• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

IdaElinLivia: Åh en Donkey! Det är den absolut finaste vagnen! Vi har köpt en Cameleon, så jag är ganska nöjd ändå Men om vi ska ha fler ungar sen, då SKA jag ha en Donkey

• MissFörstånd

Fyrklöver - fick också läkartid via bm och blev sjukskriven direkt för foglossning 1 mars, MEN det är ännu inte godkänt av fk. Så om jag går hemma med eller utan ersättning är det ingen son vet . Sjukskrivning är superenkelt att få, det är själva godkännandet från fk som krånglar för mig.

Ang att chefen vill ha exakta datum när ni kommer tillbaka till jobbet. Om man meddelar två månader innan att man drar ut på fp och vill bra hemma längre får inte jobbet neka så rent krasst kan ni säga ett datum när ni TROR att ni kommer tillbaka. Ex: säg att jag kommer tillbaka 25 juni 2013, om jag då meddelar senast den 25 april 2013 att jag blir hemma till ( ett annat datum) så kan de inte neka till föräldrapenning. Förstår ni hur jag menar?

• IdaElinLivia040611

Wiihhiiii vecka 30 idag:) Magen växer, foglossningen tar livet av mig och brösten har exploderat ytterliggare. Men av nån anledning så är jag så jäkla glad nu. Har heft ett par riktigt dystra veckor men nu är den känslan som bortblåst. Kanske var för att vi fixade dem sista stora grejerna till bebben i helgen eller att det e sluttampen nu. Känner mig lycklig i alla fall.

Förkylningar och influensan har också gett med sig och både dotter och jag är återställda. Fy, det tog nästan 2 veckor.
    I morgon är det kontroll av tappen igen. Jag gissar på att den krympt ytterliggare men är inte så orolig nu. Jag tror att jag e skapt så att den minskar långsamt. Senast när jag födde prematurt så var det ju en stark infektion som satte igång det. Jag födde ju min andra i v 36+ så jag gissar på någonting liknande denna gång. Så 7 veckor kvar gissar jag på, får se om man har rätt.

Dags för ny magbild:)  

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2012-04-01 21:27:13 följande:
    IdaElinLivia: Åh en Donkey! Det är den absolut finaste vagnen! Vi har köpt en Cameleon, så jag är ganska nöjd ändå Men om vi ska ha fler ungar sen, då SKA jag ha en Donkey
    Jag hade en Cameleon innan och var supernöjd med den. Donkeyn e jätte fin och väldigt stabil, vilket känns bra när man ska köra runt på två barn. Den är otroligt lättkörd och en bra broms. Lättare också att fälla sittsarna i olika lägen. Men satan va den kostar. Tur att jag fick min andra såld för ett bra pris + att hon i affären sa att det kommer vara ett väldigt bra andra hands värde på vagnen, särskilt när man tar en neutral färg som vi gjorde (helsvart).
  • IdaElinLivia040611
    MissFörstånd skrev 2012-04-02 08:29:21 följande:
    IdaElinLivia - vad kul att du är glad
    Ja på tiden, inte kul att vara deppig när man går hemma hela dagarna.
  • Baby1112

Jag borde möjligen veta detta då det är mindre än ett år sedan jag fick min dotter, men kommer helt enkelt inte ihåg...

Vaknade inatt av en sammandragning, som sen släppte. Men ersattes istället av någon molande känsla i magen och stark mensvärk i ryggen. Någon som känner igen detta?

• RocketQueen

Dags för det veckoliga besöket hos bm för att kolla blodtrycket. Jag tänker redan nu bestämma mig för att det ligger bra. Sen de hittade proteiner i urinen hos mig så har mitt blodtryck sakta men säkert ökat lite varje vecka. Men det håller sig fortfarande inom godkända gränser och det ska det göra idag också! (För om man bara bestämmer sig så borde det funka eller hur?)

Sen blir det en sväng till jobbet, känns konstigt, har inte varit där sen februari... Men min chef ville träffa mig en sväng så då blir det så.

• Lenis21
    RocketQueen skrev 2012-03-31 18:36:14 följande:
    Känns som att hormonerna har börjat spöka lite. Skulle äta kokta ägg tidigare idag. Tyvärr var det såna där bråkiga ägg som inte alls hade lust att skalas. Efter att ha kämpat med äggskalen ett tag blev jag så arg att jag slängde alla äggen. Strax efter insåg jag att jag inte hade nån mat att äta längre och givetvis blev jag helt sinnessjukt hungrig i just den sekunden. Och ledsen... Helt galet ledsen... Normalt?

helt normalt måste jag säga. jag kan också bli sådär helt jättearg och ledsen egentligen helt utan anledning... konstigt med alla dessa hormoner...