Dancia skrev 2012-04-02 23:38:01 följande:
Tack för era tips och stöd :). Det är så skönt att man kan skriva och ventilera sig här :). Jag ringde förlossningen som tyckte att jag skulle komma in på en koll. Men innan min man hann komma hem från gymmet kände jag att molvärken började avta och sammandragningarna minska så jag väntade en stund och ringde tillbaka och sa att jag nog ville avvakta lite till. Har 1 timmes bilfärd in till förlossningen och med tanke på att det är kväll så hade jag kunnat spendera många timmar där inne. De på förlossnsa att jag skulle hålla koll på fosterrörelserna nu och komma in direkt om jag får mer ont igen eller börjar blöda.
Bebisen har varit i full gång i magen hela kvällen och jag har inte fått någon blödning så nu kan jag pusta ut och försöka sova gott (trots smärtan i ryggen).
Vad skönt att det känns bättre att bebisen rör sig! Skulle bli livrädd av ett sådant fall! Vi håller tummarna för att bebisen mår fortsatt bra och att du får mindre ont i ryggen snart!
IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-03 07:40:41 följande:
Dancia: skönt att det verkar ha gått bra, läskigt att ramla sådär. Gjorde en vurpa när jag var gravid andra gången och då åkte jag in och kollade. Men det var ingen fara.
Idag e det dags för tappkontroll, spännande. Hoppas hoppas att den e minst 1,5 cm.
Jag håller tummarna för att tappen ser bra ut!