• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Braids - jag är sjukt trött hela tiden, men om jag tänker på när jag väntade dottern så minns jag ingen trötthet så det är nog väldigt olika.

Igår sa en kompis att jag nog inte ska ha tighta tröjor mer ;), senare på dagen höll sambon med . Alltså om jag inte vill att alla ska veta än

Håller tummarna för alla här inne och extra för er som ska på vul.

• JennieJ

Har nu varit på ultraljudet och läkaren sa redan innan att de kan vara för tidigt att se något. Mycket riktigt så såg man inte mycket, man kunde yttra lite lätt att de fanns något i form av en prick i säcken så jag är riktigt så långt gången som jag trodde att jag var utan när hon mätte är jag 5+ något och inte 6+3 som jag trodde så en ny tid den 9 november kl 9 fick man så nu sitter man igen och väntar som en blå dåre!

• Lina007

Antar att ingen i denna tråd är från Timrå/Sundsvall? :P Skulle nämligen behöva veta om det finns chans till att göra ett VUL, hittar ingen vidare info om privat gyn när jag googlar. :S

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Tre Flickor

Grattis till er nyplussade Glad
    Lycka till till er som ska på VUL idag. Hoppas att allt går bra Glad

I dag sitter jag bara och ler här hemma efter att ha sätt mitt lilla Hjärta på VUL igår. Nu känns det helt plötsligt så himla verkligt. Jag har inte vågat andas ut eller hoppas innan VUL då jag haft utomkvedshavandeskap tidigare. Men nu är allt som det ska och jag vågar tro att jag ska bli MAMMA igen!

Då jag vill vara lite försiktig med att berätta för tidigt så kommer vi att berätta för föräldrarna på julafton om vi kan dölja magen fram till dess. På julafton ska få fotoramar med foton på barnen och i den tredje kommer vi att sätta fotot från VUL eller RUL om vi får tid innan julafton. Det får bli vår julklapp till dem Skrattande

• Sweet life
    Lina007 skrev 2011-10-19 10:24:30 följande:

Antar att ingen i denna tråd är från Timrå/Sundsvall? :P Skulle nämligen behöva veta om det finns chans till att göra ett VUL, hittar ingen vidare info om privat gyn när jag googlar. :S

Nej, men jag kan kolla med en kompis som är BM på sjukhuset...
  • Annaloo
    Drakmamma skrev 2011-10-19 09:01:33 följande:
    Idag mår jag nästan inte illa alls och därför känner jag mig lite orolig. Så antingen ska man vara illamående eller orolig, det blir en intressant resa det här. :) Jag är mitt i vecka 7 nu. Det är bra tröst att läsa om att en del andra också har symptom som kommer och går, för fram till nu har jag mått ganska kontstant illa. Men jag har inte alls känt av den stora TRÖTTHETEN som alla pratar om. Blir alla andra trötta?

Lycka till alla som ska ta tester och ul i dagarna!  

Med min son blev jag inte ett dugg trött, däremot väldigt illamående.
  • OHs mamma

Jag började dagen med att kräkas och har kämpat med illamående hela dagen hittills

• RocketQueen

Jag vaknade efter endast fem timmars sömn av att jag var så hungrig att jag hade ont i magen. Bara att gå upp och äta frukost! Så nu sitter jag här, hinner inte sova lerigt måste snart till jobbet för ett litet 12-timmars nattpass. Hur hungrig kan en människa bli egentligen? Suck, det kommer att bli en lång natt...

• Dancia
    JennieJ skrev 2011-10-19 09:52:32 följande:
    Har nu varit på ultraljudet och läkaren sa redan innan att de kan vara för tidigt att se något. Mycket riktigt så såg man inte mycket, man kunde yttra lite lätt att de fanns något i form av en prick i säcken så jag är riktigt så långt gången som jag trodde att jag var utan när hon mätte är jag 5+ något och inte 6+3 som jag trodde så en ny tid den 9 november kl 9 fick man så nu sitter man igen och väntar som en blå dåre!

Tråkigt att de inte kunde se mer, men jag tror det bådar gott. De kunde iallafall se en hinnsäck :).

Jag trodde också att jag var i v.6+3 idag men de kunde inte ens hitta en hinnsäck, bara en liiiiiten antydan, fast jag har mycket hcg hormoner och de tycker att någonting borde synas. Förhoppningsvis är jag bara väldigt väldigt tidigt i graviditeten och att allt går bra ändå. Ska ta nya hcg prover på fredag och även ett nytt VUL efter det så då hoppas jag att de hittar en tydlig hinnsäck iallafall :). 
  • JennieJ
    Dancia skrev 2011-10-19 14:00:08 följande:
    Tråkigt att de inte kunde se mer, men jag tror det bådar gott. De kunde iallafall se en hinnsäck :).

Jag trodde också att jag var i v.6+3 idag men de kunde inte ens hitta en hinnsäck, bara en liiiiiten antydan, fast jag har mycket hcg hormoner och de tycker att någonting borde synas. Förhoppningsvis är jag bara väldigt väldigt tidigt i graviditeten och att allt går bra ändå. Ska ta nya hcg prover på fredag och även ett nytt VUL efter det så då hoppas jag att de hittar en tydlig hinnsäck iallafall :). 
    Hejsan
    Man blir så orolig när man inte ser det man hade hoppas på!
    Hoppas de är som du skriver att du är mycket tidgare in i graviditeten än vad du trodde!
    Hur länge väntar dom på att ta ett nytt vul?
    Håller tummar och tår för dig!
Svar på tråden Juni-barn