• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Stjärnfrukt: Kramar till dig!

Ang. babysitter så köpte vi en Chicco när sonen föddes. Den har hård ram men man kan ställa den både i ett fast läge eller i ett gungningsläge, perfekt att gunga med foten när man vill hinna äta färdigt men bebisen inte är nöjd. Den störst fördelen med den är dock att man kan ställa in ryggstödet från fullt liggläge till sittläge och allt däremellan. Våra har alltid sovit middag i den när vi varit inne. Är så glad att vi inte sålt just den.

• emersson75
    conda skrev 2012-04-12 14:11:44 följande:
    Jag har också hästar, två egna och två inackorderingar. Trodde jag skulle kunna fortsätta rida hela graviditeten men för några veckor sedan fick jag ge upp. Nu får jag låta pållarna vila men har medryttare som hjälper mig. =)

Välkommen! =)
    Vad har du för hästar? :)

Det börjar ju kännas lite jobbigt att rida, rider på min gamla snälla häst och dom andra får jag arbeta från marken, vågar inte riktigt hoppa upp på min busiga slyngel ;) Det känns ingenting när jag rider men på kvällen så har man nog lite ont i fogarna eller vad det nu är.  Just nu är jag mest rädd att jag ska gå upp för mycke så jag blir för tung, väger ju 77 kg nu....Har en snäll pappa som sköter stall och utfordring som tur är :)
  • gammelmamma
    emersson75 skrev 2012-04-12 14:17:13 följande:
    Först  var han ytterst tveksam, kändes riktigt jobbigt, så jag hade taktiken att inte prata om det utan han har fått smälta det, nu kommer han fram och tycker om att känna på min mage och vill handla kläder åt syster, jag är så glad och tacksam över det verkligen. Jag kände verkligen att jag svek honom förut...
    Vad mysigt med så många barn, men tänk vad man glömmer fort , vad säger dina barn om det hela, bor alla hemma eller har någon flyttat? Själv bor jag i sthlm och här flyttar de ju inte hemifrån förrän de är typ 25 ;)
    Förra gången tyckte 14 åringen att det var jättejobbigt, hon berättade inte ens för sina närmaste kompisar, Han som var 17 då tyckte det var kul och hon som var 19 tyckte också det var kul. Denna gången är det den äldsta som har tyckt att det har varit lite jobbigt. Hon var nämligen själv gravid och tyckte att det liksom var deras tur. Det låter konstigt och egoistiskt så här när man pratar om det men jag förstår henne. Sen har alla varit lite oroliga för min del, jag har nämligen kronisk värk och min kropp mår inte så bra av att vara gravid. Den äldsta har flyttat hemifrån och 10 februari blev vi mormor och morfar, helt fantastiskt och nu är alla tveksamheter som bortblåsta. Alla gläds och förstår oss. Vi ville gärna skaffa ett lite jämnårigt syskon till 3 åringen. Det är ju inte så länge kvar tills alla de stora är utflugna. 
  • conda

Halvblod och ponny, gammal snäll dam men mina fogar fixar det inte. Har en unghäst och en D-ponny som inackordering, så det finns att göra om man vill. I mitt fall är det en snäll (något skraj) sambo som får sköta det mesta i stallet nu Flört, mina hästar går bra men han gillar inte (trotsige) unghästen och supertaggade, högrangade ponnyn... *s*

• LillSnurr82

Jag är oxå häst människa. Hade en egen häst så när vi bestämde oss för att skaffa vårt första barn passa jag på att även betäcka mitt sto. Hon fick ett hingst föl juni-10 och jag fick en dotter december-10. Passa perfekt, hann rida henne tills hon behövde vila inför fölningen. Fick tyvärr ta bort mitt sto nu innan jul pga ålder och att hon hade kotledsinflamation i båda fram och höger bakknä. Har kvar unghästen som nu blir 2 i sommar.. Så för mig är det bara markträning med honom och stallsysslor som gäller. Planerade faktiskt in detta barn jag nu bär på lite efter honom :) så han inte missar träning och inridning. Har tänkt hänga in och gärna hinna sitta in honom innan jul.

Älskar att rida in och utbilda hästar. Min syster har oxå en häst som är halvbror till min (samma mamma) som jag ridit in åt henne.. Har även haft två ung ponny hästar som jag ridit till..

• fyrklöver81

Jag fick en känsla av att lillen vände sig med huvudet ner idag,, vet ej om det är så, är i vecka 28+5 så det är kanske tidigt ?

Har era vänt sig vad ni tror / vet??? 

• RocketQueen

Var hos bm idag. Och allt såg toppen ut! Har aldrig i mitt liv haft så bra järnvärde som nu när jag är gravid vilket är hur konstigt som helst. Men bara att tacka och ta emot. Blodtrycket har äntligen gått ner igen så havandeskapsförgiftningsfaran verkar vara över för den här gången. Jag får inte kolla själv på vågen (hanterar inte viktuppgång särskilt bra efter tidigare ätstörningar) men tydligen såg vikten helt perfekt ut. Och även sf-måttet låg precis där det skulle. Och hjärtljuden var bra, tog lite tid att hitta bara då lillkillen envisas med att boxa efter den där grejen man lyssnar med hela tiden.

Kan inte beskriva hur bra det känns att lillen mår bra. Som jag nämnde lite innan så händer det en massa skitjobbiga grejer här i vår familj just nu och vi behövde verkligen det här.

• conda

Fick besked idag att jag blir igångsatt 11 juni om det inte kommer igång av sig självt, skönt... Gjorde ul på tappen för alla sammandragningar men allt såg jättebra ut, däremot har jag tydligen kraftig foglossning. Förklarar ju varför jag inte längre kan göra så mycket utan att få ont...

• PojkarnasMamma85

När det gäller skötväska har vi också en från Stadium för typ 99 kr. Det är väl egentligen en laptop väska men fungerar skit bra som skötväska! Mycket bättre än den skötväskan vi hade från början till vagnen (Cango).

Babysitter användes rätt så flitigt här hemma med sonen. Vi hade den billigaste från Babyproffsen, deras egna märke...babyseat eller vad den heter. Den är som de "gamla" som gungar när barnet rör sig.

Här är en till som känner ett enormt tryck neråt när jag ställer mig upp. Trycker på blåsan nåt fruktansvärt så jag får gå på toa typ hela tiden. Eller så fort jag ställer mig upp Min bebis ligger också med huvudet neråt men fortfarande rörlig, är i vecka 31+5 idag.

• Ensortsmamma

Conda: vad skönt att du fått ert datum, vilken vecka är du i då? Vi ska på samtal om nån vecka ang igångsättning. Och börjar fundera på när man blir igång satt?

Ska även till sjukhuset på måndag , då jag inte längre får behålla nån mat och klarar helt enkelt inte längre av att t hand om mig denna perioden som är just nu. Kommer då ev att bli inlagd. Och de känns faktiskt skönt, tycker så synd om sambon som knappt vågat svara i telefonen ds sista när jag ringer då han är rädd att något har hänt mig eller att jag fått ytterligare en panikångestattack. Intalar mig själv att det blir bäst såhär..