• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lenis21
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-01 19:55:55 följande:
    Hela eftermiddagen/kvällen har lille Harry sparkat neråt mot snippan och emellanåt gör det riktigt ont. Ibland känns det som att öppningen öppnar sig lite vid de kraftiga sparkarna och det känns som att jag konstant typ läcker...Är riktigt obehagligt!

hahaha. jag känner igen det där. ibland ligger bebis och sparkar rätt ner i underlivet så det verkligen gör ont.sparkar också sjukt mycket bara under högra revbenen. så mycket att jag är helt öm där. måste sitta och sträcka på mig hela tiden. men mysigt är det ändå att känna bebis röra sig därinne.
  • Dancia

fUsch, trodde att jag blivit magsjuk igår. Fick så fruktansvärt ont i magen helt plötsligt och var riktigt dålig i magen när jag gick på toaletten. Men sen behövdes det inte fler toabesök och smärtan lugnade sig i magen efter ett par timmar. Tror att min mage protesterade rejält efter all tårta från kalaset och sedan snitzel och stekt potatis efter det. alltså en massa flottigt och sött hela dagen och min mage är redan känslig som gravid och med magkatarren.

Snart är det dags att åka till BM. Ska bli intressant att se vad sf-måttet ligger på idag då jag tycker att magen ökat rejält i storlek bara de senaste 2 veckorna.

• RocketQueen

Dancia: Min mage är likadan, äter jag för mycket fet mat eller för mycket sött så får jag jätteont. Som tur är så är jag inte lika intresserad av onyttigheter nu när jag är gravid så deg händer inte lika ofta. Förutom nu, igår åt jag både chips och choklad så idag har jag jätteont i magen :-/

• RocketQueen

Jag tycker att min mage slutat att växa! Det känns inte som den växt nånting de senaste veckorna. Visserligen har den blivit hårdare så jag antar att det är mitt vanliga fluff som flyttat på sig, så den kanske visst har växt men det inte syns?

Och nu börjar naveln sjunga på sista versen, jag som hoppades så på att få behålla mil navel! Haha fråga mig inte varför det spelar nån roll egentligen

• Tesssi
    RocketQueen skrev 2012-04-02 09:53:31 följande:
    Jag tycker att min mage slutat att växa! Det känns inte som den växt nånting de senaste veckorna. Visserligen har den blivit hårdare så jag antar att det är mitt vanliga fluff som flyttat på sig, så den kanske visst har växt men det inte syns?

Och nu börjar naveln sjunga på sista versen, jag som hoppades så på att få behålla mil navel! Haha fråga mig inte varför det spelar nån roll egentligen
    Min navel börjar vända på sig nu. Insåg för några veckor sedan att min navel antagligen kommer se ut som en knapp innan detta är klart.
  • MissFörstånd
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-02 08:37:56 följande:
    Ja på tiden, inte kul att vara deppig när man går hemma hela dagarna.
    Nej det är det inte. Skönt att det släpper iaf!

Nu har jag precis grundmålat skötbordet . Imorgon blir det målning nummer ett, tur att man kan sitta och måla      
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • UnderbaraPojke

Besök hos BM idag !!

Fullgågna veckor: 30

Blodtryck: 130/80
    SF mått: 32
    Fosterljud: 160
    Vikt: +18 kgRynkar på näsan 

Allt såg kanon ut och fick även en tid till läkaren för ev. sjukskrivning dem sista 5 veckorna.
    Nu övergår besökjen till varannan vecka ... härligt !!!

• PojkarnasMamma85
    Baby1112 skrev 2012-04-02 08:42:21 följande:
    Jag borde möjligen veta detta då det är mindre än ett år sedan jag fick min dotter, men kommer helt enkelt inte ihåg...

Vaknade inatt av en sammandragning, som sen släppte. Men ersattes istället av någon molande känsla i magen och stark mensvärk i ryggen. Någon som känner igen detta?
    Jag känner igen det där. Det är ingen fara så länge inte sammandragningarna blir regelbundna eller att du känner ett starkt tryck neråt.
    RocketQueen skrev 2012-04-02 09:53:31 följande:

Hehe, min navel klarades sig bra förra graviditeten. Men denna gången är magen mycket toppigare och därmed puttas naveln ut, den är inte ute helt men den är på god väg och jag gillar det inte! Tungan ute
  • PojkarnasMamma85

Nu får jag sota lite för att jag ansträngt mig mycket mer den senaste veckan då fogarna nästan varit helt bra. Idag har jag ont....och magen har gjort ont sen igår eftermiddag. Med andra ord, dags att vila ordentligt igen.

• RocketQueen

Var och mätte magen idag och jo visst har den växt precis som den ska. Kanske att man börjar vänja sig och därför missar det? Blodtrycket var lägre nu iaf! Då ser det bättre ut och risken för hf minskar. Känns toppen. Har väl äntligen börjat lära mig att hitta mina begränsningar och tar inte ut mig lika mycket vilket gör under för både fogar, sammandragningar och blodtryck.

Var även på jobbet och pratade med min chef och träffade massa kollegor. Insåg att jag redan saknar stället! Hur ska det här gå?