• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Igår var en riktig pissdag för mig...jag kom hem kände mig helt överarbetad efter en superstressig helg på jobbet.
    Jobbar på en Ica Kvantum affär å det var så mycket kunder hela helgen tom igår på en söndag....kö kö kö från 9 på morgonen tills jag slutade....
    Det är inte som att man har tid att gå på toa direkt. Å när jag är i förbutiken gör det ont i livmodern till och från en gång i lördags fick jag skitont så ont har jag aldrig haft under den här graviditeten. Men det släppte som tur var efter en stund...sen när man sitter i kassan får man värk i ryggen å håll i magen istället...pest eller kolera vad är bäst? Vill jag ha ont på här eller där? ;).

När jag kom hem igår började jag blöda näsblod var supertrött å sen rann tårarna titt som tätt...men jag visste inte riktigt varför. Kanske bara var överarbetad å övertrött..

Idag efter många timmars sömn känns det lite bättre...idag har man gått in i v 30 oxå så nu känns det som att man räknar ner...shit vad spännande! Å jag försöker tänka att jag ta en vecka i taget jag orkar inte tänka på att det är typ 9 stressiga veckor kvar på jobbet...
  • Sweet life

Idag är en sån där dag då jag bara vill gråta....

Igår pratade sambon med sitt ex angående minsta bonusen om bebisen bestämmer sig för att komma på vår vecka. Hennes svar vart att hon INTE tänker vara nån jävla stand-by person som vi tror ska komma springande bara för att vi behöver åka iväg. Vi får helt enkelt fixa egen barnvakt! bonusens mormor och morfar kan vi glömma då dom tydligen är på exets sida och säger exakt samma sak. Sambons föräldrar bort 10 mil bort och har inte ens den nära kontakten med barnet att vi skulle be dom. Barnet har aldrig tidigare haft barnvakt, då sambon eller exet alltid var hemma, turades om att gå på fester osv.

Så nu sitter vi här. med snart bara 2 månader på oss att fixa en barnvakt och få barnet som är 4 år med autismdiagnos att bli trygg med någon vuxen som inte är mamma, pappa, mig, eller mormor och morfar....

• PIO

Sweet life- men vafan e det för pucko!!! De e ju barnets mamma! Som mamma vill man väl ta sina barn när som! Herregud jag blir helt stum när ja läser ditt inlägg.

Nu ska vi snart iväg på rundvandring o info om förlossningen vi ska föda på :) har bestämt oss för att föda i Örebro. Bor i Karlskoga som har eget bb o förlossning men eftersom ja åker till örebro för kontroll av tappen varje vecka så känner vi att vi hör dit. Läkaren ja träffar på spec mvc där tycker att vi ska föda i örebro. Ska bli kul o se va det är för info.

• Sweet life
    PIO skrev 2012-04-02 15:50:31 följande:
    Sweet life- men vafan e det för pucko!!! De e ju barnets mamma! Som mamma vill man väl ta sina barn när som! Herregud jag blir helt stum när ja läser ditt inlägg.

Nu ska vi snart iväg på rundvandring o info om förlossningen vi ska föda på :) har bestämt oss för att föda i Örebro. Bor i Karlskoga som har eget bb o förlossning men eftersom ja åker till örebro för kontroll av tappen varje vecka så känner vi att vi hör dit. Läkaren ja träffar på spec mvc där tycker att vi ska föda i örebro. Ska bli kul o se va det är för info.
    Haha jo, det kan man ju tycka... Mamman är dock ganska ointresserad av sin dotter om det inte kommer till att kunna smutskasta pappan och mig dvs. Hennes åsikt är att hon inte kan behöva planera sin sommar efter oss...

Nu ska vi har barnen två veckor i stöten i sommar och vi ska försöka få det till att mamman har dottern från midsommar och två veckor framåt. För det är då jag har BF... Sen får vi väl försöka lösa det på nått annat sätt OM hon inte kan sätta sitt barn före sitt egna scrapbookande...
  • PojkarnasMamma85
    Sweet life- men vafan e det för pucko!!! De e ju barnets mamma! Som mamma vill man väl ta sina barn när som! Herregud jag blir helt stum när ja läser ditt inlägg. Nu ska vi snart iväg på rundvandring o info om förlossningen vi ska föda på :) har bestämt oss för att föda i Örebro. Bor i Karlskoga som har eget bb o förlossning men eftersom ja åker till örebro för kontroll av tappen varje vecka så känner vi att vi hör dit. Läkaren ja träffar på spec mvc där tycker att vi ska föda i örebro. Ska bli kul o se va det är för info.

Spännande! Förlossningen på usö är toppen! Bor i Örebro!
  • lycka 4

Åh här har det varit så stressigt så jag har inte hunnit m något skrivande. Idag har vi visning 2 och efter den här dagen kan jag börja små packa lite .

• PIO

Pojkarnasmamma- ja jag födde ju sonen där för fem år sen men han kom ju så tidigt så man fick ju inte den där riktiga känslan. Men läkarna o barnmorskorna är ju toppen :) låg ju inne där på bb förra veckan. Nu vill vi åka in på den där informationen bara för att :) o vi gör de redan nu om den här bebisen kommer tidigare då har vi redan varit på infon.

• Dancia

BM besök i vecka 28+0

SF mått: 27

Blodtryck: 120/70

Vikt: + 3 kg

Hjärtljud: 145

Fosterläge: Huvudet ner och bebisen ligger långt ner redan.

• NinnaBus

Farit runt lite idag... Först till vetrinären för en koll av vovvens öron som trasslar lite och den årliga vaccinationen...
    Sen iväg och handla lite...
    Började bli yr när jag var i affären. Tänkte att det kanske berodde på att det var ett tag sen jag åt... Kan bli lite snurrig då... 
    Men även om jag nu ätit mat och sedan en chokladbit så är yrseln kvar...
    Blä...
    Har varit småyr till och från det sista, men tänkt att det hänger säkert ihop med att jag har lågt blodtryck... 
    Får se vad det ligger på imorgon när jag ska till bm.
    Ligger på soffan och "latar mig"... 

Bebis är det i alla fall full rulle på idag... Skönt. Han var mycket mer stillsam igår.  Gillar bättre när han far runt som en tok i magen så man vet att han mår bra... 

• ja88
    Jaså bor du i Karlskoga, jag bor i Kristinehamn. Fick sonen i Karlskoga och vill absolut föda där igen Glad

Sweet Life: Snacka om att använda sitt eget barn som spelpjäs, skamligt!

Själv håller jag nu på med 4:e behandlingen av uvi/GBS denna graviditet, jobbigt och påfrestande :( Denna gång var bakterierna redan tillbaka på kontrollodlingen efter förra behandlingen, känns som jag haft det typ hela graviditeten (första behandlingen i vecka 13). :(