• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611
    Annam85 skrev 2011-10-19 14:39:15 följande:
    illamående är värdelöst, orkar ju inte göra nåt pga det...
    Hatar också att må illa, speciellt när det är hela tiden. Men jag e van det har varit likadant med mina tre tidigare  också. Måste äta väldigt regelbundet då blir det lite bättre men inte lätt å hitta nått man e sugen på. Och man vill ju inte bara äta onyttigheter så försöker med mycket frukt och sånnt.
    Lovade mig själv att jag även skall fortsätta träna mina 5 dagar i veckan även om jag mår piss, får se hur det går Tungan ute 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Uddabus

Hatar att frysa o må illa samtidigt vilket jag gör hela tiden.... Vansinnigt trött är jag oxå... Så trött så det värker i kroppen... Vad gör man åt allt detta???

• Pinkflower880

LillSnurr: Jo, vagnen är det primära plus ett nytt skötbord då vi precis köpt hus och ska flytta och det vi har nu inte passar. Sen har vi en vagga som tjejen hade första halvåret. Så en säng till och en matstol är ju saker som kommer senare. Han har en tendens att dra höga växlar. Försökte muntra upp honom med att vi åtminstone hade ett babyskydd... Skrattande

Insåg idag att nackdelen med en eftersmiddagslur är att illamåendet kommer som ett brev på posten, igen! Rynkar på näsan
    Funderar på att redan nu begära läkartid för att få tabletter eftersom jag hade sånt sjukt illamående med dottern som varade i tjugo veckor.
    Nån som vet om det ens är lönt att begära tabletter såhär tidigt, eller måste man vänta för att det ska ha hållt på en stund? Dom är nämligen alltid så glada när man ringer och vill ha saker här, fick kämpa hårt under tiden med dottern...

Sådär ja
  • PIO

Hej hej...tror ja skrev i den här tråden precis i början..men tappade bort er o nu hittade ja er igen :) Så kul att de finns en tråd som passar mej alldeles utmärkt. Har bf den 9 juni om ja har räknat rätt. Ska på vul på tisdag så får väl ett mer exakt datum då.
    har väldigt mycket symptom tycker ja iaf..hihi...mår illa till och från mest hela tiden, trött så ja knappt orkar stå på benen, halsbränna på kvällen, uppsvälld mage och springa o kissa stup i kvarten. men vad gör det när man vet vad som finns inne i magen på en. ÅÅÅ är så lycklig! Detta kommer bli barn nr 2 har en son som fyller 5 år nu i oktober. Vi har försökt med syskon sen juni -08 så detta är verkligen efterlängtat!!!
    har ätit pergotime sen juni-11. Det tog sej på tredje kuren. ja just nu lever man i ett lyckorus mest hela tiden Skrattande

• Bumblebee

Hoppar in här!

Väntar vårt första barn, fick plus den 10 oktober på bim -3. Är nu väldigt förväntansfull, har försökt i tre år. Började med dubbelkur av pergotime i mars i år, blev gravid på första försöket. Tyvärr slutade det i mf i vecka 8+6, upptäcktes vid ett tidigt ultraljud när jag precis gått in i vecka 12. Mår fortfrande rätt dåligt efter den upplevelsen då bm på ultraljudskliniken uttryckte sig så himla oförsiktig om att det inte fanns några hjärtljud.

Hade nu önskat att jag fått göra ett tidigt ultraljud igen för att se om hjärtat slår på denna lilla krabat. Kommer dock aldrig mer uppsöka den tidigare kliniken.

Försöker slappna av men det är lite svårt ibland.

• Pepita

Idag har jag mått bra, tjohoo! Så skönt men man blir så klart lite orolig. Kan inte tiden bara gå fort nu så jag passerar vecka 12 gränsen. Nu är det iaf imorgon bara en vecka kvar för inskrivning och då ska jag försöka f göra ett VUL. Hoppas jag får det, skulle vara så skönt att bara få ett besked på hur allt står till där inne i magen. 

Är det någon mer än jag som inte är sugen på mat? Kallmat går bra men har svårt för varm mat å då främst för kött i alla dess former. Äter helst pannkakor, smörgås eller liknande. Sånt som egentligen inte smakar så mkt. 

• Chris01

Hej alla glada!

Nyplussad här =) vi fick vårt pluss IDAG =))) Ett stort & vääääldigt starkt pluss fick jag i morse när jag vakna och testa mig på BIM +1 =))
    2 mf bakom oss så nu tycker jag att det är vääääldigt mycket vår tur i hela 9mån =) Hoppas så! Orkar inte med fler mf..

Har vul den 8:e nov för tidigare koll och hoppas på att få ett höra ett tickande hjärta då, känns såååå långt iväg bara!

Maken är lite mer rädd än mig denna gången då han tyvärr får plocka upp spillrorna från hans fru när vi får mf så han vill vänta med att någon får veta det inom familjen, därför vänder jag mig till FL så länge, haha =)

Lätt illamående som är inte så illa, tröttheten tog totalt över mig idag dock, kan det va så tidigt med symptom i v.5 hörrni??? Och yrsel fram o tillbaka som heter duga, haft i ca 1v nu fram o tillbaka..
    senaste 3dgr har jag frusit som bara den och då var jag utomlands i söndags (kom hem igår) och det var 30+ där!! hahahaha =)

• JennieJ
    Dancia skrev 2011-10-19 15:44:53 följande:
    Tack :). De gör ett nytt VUL nu på fredag, så det är "bara" 2 dagars väntan.
    Det är ju inte så bara när man väntar med spänning!
    Får hoppas du/ni ser hinnsäcken då?
  • Aikotakara

Kan man få göra ett VUL på en vårdcentral samtidigt som man gör inskrivningen? Jag har ingen aning om hur det fungerar.. Jag ska ringa och boka tid för inskrivning om ca en vecka, så jag skrivs in i början av november.

Svar på tråden Juni-barn