• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Jag har i flera dagar haft galet ont i jumskarna, någon som vet om det är foglossning eller vad de kan vara? Aldrig haft foglossning eller några direkta andra krämpor så därför har jag ingen riktigt koll känner jag

• zenoble
    Aikotakara skrev 2012-04-02 19:26:49 följande:
    Var också hos barnmorskan idag..

BM besök i vecka 28+2

SF mått: 27

Blodtryck: 130/90

Hjärtljud: 142

Låg fint i kurvan.. hade lite sämre järnvärde och högt blodtryck så jag fick lämna urinprov också. Hittade lite spår av äggvita?? i urinen och ska dit nästa vecka för att utesluta havandeskapsförgiftning. BM trodde dock att det var pga att jag är förkyld. Hade feber senast en timme innan jag var där.

Har varit sjuk och hemma från jobbet 8 dagar imorgon, så det är dags att gå till läkaren. Tänkte vara hemma de två sista dagarna nu innan påsk så jag får bli helt frisk. Mår inte alls bra. Feberkänningar och sådär förvirrad, trött och orkeslös, hostar som ett tok och täppt. Sen har man blivit dålig i magen också. Jag hoppas verkligen att jag får ett läkarintyg. Är som smått orolig då det "bara" är en förkylning.

Imorgon ska dessutom jag och min kille vigas.. Åh vilken timing.

Grattis vad kul! Hoppas du får må lite bättre imorgon och att dagen blir bra ändå! Inte kan man tajma allt :(

Dancia: jag hade också ringt förlossningen för säkerhets skull och kollat, hör vad de säger i alla fall kansle vill de ta en koll.
  • PIO

Ja88- ja fölossningen/bb i karlskoga är ju omtalat för att vara jätte bra o de tvivlar ja verkligen inte på. Vi har valt usö pga tidigare upplevelse med sonen som kom 16 v för tidigt o för att ja går på spec mvc där nu så vi känner oss mer "hemma" där. Hade vi haft en helt normal graviditet så hade vi granterat valt karlskoga förlossning att föda på. Men men nu e läget som det är.

Informationen idag va jätte bra iaf. De pratade om olika smärlindring o avslappning o sånt. Känns skönt att ha gått på den träffen redan nu om bebisen kommer titta ut tidigare. Me sonen blev de ju urakut snitt o ja sövdes så den här gången hoppas man ju att vi får vara med om en mer normal förlossning. Ny kontroll för livmodertappen på onsdag, får vi se hur tappen är då. Har haft mycket sd idag men ja hoppas inte att de påverkat.

• PIO

Emmelie linden och pojkarnasmamma- va roligt att vi e fler som ska föda där. Vem vet vi kanske är där samtidigt o föder :)

• Lina007

V. 32 (31+0) idag

Synd att det inte går att ladda upp bilder från mobilen direkt hit, har nämligen varit på 3D-ultraljud idag och vilken upplevelse det var!

Vi trodde först vi skulle gå lottlösa därifrån då hon lekt rövare från tidig morgon och så klart låg och sussa när det väl var dags. Plus att hon låg långt ner med huvudet (inte undra på att det ilar och gör ont då down there!!), ansiktet bak mot min rygg och med en hand för halva ansiktet. :-P

Men efter ett mer eller mindre gympass från min sida med diverse hula hula-rörelser så kunde hon minsann tänka sig att ställa upp på några bilder och även le lite. Vi fick även klart och tydligt se att det är en lillasyster vi väntar, så nu får vi börja leta flicknamn på riktigt.

Hon väger 1900 gram och enligt de mätningar som gjordes så trodde den BM på 26/5 som bf - spännande att se, för ut ska hon vilket fall som helst om vi så blir två om det!

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • lycka 4

Dancia gumman, ring å kolla med dom så stillar du din oro . Kram

• Dancia

Tack för era tips och stöd :). Det är så skönt att man kan skriva och ventilera sig här :). Jag ringde förlossningen som tyckte att jag skulle komma in på en koll. Men innan min man hann komma hem från gymmet kände jag att molvärken började avta och sammandragningarna minska så jag väntade en stund och ringde tillbaka och sa att jag nog ville avvakta lite till. Har 1 timmes bilfärd in till förlossningen och med tanke på att det är kväll så hade jag kunnat spendera många timmar där inne. De på förlossnsa att jag skulle hålla koll på fosterrörelserna nu och komma in direkt om jag får mer ont igen eller börjar blöda.

Bebisen har varit i full gång i magen hela kvällen och jag har inte fått någon blödning så nu kan jag pusta ut och försöka sova gott (trots smärtan i ryggen).

• PIO

Gaaaah blir tokig!! Har på sista tiden fått så svårt att sova. Ligger bara o vrider o vänder på mej. Vill ju sova!! Blir tokig på det här.

Dancia- va skönt att det känns bättre nu. Hoppas inte att du behöver åka in till förlossningen.

• Bumman79
    PIO skrev 2012-04-02 23:55:01 följande:
    Gaaaah blir tokig!! Har på sista tiden fått så svårt att sova. Ligger bara o vrider o vänder på mej. Vill ju sova!! Blir tokig på det här.

Dancia- va skönt att det känns bättre nu. Hoppas inte att du behöver åka in till förlossningen.
    Samma här jag vaknade en gång per 1-2 timmar förgående natt....man vrider å vänder sig hittar inget skönt viloläge och är kissnödig hela tiden :P
  • lycka 4

Morgon tjejer ! Nu är visningarna över å jag kan börja bli en människa igen känns det som ;)

Är så sugen på att ta en road tripp till ullared till helgen skulle verligen behöva köpa lite kläder till lill fian.

Jag tycker det har kännts som så lång tid kvar men när jag började tänka på kommande datum å saker som ska göras mm så inser jag att herregud det är ju snart dags juh =) Jag längtar sååå mycke efter snuset mmmmm
    Jag är verkligen en bebis människa jag älskar den första tiden jag blir visserligen lite som en tiger mamma hi hi