• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-04-12 21:28:38 följande:
    Vad är det för orakel? :)

Idag var jag på föräldrautbildning det var ju intressant..mycket snack om förlossningen...vi fick även se på en förlossningsfilm å efter den var hela gruppen rätt tysta å lite chockade :P

Har också varit det i dag:)
  • zenoble

Har också frågat nu ska se om man får nåt kul svar ;)

Hallonbladste finns på hälsokost, ofta beställningsvara om man ska ha det i ren form.

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-04-12 21:12:51 följande:
    När jag köpte hallonbladste förra grav så sa de i butiken att det ej skulle drickas innan vecka 35, men det kanske är olika? Ska oxå införskaffa det denna gång i alla fall, vet inte om det hjälpte sist men jag blödde inte alls länge efter förlossningen , tyckte inte heller att förlossningen var så jobbig även fast den höll i sig i ett dygn och jag bara använde mig av lustgas..
    Fösta graviditeten drack jag hallonbladste. Vet inte när jag började men födde i alla fall v. 35+4 och hade inga "lätta" värkar så jag är skeptiskt till effekten. Köpte rena hallonblad i hälsokost.
  • Havsjungfrun

Letar efter en fin första mössa till bebisen. Inte i hjälmmodell, utan band och gärna med en knut upptill. Någon som har ett bra tips?

• Zvartaliljan
    Havsjungfrun skrev 2012-04-13 04:56:02 följande:
    Fösta graviditeten drack jag hallonbladste. Vet inte när jag började men födde i alla fall v. 35+4 och hade inga "lätta" värkar så jag är skeptiskt till effekten. Köpte rena hallonblad i hälsokost.

Man ska ju börja dricka tidigast v.35 och dricka flera koppar varje dag i flera veckor för att det ska ha effekt. Om du drack det innan hjälpte det kanske inte att stärka livmodern för bättre värkarbete....däremot kan det ha startat din förlossning.
  • conda

Ni som har foglossning, finns det någon skonsam motion man kan utföra. Funderar på om simning skulle kunna funka. Får ont när jag går men känner att jag skulle behöva röra på mig lite, är väldigt rörlig i vanliga fall och känner mig smått tokig av att inte få röra mig...

• Sweet life
    conda skrev 2012-04-13 08:53:56 följande:
    Ni som har foglossning, finns det någon skonsam motion man kan utföra. Funderar på om simning skulle kunna funka. Får ont när jag går men känner att jag skulle behöva röra på mig lite, är väldigt rörlig i vanliga fall och känner mig smått tokig av att inte få röra mig...
    SImning, men inte bröstsimsrörelser med benen. Då öppnar man upp bäckenet för mycket och du kommer känna av smärtan...

Så mitt tips som aktiv simtränare är att fråga på simhallen om dom har en simplatta i flytande material som du kan ha under armarna och sen bara simma crawlben, alltså bara sparka med benen om du inte känner att du klarar av att crawla helt...
  • conda

Tack, det ska jag höra efter. Ska också fråga bm om man kan få en remiss till sjukgympa i vatten, det har jag testat innan och det var jätteskönt... Glad

• IdaElinLivia040611

Välkommna ni nya mammor, kul att det dimper in lite nya fortfarande.
    Härligt med fredag. Även om man är hemma och sjukskriven så är det ändå mysigt med helg.
    Igår blev det jätte skönt på kvällen över 13 grader så jag och mannen tog med oss lillskrutten på en härlig promenad. Jätte skönt att äntligen få lite frihet att röra sig men satan va långsamt jag måste gå. Och jag va himla stel i morse. Men det är ändå skönt. Ska göra samma ikväll om det inte regnar.

Magen känns stor nu och jag känner också ett väldigt tryck neråt. Nästan lixom bak mot ändtarmen, som att man ska bajsa ut en melon typ....Tungan ute . Tror han vänt ner huvet igen och kanske borrat ner sig lite för det trycker verkligen på. 
    Ska tillbaka till BM på specen på måndag så då ska hon få känna om han ligger långt ner. Hon ska även kolla tappen.

Länge sen jag hörde från dig PIO hoppas allt är bra med dig.

Trevlig helg!!!! 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618