• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Cataleya- Japp hela tiden.. Vi är inne i den perioden nu.. Bebis trycker nog på kissblåsan mer å mer..

• Sweet life
    Cataleya skrev 2012-04-03 08:47:35 följande:
    Är det någon mer som är jätte kissnödig och sen när man väl går på toa så kommer de lite grann ungefär som man inte får ut allt ?
    Känner igen mig till hundra procent. När man sen reser sig upp och går iväg, så är man kissnödig igen...
  • tomisamat

Här är det idag dags gör tul, läkarbesök och provtagning. Hoppas allt är som det ska. Men lite orolig då jag har sådana sammandragningar på natten. Jag vaknar tre, fyra gånger varje natt nu utav dessa sammandragningar. De är lite läskiga, men inte så att jag blivit jätte orolig än då jag fortfarande kan somna om. Är det någon mer som har så? Har inte så fasligt jobbiga under dagen och det är ju lite konstigt då det är då jag rör på mig.

Har stämmer inte heller fjärde gången jämfört med de andra tre. Jag har samlat på mig vatten och svullnat, haft riktigt lågt järnvärde ( runt 100) med de tre andra. Men inget sådant alls denna gången (peppar peppar.) Magen är även mindre denna gången. Jag har dessutom inte förändringar i huden eller finnar vilket jag haft gångerna innan. Har då två pojkar och en tjej, så det kan inte vara något sådant.

Efter så har alla tre varit jätte snälla och sovit näst intill hela första månaderna, så vi får se om det är lika stor skillnad efter förlossningen som under grav denna gång.

• gammelmamma

Jag kissar hela nätterna plus att jag är dyngsur när jag vaknar. Blir galen snart. I natt har jag nog inte sovit mer är två timmar sammanlagt:( På dagarna är det inte lika farligt. Är så SJUKT trött. Har sovit så här dåligt jättelänge nu, värken tar död på mig och när jag vaknar av den måste jag ju upp på toa. Känner mig skitlåg i dag

• PIO

Pojkarnasmamma- nja de finns ju två avdelningar. 23 och 25 o ja tror att man hamnar på 23 om man blir snittad fast de e nog lite olika. När ja blev snittad me sonen hamnade ja på bb avdelningen (25) så de beror nog på lite. Men det va nog oxå för neonatal låg på samma våning.

• Elvis Mamma

Jag har också jämfört min journal sedan jag väntade sonen, blodtryck, socker, hjärtljud och HB är nästan exakt lika nu runt vecka 30 men SF måttet skiljer sig massor, med sonen låg jag mitt på hela tiden, nu ligger jag under och även vikten skiljer sig, i vecka 30 hade jag gått upp 10 kg å gick sedan upp 6 till sista veckorna, nu har jag gått upp 2 kg så är lite rädd att jag kommer gå upp massor sista veckorna men vad jag minns med sonen var de bara vätska sista tiden, startvikten var densamma så vi får se, spännande att jämföra tycker jag

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-04-03 10:54:48 följande:
    Pojkarnasmamma- nja de finns ju två avdelningar. 23 och 25 o ja tror att man hamnar på 23 om man blir snittad fast de e nog lite olika. När ja blev snittad me sonen hamnade ja på bb avdelningen (25) så de beror nog på lite. Men det va nog oxå för neonatal låg på samma våning.
    Ah okej, vi får väl se. Har dock ingen bra erfarenhet av BB (avd.25) dock....kände mig så bortglömd. Hoppas det blir bättre denna gången!

Jag har fortsatt ont i magen och får sammandragningar lite då och då...hatar det här! Humöret är nere i skosulorna också. Skulle träffat några tjejer för en syträff idag och äta god mat och ha trevligt, något jag sett fram emot i över en veckas tid. Men igår kväll hostade sonen något fruktansvärt så jag ställde in syträffen. Är sonen sjuk idag då? Nej...han hostar knappt nånting och är helt pigg *suck* Sen ska maken jobba natt den här veckan....första gången sen jag blev gravid, får se hur det går.
  • PIO

Pojkarnasmamma- den känslan hade ja oxå för fem år sen. Ja sa att ja skulle aldrig föda där igen!! Men nu när ja va inlagd så va alla bm underbara! Så vi kan ju hoppas att dom har ändrat på sej :) o förhoppningsvis behöver man inte stanna så länge :)

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-04-03 11:15:56 följande:
    Pojkarnasmamma- den känslan hade ja oxå för fem år sen. Ja sa att ja skulle aldrig föda där igen!! Men nu när ja va inlagd så va alla bm underbara! Så vi kan ju hoppas att dom har ändrat på sej :) o förhoppningsvis behöver man inte stanna så länge :)
    Jag fick ligga i ett eget rum efter att jag blivit sydd i över en timme på operation. Som tur var hade jag mannen med mig som gjorde nästan allt åt mig då jag inte kunde gå på flera timmar pga bedövningen jag fått. Bm kom nästan bara när man larmade och erbjöd aldrig att hämta mat eller någonting sånt. Varje gång jag larmade verkade de besvärade. Sen när jag kunde gå igen så såg jag ju att alla andra mammor blev serverad mat på sina rum och de fick hjälp med ditten och datten. Ja, det var ingen bra upplevelse. Var då "bara" 24 år och fick mitt första barn och fick dessutom en sfinkterruptur i grad 3-4 och det kändes som att jag inte fick nån stöttning alls.

Denna gången är jag ju betydligt säkrare i mig själv och vet lite mer vad man kan kräva. Och så fort jag får för läkarna ska jag åka hem, men man blir väl kvar några dagar när man gjort snitt.