• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Jag har provat allt under mina graiditeter. Innan jag fick mitt första barn vara jag mycket aktiv som orienterare sen har det varierat genom åren men som sagt jag klarar inget och det blir verkligen värre för varje barn. I dag fick jag ringa mannen så han fick komma hem och köra tjejen till dagis. Absolut inte något där du"särar" på benen, men simplatta kan nog funka. Själv sitter jag numer i rullstol periodvis och just nu vill jag bara ha slutet på maj. Är så nere och deppig av det här. Tur att jag har underbar manoch underbara barn runt mig. Lycka till, hoppas du hittar något du kan göra Conda, man har ju igen det efteråt. Jag är en slapp fetknopp nu efter mina två senaste graviditeter.
    Oj vilket gnällinlägg det blev. 

• Tullamulla

Hej alla tjejer!! Hoppas att det inte är försent att hänga med i tråden, har läst ett tag men inte skrivit något själv. Kul att det är så blandat med åldrar och livssituationer i tråden. Själv är jag 38år och väntar mitt tredje barn. Är omgift sen tre år med världens mest underbare man och både han och jag har två barn sen tidigare. Jag har en son född 98 och en dotter född 01 och han har en son född 98 och en en dotter född 00. Så det blir verkligen en liten sladdis och ett kärleks barn som dyker upp i Juni. Hela familjen väntar och längtar massor nu. Är beräknad till 23 juni men är väldigt nyfiken på om detta barn följer syskonens födslar. Sonen är född 37+6 o dottern v 36+4, helt perfekt tycker jag ingen kan ju svara på detta när man frågar. Någon som har erfarenhet av detta? Igår var vi i Varberg på visning av deras förlossning o BB. Det lutar nog åt att vi åker dit trots att det inte är närmast. Ha en go dag alla!

• gammelmamma
    Tullamulla skrev 2012-04-13 10:26:21 följande:
    Hej alla tjejer!! Hoppas att det inte är försent att hänga med i tråden, har läst ett tag men inte skrivit något själv. Kul att det är så blandat med åldrar och livssituationer i tråden. Själv är jag 38år och väntar mitt tredje barn. Är omgift sen tre år med världens mest underbare man och både han och jag har två barn sen tidigare. Jag har en son född 98 och en dotter född 01 och han har en son född 98 och en en dotter född 00. Så det blir verkligen en liten sladdis och ett kärleks barn som dyker upp i Juni. Hela familjen väntar och längtar massor nu. Är beräknad till 23 juni men är väldigt nyfiken på om detta barn följer syskonens födslar. Sonen är född 37+6 o dottern v 36+4, helt perfekt tycker jag ingen kan ju svara på detta när man frågar. Någon som har erfarenhet av detta? Igår var vi i Varberg på visning av deras förlossning o BB. Det lutar nog åt att vi åker dit trots att det inte är närmast. Ha en go dag alla!

Välkommen hit, visst är det underbart med sladdis. Jag väntar en förlängningssladd;) Mina är 22, 20, 17 och 3 och nu ytterligare en. Är 42 och har alla barn men samma underbara man;)
  • fyrklöver81

Jaha då var glukosbelastningen avklarad. =) skönt.
    Det var hemskt att inte få äta frukost, då jag älskar detta mål! =)¨

B-glukos låg på 4,5 så ingen grav.diabetes här inte... skönt.

Nu mot jobb! =) 

• Emma Stark
    gammelmamma skrev 2012-04-12 12:44:05 följande:
    Någon mer än jag som känner sig låg, jag bara gråter och tycker allt är skitjobbigt. Orkar ingenting
    Jag känner igen känslan :) Fast det har gått över för mig nu och nu känns allt toppen igen :) Det är väl nån hormongrej antar jag :P
  • gammelmamma
    Emma Stark skrev 2012-04-13 11:03:44 följande:
    Jag känner igen känslan :) Fast det har gått över för mig nu och nu känns allt toppen igen :) Det är väl nån hormongrej antar jag :P

Ja det är det säkert, jag har inte kännt det så här tydligt med någon av de andra.
  • Emma Stark
    fyrklöver81 skrev 2012-04-12 17:12:03 följande:
    Jag fick en känsla av att lillen vände sig med huvudet ner idag,, vet ej om det är så, är i vecka 28+5 så det är kanske tidigt ?

Har era vänt sig vad ni tror / vet??? 
    Min lilla tös ligger med huvudet neråt och har börjat borra ner sig i bäckenet :) Det sticker till rejält i underlivet lite då och då och det var tydligen ett gott tecken sa barnmorskan :) Jag är i vecka 30+6 idag :)
  • Emma Stark
    conda skrev 2012-04-13 08:53:56 följande:
    Ni som har foglossning, finns det någon skonsam motion man kan utföra. Funderar på om simning skulle kunna funka. Får ont när jag går men känner att jag skulle behöva röra på mig lite, är väldigt rörlig i vanliga fall och känner mig smått tokig av att inte få röra mig...
    Absolut inte simning... Det är fruktansvärt för fogarna :P Jag försökte mig på det en gång, men ingen bra idé alls :P Cykling däremot fungerar alldeles utmärkt för mig :) Det blir inga sneda rörelser i bäckenet utan benen rör sig bara framåt och bakåt :) Perfekt när man ska ut med hunden när det inte går så bra för mig att promenera längre :)
  • Emma Stark

Igår blev det fastställt, på måndag är min sista dag på jobbet och sedan går jag hem med graviditetspenning. 

jag måste säga att det känns lite tomt och lite jobbigt just nu eftersom jag verkligen älskar mitt jobb, men det går ju inte att jobba när man har ont och inte kan sköta det ordentligt såklart :)

Undrar om man kommer klättra på väggarna nu i ett par månader tills lillan är ute :O Det blir nog mycket fikaträffar de kommande veckorna kan jag tänka mig :P