Pinkflower880 skrev 2011-10-19 17:09:29 följande:
LillSnurr: Jo, vagnen är det primära plus ett nytt skötbord då vi precis köpt hus och ska flytta och det vi har nu inte passar. Sen har vi en vagga som tjejen hade första halvåret. Så en säng till och en matstol är ju saker som kommer senare. Han har en tendens att dra höga växlar. Försökte muntra upp honom med att vi åtminstone hade ett babyskydd...
Insåg idag att nackdelen med en eftersmiddagslur är att illamåendet kommer som ett brev på posten, igen!

Funderar på att redan nu begära läkartid för att få tabletter eftersom jag hade sånt sjukt illamående med dottern som varade i tjugo veckor.
Nån som vet om det ens är lönt att begära tabletter såhär tidigt, eller måste man vänta för att det ska ha hållt på en stund? Dom är nämligen alltid så glada när man ringer och vill ha saker här, fick kämpa hårt under tiden med dottern...
Jag stoppade precis i mig min första Lergigan tablett:) vilken befrielse. Är redan illamående men inte så illa som föra gången nog därför tabletten hade sån bra effekt. Jag har inga problem att få ut dom. Nu hade jag iofs uttag kvar från min senaste graviditet som startade dec-10. Men eftersom jag har samma barnmorska så borde det i alla fall inte vara nått problem. Varför ska man gå runt och må sååå dåligt när det kan lindras.
Stå på dig!!!!