• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-04-05 20:58:48 följande:
    Tjejer: Ni är ju ett par stycken som har kraftig foglossning.. Antar att det måste vara det jag fått sen ett par veckor tillbaka... Tack gode Gud att man är sjukskriven å slipper alla tunga lyft på jobbet... Svårt å förklara smärtan jag känner men gör ont mellan benen och bak mot sittknölarna och även öm fram på musen.. Stelhet, ömhet, svårt å gå i trappor, sitta med benen i kors, röra mig överhuvudtaget med benen känns som klossar, för å inte snacka om när man vart igång en hel dag å satt sig ner å ska resa sig upp.. Kommer inte fram knappt går som en vaggande gammal tant;) kan d va foglossning!? Hade det aldrig med sonen.. Så nytt för mig! Värsta krypningarna i benen varje kväll har man oxå.. Gör man åt det?
    EXAKT så som du beskriver har jag oxå: ont mellan benen(högt upp på låren å på blygdbenet och på rumpan någonstans...tog upp detta med barnmorskan idag å hon visste inte exakt vad det var hon trodde att min sjukgymnast skulle veta det bättre å kunna förklara vad det är som gör ont. Eventuellt kanske det har ngt med bäckenet att göra det händer ju saker ju närmare förlossningen man kommer, kroppen gör sig redo för att föda.
    Men jag vill veta vad det är!
  • LillaGrynet

Bumman79: Vill också veta vad det är.. Fick inget bra svar av min BM när jag tog upp det med henne heller Men är jag stilla för länge kan jag knappt röra mig å rör jag mig för mkt blir det fel å jag får ont.. Inte lätt det här;(

• Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-04-06 00:49:43 följande:
    Bumman79: Vill också veta vad det är.. Fick inget bra svar av min BM när jag tog upp det med henne heller Men är jag stilla för länge kan jag knappt röra mig å rör jag mig för mkt blir det fel å jag får ont.. Inte lätt det här;(
    Nej verkligen inte...har haft ont i någon vecka nu vecka nu det är jobbigt när man jobbar men även när man ska sätta på sig kläder som strumpor tex tycker jag.
    Man undrar ju hur detta ska gå med jobbet å allt om man skulle få ännu mer besvär av smärtan...bara att böja sig ner å plocka upp ngt är jobbigt. Jag tog cykeln till jobbet idag trots att det tar 5 minuter att gå för det kändes skönare än att gå när varje steg gör ont...

Jobbar du eller är du sjukskriven?
  • Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-04-05 21:09:59 följande:

O nej, här har du åtminstone en till som känner sig lika sexig som ett kylskåp och smidig som ett staket...
    Jag tycker synd om mina arbetskamrater som måste sitta bredvid mig på lunchen när jag nu mer eller mindre måste hänga mig över bordet för att nå fram och inte riskera att spilla på magen. Sen att jag måste andas med öppen mun för att luft öht ska passera min kropp, och då säkert smaskar på köpet, gör mig nog inte tills världens bästa bordskamrat. :-P
    Själv stoppar jag alltid ner en servett i byxlinningen (med tröjan mellan) när jag äter på jobbet eller borta för att skydda tröjan ;)
  • PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-04-05 20:58:48 följande:
    Tjejer: Ni är ju ett par stycken som har kraftig foglossning.. Antar att det måste vara det jag fått sen ett par veckor tillbaka... Tack gode Gud att man är sjukskriven å slipper alla tunga lyft på jobbet... Svårt å förklara smärtan jag känner men gör ont mellan benen och bak mot sittknölarna och även öm fram på musen.. Stelhet, ömhet, svårt å gå i trappor, sitta med benen i kors, röra mig överhuvudtaget med benen känns som klossar, för å inte snacka om när man vart igång en hel dag å satt sig ner å ska resa sig upp.. Kommer inte fram knappt går som en vaggande gammal tant;) kan d va foglossning!? Hade det aldrig med sonen.. Så nytt för mig! Värsta krypningarna i benen varje kväll har man oxå.. Gör man åt det?
    Låter som foglossning tycker jag.
  • PojkarnasMamma85

Måste bara klaga lite. Natten har varit förjäklig! Sonen vaknade titt som tätt och skulle inte somna om och ville äta men när han fick nåt att äta skulle han inte ha det. Till slut somnade han runt kl 3. Dessutom fick jag så väldigt ont i magen igår eftermiddag/kväll men som gick över med alvedon. Inatt kom det onda tillbaka, det är som kraftig molvärk i mage och rygg. Kunde i alla fall till slut efter lite alvedon somna om. Nu när jag vaknade runt 7-tiden och alvedonen precis gått ur kroppen får jag sån där kraftig molvärk i mage och rygg igen *suck*. Vill inte ringa förlossningen i onödan heller, känner mig bara nojjig. Sist jag hade liknande var det ju inget, fast då kändes det inte riktigt så här. Dessutom kom det en hel del slem i flytningarna, alltså trådigt, kladdigt, tjockt slem. Får avvakta och se, annars får jag väl ringa förlossningen i alla fall...

• Uddabus

Låter som om det satt igång för dig... Ring in...

Det slemmiga är ju slemproppen...

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-04-06 07:52:55 följande:
    Låter som om det satt igång för dig... Ring in...

Det slemmiga är ju slemproppen...
    Tror du verkligen det? Även om det går över en stund med Alvedon? Får se om det går över nu när jag tagit Alvedon, har ju inte superont men det gör ju ont/känns obehagligt. Avvaktar någon timme till om det inte blir värre. Är ju "bara" i vecka 31 (30+6) idag.
  • Uddabus

Ring in o prata med dem... Jag hade iaf varit riktigt orolig om jag hade det som du.. Med beskrivningen du har alltså...

• Emma Stark

De säger väl att om det går över med Alvedon så är det förvärkar ev. Latensfas, men ring in om du har funderingar iaf tycker jag!