illamående eller orolig, det blir en intressant resa det här. :) Jag är mitt i vecka 7 nu. Det är bra tröst att läsa om att en del andra också har symptom som kommer och går, för fram till nu har jag mått ganska kontstant illa. Men jag har inte alls känt av den stora TRÖTTHETEN som alla pratar om. Blir alla andra trötta?

Lycka till alla som ska ta tester och ul i dagarna!  

• Cazablanca

Hej! Mitt första barn! Är 36 år och fick min graviditet bekräftad idag hos läkare. Hon gjorde ultraljud och jag såg och hörde hur risgrynets hjärta slog. Hela riskornet bultade så häftig känsla och ljudet av det bultande hjärtat gav mej gåshud..!! Enl mina uträkningar är BF 7 juni, men hon mätte riset och sa 11 juni 2012, och att jag är i 6 veckor och 1 dag. Grattis till oss alla Måtte jag klara mej från illamående... Puss o cram/caza

• Sweet life

Alla mina symptom kommer och går, även under dagen...

Kan vakna med smärtande bröst, må illa efter lunch och få tillbaka de ömmande brösten till middag... Däremellan kan jag må väldigt bra.. Lite jobbigt....

• Elskling123

Lycka till alla som har läkarbesök o annat idag :) ska på inskrivning snart så hoppas allt går bra!

Svar på tråden Juni-barn