• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Emmelie Lindén

PIO och pojkarnasmamman85: jag kommer oxå föda på usö. :)

• gammelmamma

sweet life: vilken fruktansvärd tanke från barnets mamma. Om det inte löser sig och om ni kan tänka er så kan ni ju försöka prata med läkare och bm om en planerad igångsättning så att ni slipper lämna bort barnet tíll någon okänd. 

• Aikotakara

Var också hos barnmorskan idag..

BM besök i vecka 28+2
    SF mått: 27
    Blodtryck: 130/90
    Hjärtljud: 142

Låg fint i kurvan.. hade lite sämre järnvärde och högt blodtryck så jag fick lämna urinprov också. Hittade lite spår av äggvita?? i urinen och ska dit nästa vecka för att utesluta havandeskapsförgiftning. BM trodde dock att det var pga att jag är förkyld. Hade feber senast en timme innan jag var där.

Har varit sjuk och hemma från jobbet 8 dagar imorgon, så det är dags att gå till läkaren. Tänkte vara hemma de två sista dagarna nu innan påsk så jag får bli helt frisk. Mår inte alls bra. Feberkänningar och sådär förvirrad, trött och orkeslös, hostar som ett tok och täppt. Sen har man blivit dålig i magen också. Jag hoppas verkligen att jag får ett läkarintyg. Är som smått orolig då det "bara" är en förkylning.

Imorgon ska dessutom jag och min kille vigas.. Åh vilken timing.

• Dancia

Ajajaj, ramlade precis på betonggolvet i källaren och slog först i rumpan, sedan rygg och axel. Har rejält ont i ryggslutet och en tilltagande molvärk längst ner i magen och sammandragningar på det :(. Känner mig lite orolig då det var en rejäl smäll. Hur stor risk är det att moderkakan lossnar av en rejäl stöt?

• RocketQueen
    Aikotakara skrev 2012-04-02 19:26:49 följande:
    Var också hos barnmorskan idag..

BM besök i vecka 28+2
    SF mått: 27
    Blodtryck: 130/90
    Hjärtljud: 142

Låg fint i kurvan.. hade lite sämre järnvärde och högt blodtryck så jag fick lämna urinprov också. Hittade lite spår av äggvita?? i urinen och ska dit nästa vecka för att utesluta havandeskapsförgiftning. BM trodde dock att det var pga att jag är förkyld. Hade feber senast en timme innan jag var där.

Har varit sjuk och hemma från jobbet 8 dagar imorgon, så det är dags att gå till läkaren. Tänkte vara hemma de två sista dagarna nu innan påsk så jag får bli helt frisk. Mår inte alls bra. Feberkänningar och sådär förvirrad, trött och orkeslös, hostar som ett tok och täppt. Sen har man blivit dålig i magen också. Jag hoppas verkligen att jag får ett läkarintyg. Är som smått orolig då det "bara" är en förkylning.

Imorgon ska dessutom jag och min kille vigas.. Åh vilken timing.
    Åh vad roligt! Grattis Det blir nog en toppendag imorgon oavsett hur du mår, såna dagar brukar bli det ändå på nåt sätt. Hade jag inte känt att jag spammar tråden så hade jag berättat vad som hände dagarna innan vårt bröllop, trots allt kaos blev det en helt perfekt dag
  • Havsjungfrun

Sweet life: Vissa människor är ju helt otroliga! Hoppas att ni får ihop det.

• NinnaBus

Dancia: Om du har en tilltagande molvärk och sammandragningar efter fallet så kanske det är bäst att ringa förlossningen och höra vad de säger. Om du ska komma in på en koll för säkerhets skull...

Har ingen aning om hur riskerna är för att moderkakan ska lossna av en rejäl smäll...

Kram på dig...

• Essence
    ja88 skrev 2012-04-02 18:42:52 följande:
    Jaså bor du i Karlskoga, jag bor i Kristinehamn. Fick sonen i Karlskoga och vill absolut föda där igen Glad

Sweet Life: Snacka om att använda sitt eget barn som spelpjäs, skamligt!

Själv håller jag nu på med 4:e behandlingen av uvi/GBS denna graviditet, jobbigt och påfrestande :( Denna gång var bakterierna redan tillbaka på kontrollodlingen efter förra behandlingen, känns som jag haft det typ hela graviditeten (första behandlingen i vecka 13). :(
    Här har du en till Kristinehamnare =)

Imorgon går jag in i vecka 30 (29+0). Min foglossning har avtagit eftersom jag intensivt har undvikit trappor och promenader, men hjälp vad lat jag börjar känna mig. Turen till dotterns förskola på ungefär 500 m börjar göra mig andfådd på riktigt. Nästa torsdag ska vi till bm och kolla så att allt står bra till. =)
  • Baby1112

Har spenderat hela dagen i sängen efter uppvaknande med sjuk molvärk/mensvärk i ryggen. Vägrade släppa. Men tog mig mod att ringa förlossningen (hatar att ringa "viktiga" samtal, nån fobi sådär) och hon sa att så länge det bara sitter i ryggen är det ingen fara. Men jag skulle återkomma om det blev riktiga värkar eller mycket sammandragningar.
    Men efter degsn vila så släppte det. Funderar på om jag helt enkelt måste ta det lugnare... Men det är ju så svårt!!! 

Sådär ja
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-04-02 20:42:59 följande:
    Har spenderat hela dagen i sängen efter uppvaknande med sjuk molvärk/mensvärk i ryggen. Vägrade släppa. Men tog mig mod att ringa förlossningen (hatar att ringa "viktiga" samtal, nån fobi sådär) och hon sa att så länge det bara sitter i ryggen är det ingen fara. Men jag skulle återkomma om det blev riktiga värkar eller mycket sammandragningar.
    Men efter degsn vila så släppte det. Funderar på om jag helt enkelt måste ta det lugnare... Men det är ju så svårt!!! 
    Fast min svägerskas värkar statt bara i ryggen med alla tre medans mina bara suttit i magen med båda två så det är högst individuellt. Skönt att det gav med sig för dig i alla fall!