• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Pojkarnasmamma- fick oxå ligga i eget rum. Man vågade ju knappt ringa på larmet för de kändes som att man va besvärlig. Men som sagt nu när ja va inlagd för två veckor sen så kändes de helt annorlunda. De kom in o frågade hur ja mådde o om alt gick bra flera ggr så de e ju bara o hoppas att de fortfarande e så när man fått bebisen. Ja va 21 när ja fick sonen. O man va ju tvungen att ringa på larmet för att de skulle hjälpa mej in till neoavd så ja fick vara hos min son. Men vissa dagar kände ja mej bara besvärlig så då väntade ja tills min man kom. Han jobbade natt så han kom in varje dag på eftermiddagarna. Men den känslan av att vara besvärlig fick ja inte alls nu. Nu känner ja att usö är helt rätt ställe att föda på. Super duktiga läkare om nått skulle gå snett o barnläkarna är oxå jätte duktiga. De räddade ju livet på vår son som hade 50% chans att överleva när han föddes så det känns bra att vi valt usö igen :) bara o hoppas på att bb upplevelsen blir bättre denna gång. Men går allt som de ska så har ja inte tänkt att stanna någon längre tid :)

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-03 11:21:42 följande:
    Jag fick ligga i ett eget rum efter att jag blivit sydd i över en timme på operation. Som tur var hade jag mannen med mig som gjorde nästan allt åt mig då jag inte kunde gå på flera timmar pga bedövningen jag fått. Bm kom nästan bara när man larmade och erbjöd aldrig att hämta mat eller någonting sånt. Varje gång jag larmade verkade de besvärade. Sen när jag kunde gå igen så såg jag ju att alla andra mammor blev serverad mat på sina rum och de fick hjälp med ditten och datten. Ja, det var ingen bra upplevelse. Var då "bara" 24 år och fick mitt första barn och fick dessutom en sfinkterruptur i grad 3-4 och det kändes som att jag inte fick nån stöttning alls.

Denna gången är jag ju betydligt säkrare i mig själv och vet lite mer vad man kan kräva. Och så fort jag får för läkarna ska jag åka hem, men man blir väl kvar några dagar när man gjort snitt.
    usch vilken hemsk känsla som förstagångsmamma, ja som nybliven över huvud taget:( Måste man vara kvar när man blir snittad? Det är min stora skräck. Jag vill hem direkt men måste ju göra snitt den här gången
  • PojkarnasMamma85
    gammelmamma skrev 2012-04-03 11:46:18 följande:
    usch vilken hemsk känsla som förstagångsmamma, ja som nybliven över huvud taget:( Måste man vara kvar när man blir snittad? Det är min stora skräck. Jag vill hem direkt men måste ju göra snitt den här gången
    Ja, minst två dagar tror jag man behöver stanna så de ser att allt gått bra. Sist var jag tvungen att stanna i tre dagar när jag "bara" blev sydd på operation...
  • gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-03 12:23:55 följande:
    Ja, minst två dagar tror jag man behöver stanna så de ser att allt gått bra. Sist var jag tvungen att stanna i tre dagar när jag "bara" blev sydd på operation...
    usch vad jobbigt, det blir till att förbereda sig då:( Jag har tusen frågor om snitt känner jag. Hoppas jag får ett samtal om detta med bm på torsdag. Jag vill inte vänta ända till maj
  • ja88
    Essence skrev 2012-04-02 20:07:10 följande:
    Här har du en till Kristinehamnare =)

Imorgon går jag in i vecka 30 (29+0). Min foglossning har avtagit eftersom jag intensivt har undvikit trappor och promenader, men hjälp vad lat jag börjar känna mig. Turen till dotterns förskola på ungefär 500 m börjar göra mig andfådd på riktigt. Nästa torsdag ska vi till bm och kolla så att allt står bra till. =)
    Jaså där ser man, vad kul Glad Jag går in i vecka 30 på torsdag så vi är beräknade i stort sett samtidigt då!
  • MissFörstånd

Elvis mamma - ja jag tror jag ska beställa en sån. Har velat ha en amningskudde men blivit lite för "ekonomisk" ;), men denna är ju liksom 3 i 1

• Aikotakara
    Cataleya skrev 2012-04-03 08:47:35 följande:
    Är det någon mer som är jätte kissnödig och sen när man väl går på toa så kommer de lite grann ungefär som man inte får ut allt ?
    Ja, det är himla irriterande :/
  • Havsjungfrun

Aikotakara: Hoppas att ni fått en underbar vigseldag! Grattis!

Ang. kissenödigheten: Japp, känns som man alltid är kissenödig och att allt inte kommer ut.