Aikotakara skrev 2012-04-01 17:24:35 följande:
Jag känner mig helt ensam i att inte förstå ett dugg av föräldrapenningen :( Det är första barnet och jag vet inte hur jag ska lägga upp föräldraledigheten.. Har tom ringt till försäkringskassan och pratat med dom men fick inte så mycket svar.
Ett stort block av ångest är det. Jag funderar på att gå då jag är beräknad, den 22 juni. Sen vara borta i minst ett år. Men chefen vill ju ha exakta datum och det är så svårt.. vill själv ha en klar bild av hur många dagar man har kvar och hur mycket man får osv. Har kollat lite via försäkringskassans hemsida men det är krångligt. Usch :(
Håller med jag känner mig oxå osäker på allt som har med föräldrapenning att göra.
Har läst på har skickat mejl till f-kassan och kollat på deras introduktionsvideos men jag har inte greppat allt ändå det är ju SÅ mycket info. Jag har inte ens lyckats att fixa e-leg. Känner mig oxå stressad med det där OCH att jag inte fått svar från f-kassan om gravidpenningen än. Det kommer nog att bli avslag men vad gör man då när kroppen värker och man blir tyngre å tyngre och arbetsgivaren vill veta hur länge man har tänkt att stanna. Nä ush det är psykiskt påfrestande man är ju extra orolig redan som gravid med alla hormoner osv. Jag har inte orkat bry mig om det där senaste månaderna jag jobbar å springer till olika möten sen är man ju helt slut....men man måste ju ta tag i det där snart...