• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Lillsnurr: Är sjukt glad över att vara hemma nu känner jag. Har jobbat extra två dagar denna veckan och är helt slut. Vill sova hela tiden, vaknar liksom aldrig.

Harvarit så glad över att jag bara mått illa hittills men inte behövt spy. Tji fick jag, var tvungen att panikrusa in på toaletten på ikea idag... Rynkar på näsan Det varden frukosten det!

Hatar illamående! Kräks

Sådär ja
  • Pinkflower880
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-19 08:38:41 följande:
    Kommer ha 12 mån mellan mina, och då är även min andra född i vecka 25 så hon kommer vara som en 9 månbebis....lite smått nervös e jag.
    Tights och stora tröjor kanske kan vara ett alternativ? 
    Ojdå, det blir tätt. Skrattande Men ändå kul...

Min sambo blev mest nojjig över att vi kommer behöva tvillingvagn, och dubbla uppsättningar av stolar, sängar och sånt som man kanske kunde ärvt om man väntat ett tag... Man riktigt såg hur dollartecknen snurrade i hans ögon och paniken växte...Skrattande Nu har han dock gått över till enbart glädje... Tungan ute

Använder mycket tights och stora tröjor, men magen är där ändå. Är liten och smal från början, så magen sticker ut som en ballong. Ser kul ut... Obestämd
    Sådär ja
  • Pinkflower880
    RocketQueen skrev 2011-10-19 13:40:21 följande:
    Jag vaknade efter endast fem timmars sömn av att jag var så hungrig att jag hade ont i magen. Bara att gå upp och äta frukost! Så nu sitter jag här, hinner inte sova lerigt måste snart till jobbet för ett litet 12-timmars nattpass. Hur hungrig kan en människa bli egentligen? Suck, det kommer att bli en lång natt...
    Det har jag också funderat på! Äter hela tiden... Jobbad kväll i måndags och kämpade med hunger hela kvällen. Var tom med tvungen att åka förbi MAX för ett nattmål på vägen hem... Skäms
    Sådär ja
  • Pinkflower880
    OHs mamma skrev 2011-10-19 12:00:15 följande:
    Jag började dagen med att kräkas och har kämpat med illamående hela dagen hittills
    Jag är med på den punkten. Hatar att må illa!!! Demon
    Sådär ja
  • LillSnurr82

vi kommer också behöva en tvillingvagn. Men stol och säng tänkte jag nog vänta med att köpa. Dottern sover ännu inte i sin egen säng hela natten..så pyret kommer få sova i våran säng till att börja med så som dottern gjorde. Så är typ bara en ny vagn och ett nytt babyskydd ( det vi hade till dottern låna jag av syster som nu är gravid och kommer ha det) som behöver inhandlas. Kanske ett nytt skötbord om min syster vill ha det vi har nu, tycker det är lite stort , får inte plats med det på toan så har det i sovrummet nu.

• Annam85

illamående är värdelöst, orkar ju inte göra nåt pga det...

• LillSnurr82

det skickas alltid ett tomt medelande varje gång jag postar ett inlägg.. skumt..trycker bara en gång på posta inlägg

• Dancia
    JennieJ skrev 2011-10-19 14:10:37 följande:
    Hejsan
    Man blir så orolig när man inte ser det man hade hoppas på!
    Hoppas de är som du skriver att du är mycket tidgare in i graviditeten än vad du trodde!
    Hur länge väntar dom på att ta ett nytt vul?
    Håller tummar och tår för dig!

Tack :). De gör ett nytt VUL nu på fredag, så det är "bara" 2 dagars väntan.
Svar på tråden Juni-barn