• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • m1ni
    RocketQueen skrev 2011-10-19 03:08:28 följande:
    m1ni: Jag har ju aldrig gått så långt i en graviditet tidigare att jag har hunnit få foglossning så jag har ju ingen aning om hur det ska kännas och vad jag ska akta mig för! Men det känns liksom på framsidan av höfterna om man kan säga så. Men jag är i mitten av vecka 8! Det är för tidigt för krämpor! Inatt tar jag det lugnare på jobbet iaf...

Fråga din barnmorska annars vettja, så kan nog hon hjälpa dig :)
    Som sagt, vissa drabbas ju tidigare än andra av foglossning eller andra krämpor. 
    Hoppas att det går bra inatt :)   
  • Aikotakara

Känns som att jag inte haft några symptom alls idag :( Vad är detta? Längtar sjukt mycket till ett ultraljud.

• IdaElinLivia040611
    Pinkflower880 skrev 2011-10-19 17:09:29 följande:
    LillSnurr: Jo, vagnen är det primära plus ett nytt skötbord då vi precis köpt hus och ska flytta och det vi har nu inte passar. Sen har vi en vagga som tjejen hade första halvåret. Så en säng till och en matstol är ju saker som kommer senare. Han har en tendens att dra höga växlar. Försökte muntra upp honom med att vi åtminstone hade ett babyskydd... Skrattande

Insåg idag att nackdelen med en eftersmiddagslur är att illamåendet kommer som ett brev på posten, igen! Rynkar på näsan
    Funderar på att redan nu begära läkartid för att få tabletter eftersom jag hade sånt sjukt illamående med dottern som varade i tjugo veckor.
    Nån som vet om det ens är lönt att begära tabletter såhär tidigt, eller måste man vänta för att det ska ha hållt på en stund? Dom är nämligen alltid så glada när man ringer och vill ha saker här, fick kämpa hårt under tiden med dottern...
    Jag stoppade precis i mig min första Lergigan tablett:) vilken befrielse. Är redan illamående men inte så illa som föra gången nog därför tabletten hade sån bra effekt. Jag har inga problem att få ut dom. Nu hade jag iofs uttag kvar från min senaste graviditet som startade dec-10. Men eftersom jag har samma barnmorska så borde det i alla fall inte vara nått problem. Varför ska man gå runt och må sååå dåligt när det kan lindras.
    Stå på dig!!!! 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Josenoah

Hej!

Ny i gruppen, plussade idag :))) har en son sedan tidigare på snart två år. Känns så himla kul. Hoppas verkligen att alla vår små frön stannar tills fullgånget! Känns så långt till vecka 12 :( tur att vi är många som kan pepp talka varandra! Jag går in i vecka 6 på fredag.

• Annam85

Jag mår bara fruktansvärt väldigt illa, kräks inte(iaf än så länge), Men det är jobbigt och håller i sig från morgon till kväll, ingen aptit och det mesta ger kväljningskänsla, ännu jobbigare när man har ett arbete där man inte kan gå ifrån och förväntas vara glad och trevlig hela tiden...

Kan man ändå få ex Lergigan?!

Testat Postafen tabl förra veckan, men tyckte inte de hjälpte de minsta.... Tänkte jag ska försöka hålla ut fram tills nästa vecka när vi får veta resultatet på nästa VUL innan jag ringer BM...

• Pinkflower880

Grattis fipochi! Kul att se att allt är som det ska... {#emotions_dlg.flower}

Grattis alla nyplussade också... Glad Många bebisar i juni...

Aikotakara: Här (i JKPG) så får man inget VUL vid inskrivningen om det inte är något särskilt. Däremot får alla göra KUB/NUPP test oavsett ålder. Och då gör man ju ett UL i vecka 12-13. Själv fick jag ett tidigare VUL nästa vecka, eftersom jag är så osäker på vilken vecka jag är i. Nånstans mellan 6 och 9. Tror åtta? 
    Men det är olika var du bor i landet om du får VUL eller inte. 

Vill dock rekomendera alla som kan och vill att göra ett privat VUL om ni inte får det hos BM. Gjorde det med dottern i vecka 9+2 och det är så skönt att se att allt är som det ska. Det är då man verkligen ser att det finns något.  

Nu längtar jag till VUL nästa torsdag och sedan ska jag kräva att få tabletter mot illamående. Tror jag går under snart. Fattar inte varför man måste må så sjukt illa!!!

Sådär ja
  • PIO

Ja fy tusan för illamåendet!! Idag har ja nog haft sämsta dagen hittils. Är i v 7 (6+3) o fy vad jag har mått illa. Varit nära många gånger att springa till toan under dagen. Har fått ätit konstant för att hålla de sånär i shack. Men än är det inte borta. Hoppas bara inte det kommer hålla i sej. Fy för o må såhär illa varje dag

Svar på tråden Juni-barn