• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Här har jag haft/har boa-helg. Har rensat ur i en garderab för att få in makens grejer där som låg i en byrå där nu de stora barnens kläder ligger så att skötbordet (går att fälla upp så att det blir en byrå) blev ledigt för bebiskläder. Tvättar bebiskläder och sorterar för att se vad vi har egentligen. Vaggan har kommit fram från vinden eftersom min pappa som gjorde den till mig när jag skulle födas, ska greja lite med den. Hade hyfsat ont i fogarna igår och värre lär det nog bli innan den här dagen är slut. Skönt att få lite ordning i alla fall.

• Emmelie Lindén

Här har de börjat boas, ska göra ordning hennes rum, målat lite möbler vita och lite ska inhandlas, som lampor, matta, gardiner mm. Tror nog att de mesta blir vitt med detaljer i glada färger. Längtar efter att våran vagn ska komma.

www.emmeliesdrommar.blogspot.com

• RocketQueen

Pojkarnasmamma: Ja, det känns ju rimligt att det är nåt sånt. Även om det var väldigt läskigt inatt så känner jag mig lugn nu, sista kom vid sju imorse och sen dess har det varit väldigt lugnt och känns som vanligt. Kanske min kropp som försöker säga att jag tagit ut mig de senaste dagarna... Bara att hoppas på att det inte blir som för dig, att det kommer ofta menar jag. Jag ser ju helst att killen stannar kvar i två månader till, sen är han välkommen!

Nu försöker jag sy gardiner till bebisens rum. Jag har inte sett en symaskin sen högstadiet men fick en i julklapp och nånstans ska man väl börja. Men jag blir helt tokig! Vi kommer inte riktigt överens än om man säger så... Puh... Jag som hoppades på att det skulle sitta i ryggmärgen och jag skulle kunna roa mig med att sy när jag går hemma så länge...

• Dancia

RocketQueen: ja det låter väldigt mycket som förvärkar. Jag har förvärkar varje dag och även på nätterna och de känns som du beskriver. Känns även i ryggen när de är som kraftigast.

• Dancia

Ja gud, det känns verkligen som att det börjar närma sig, samtidigt som det ändå känns avlägset. Jag födde första barnet 2 veckor innan BF och andra barnet 1 vecka innan BF, så jag hoppas på ca 2-1 veckor innan BF denna gången också. Är beräknad till midsommarhelgen .

Här är jag också i full gång och boar. Byrån med skötbord står på plats och jag håller på att fylla byrån med kläder efter hand som jag tvättar. I veckan blir det nog att ställa iordning möblerna i bebisrummet och sätta upp tavlorna jag köpte på Ullared. Kanske blir att montera ihop vagnen också snart och låta den stå så att fabrikslukten försvinner innan bebis kommer :).

Det enda jag har kvar att köpa är en babygunga och sedan det sista som amningsinlägg, bindor, blöjor, salvor, ersättning m.m.

• Aikotakara

Jag känner mig helt ensam i att inte förstå ett dugg av föräldrapenningen :( Det är första barnet och jag vet inte hur jag ska lägga upp föräldraledigheten.. Har tom ringt till försäkringskassan och pratat med dom men fick inte så mycket svar.

Ett stort block av ångest är det. Jag funderar på att gå då jag är beräknad, den 22 juni. Sen vara borta i minst ett år. Men chefen vill ju ha exakta datum och det är så svårt.. vill själv ha en klar bild av hur många dagar man har kvar och hur mycket man får osv. Har kollat lite via försäkringskassans hemsida men det är krångligt. Usch :(

• Bumman79
    LillSnurr82 skrev 2012-04-01 09:35:00 följande:
    Jag har bf 17 juni men tror jag kommer få tidigare, kanske runt den 6-8 juni senast. Som det känns nu kan h*n komma vilken dag som helst. (men bara för jag säger det kommer jag väl få gå över tiden i två veckor typ) Namnen Märta eller Nils är helt bestämt om det inte skulle vara så att de verkligen inte passar när liten kommer.
    Jag har oxå BF 17 juni :)