• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fyrklöver81

tack då ska jag göra det, börjar bli jobbigt nu, har gravidpenning från 1maj så det är ju bara grygt en månad.
    Men jag tycker det är lite retligt att ringa haha så fånig jag är.

Sjuskrev du dig först de 7 dagarna man ha rrätt till?.. 

• PojkarnasMamma85
    fyrklöver81 skrev 2012-04-01 19:25:02 följande:
    tack då ska jag göra det, börjar bli jobbigt nu, har gravidpenning från 1maj så det är ju bara grygt en månad.
    Men jag tycker det är lite retligt att ringa haha så fånig jag är.

Sjuskrev du dig först de 7 dagarna man ha rrätt till?.. 
    Nej, men jag hade semester när fogarna gav upp. Så jag blev sjukskriven och kom aldrig tillbaka till jobbet efter semestern.
  • lycka 4

Hej tjejer!! Ang försäkringskassan så hade dom åtminstone förr info kvällar man kunde gå på. Jag har ju bf 4 juli. Men med snitt ca 10 dagar innan, shit det är verkligen inte långt kvar nu

• PojkarnasMamma85

Hela eftermiddagen/kvällen har lille Harry sparkat neråt mot snippan och emellanåt gör det riktigt ont. Ibland känns det som att öppningen öppnar sig lite vid de kraftiga sparkarna och det känns som att jag konstant typ läcker...Är riktigt obehagligt!

• emma78

hej på er!
    Ang.FK så har jag en liten fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.....Jag har från och med idag fått en löneökning som är inskickad till FK av min chef,kommer min föräldrapenning att baseras på den nya lönen??någon sa till mig att det är inkomsten de senaste 6 månaderna som räknas,men då har jag ju löneförhandlat helt i onödan!Vill ju ha en bra föraldrapenning...!!Jag har fast anställning sen flera år tillbaka,och ha det senaste året arbetat med chefsposititon  och det är på med den anställningen jag lyckats få upp lönen rejält nu innan jag ska gå hem! Någon som vet hur det funkar?

• PojkarnasMamma85
    emma78 skrev 2012-04-01 20:24:53 följande:
    hej på er!
    Ang.FK så har jag en liten fråga som ni kanske kan hjälpa mig med.....Jag har från och med idag fått en löneökning som är inskickad till FK av min chef,kommer min föräldrapenning att baseras på den nya lönen??någon sa till mig att det är inkomsten de senaste 6 månaderna som räknas,men då har jag ju löneförhandlat helt i onödan!Vill ju ha en bra föraldrapenning...!!Jag har fast anställning sen flera år tillbaka,och ha det senaste året arbetat med chefsposititon  och det är på med den anställningen jag lyckats få upp lönen rejält nu innan jag ska gå hem! Någon som vet hur det funkar?
    Jag är ganska säker på att du för föräldrapenning utefter din nya lön. Det handlar ju om att man ska ha jobbat i minst 6 månader eller vad det är innan barnet föds för att få sin sgi, men får man högre lön tror jag ganska säkert att det baseras på den.
  • Havsjungfrun
    lycka 4 skrev 2012-04-01 19:48:11 följande:
    Hej tjejer!! Ang försäkringskassan så hade dom åtminstone förr info kvällar man kunde gå på. Jag har ju bf 4 juli. Men med snitt ca 10 dagar innan, shit det är verkligen inte långt kvar nu
    De ska finnas kvar, såg anslag hos bm i fredags. Kolla hemsidan för tider. Lättare när man kan fråga direkt.
  • gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-04-01 20:52:22 följande:
    De ska finnas kvar, såg anslag hos bm i fredags. Kolla hemsidan för tider. Lättare när man kan fråga direkt.

här har de tagit bort infodagarna från f-kassan.
  • Elvis Mamma

PojkarnasMamma85: Min lilla tjej sparkar också nere i underlivet väldigt ofta å jag får också för mig att jag öppnar mig, känns nästan som att en fot skulle kunna komma ut Tog upp de med min BM som sa att barnet antagligen ligger väldigt långt ner å att man ska vara uppmärksam om det börjar trycka på annars är de antagligen ingen fara men väldigt obehagligt dock

• RocketQueen

fyrklöver81: Jag berättade bara för min bm om hur jag mådde och kände, då bokade hon in en läkartid till mig och läkaren sjukskrev mig direkt.