• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-04-02 21:28:26 följande:
    Emmelie linden och pojkarnasmamma- va roligt att vi e fler som ska föda där. Vem vet vi kanske är där samtidigt o föder :)
    Hehe ja, vem vet :P Fast jag ska göra ett planerat snitt och då är det väl inte helt säkert att man hamnar på bb avdelningen?!
  • IdaElinLivia040611

Dancia: skönt att det verkar ha gått bra, läskigt att ramla sådär. Gjorde en vurpa när jag var gravid andra gången och då åkte jag in och kollade. Men det var ingen fara.

Idag e det dags för tappkontroll, spännande. Hoppas hoppas att den e minst 1,5 cm. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PojkarnasMamma85

igår kväll fick jag gräsligt ont i nedre delen av magen, liksom vid troskanten nästan. Jag kunde inte ställa mig upp utan att vika mig av smärta. Maken fick hjälpa mig till soffan. Efter att ha legat i soffan någon timme så kändes det mycket bättre och jag kunde röra mig någolunda.

Idag skulle jag kunnat legat i sängen mycket längre då sonen sover och maken sover då han ska jobba natt. Men jag var så kissnödig och hade ont i magen att det inte fanns någon skön position. Nu sitter jag har med världens molvärk som är obehaglig! Kan man inte avbeställa molvärk/sammandragningar/förvärkar när man ändå ska göra ett planerat snitt?! Drömmer

• PojkarnasMamma85
    Dancia skrev 2012-04-02 23:38:01 följande:
    Tack för era tips och stöd :). Det är så skönt att man kan skriva och ventilera sig här :). Jag ringde förlossningen som tyckte att jag skulle komma in på en koll. Men innan min man hann komma hem från gymmet kände jag att molvärken började avta och sammandragningarna minska så jag väntade en stund och ringde tillbaka och sa att jag nog ville avvakta lite till. Har 1 timmes bilfärd in till förlossningen och med tanke på att det är kväll så hade jag kunnat spendera många timmar där inne. De på förlossnsa att jag skulle hålla koll på fosterrörelserna nu och komma in direkt om jag får mer ont igen eller börjar blöda.

Bebisen har varit i full gång i magen hela kvällen och jag har inte fått någon blödning så nu kan jag pusta ut och försöka sova gott (trots smärtan i ryggen).
    Vad skönt att det känns bättre att bebisen rör sig! Skulle bli livrädd av ett sådant fall! Vi håller tummarna för att bebisen mår fortsatt bra och att du får mindre ont i ryggen snart!
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-03 07:40:41 följande:
    Dancia: skönt att det verkar ha gått bra, läskigt att ramla sådär. Gjorde en vurpa när jag var gravid andra gången och då åkte jag in och kollade. Men det var ingen fara.

Idag e det dags för tappkontroll, spännande. Hoppas hoppas att den e minst 1,5 cm. 
    Jag håller tummarna för att tappen ser bra ut!
  • FiaA87

God morgon!
    Har haft en minst sagt rolig natt:) Vaknade 04:10, dags för det vanliga toabesöket.. när jag sen lägger mig i sängen igen så får LillPyret hicka.. jisses vilken rolig känsla! Eller ja, obehagligt, jag låg å skrattade för mig själv. Självklart vaknade h*n också så till slut fick jag gå upp och gå för att h*n skulle somna:) Smått trött nu..

Ha en bra dag allihopa!    

• RocketQueen

Uppe alldeles för tidigt känner jag. Men idag har vi bokat tid för däckbyte. Känns ju sådär med sommardäck när det ligger snö överallt. Kan inte vädret ta och bestämma sig!

Jag har faktiskt sovit okej i ett par dagar nu, har inte behövt sömntabletter på två veckor. Men i och med att man vaknar så ofta så känns det som att man aldrig kommer in i nån djup sömn utan bara drömmer hela nätterna, rätt jobbigt..

• lycka 4

Jag satt å kolla mina bm journaler från ettan å trean.
    Redan från början har ju denna grav nummer fyra varit helt olika som andra tre. Jag brukar samla på mig vätska å gå upp rätt mycke i vikt . Har ju även varit sjukskriven i tidigt stadie för kraftig foklossning.
    Denna grav känner jag bara av fogarna om jag anstränger mig för mycke.
    Iv 27 med 1 å 3 hade jag gått upp å vägde 10 kilo mer än vad jag gör nu. Började visserligen på en lägre start vikt denna gång.sf måttet m ettan va i denna vecka 29 där låg jag iockförsig på högsta strcket . Med trean hade jag ett mått på26. denna gång har jag ett mått på 22 / 23.

Kul att jämföra å väldigt skönt att få vara gravid för sista gången och ha en relativt bra grav =)

• Cataleya

Är det någon mer som är jätte kissnödig och sen när man väl går på toa så kommer de lite grann ungefär som man inte får ut allt ?

• snuppis
    Cataleya skrev 2012-04-03 08:47:35 följande:
    Är det någon mer som är jätte kissnödig och sen när man väl går på toa så kommer de lite grann ungefär som man inte får ut allt ?
    jo då de har hänt ett par ggr.