• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

IdaElinLivia- ja e allt med o läser :) har inte orkat skriva på några dagar. Va på kontroll av tappen i onsdags. 1,1-1,2 cm är öppen 3 cm längst upp har tydligen varit öppen 2 cm nästan hela tiden ja gått på kontrollerna. Vilket ja inte har fattat men nu hade det ökat till 3. Men så länge som tappen fortfarande finns där o är stäng så e de ingen fara. Bebisen ligger med huvudet neråt men de har den gjort i flera veckor. Ligger hemma på soffan om dagarna o är så uttråkad så ja tror ja spyr på de här snart! Har gått 31+2 idag så de känns ju bra iaf :) vill iaf gå 32 fulla så bebisens lungor hinner mogna helt. Känns som att ja bara går o väntar på att de ska sätta igång nu. Tror de kan hända vilken dag som helst. De e iaf den känslan ja har. Vill boa o köpa kläder o grejer till bebisen men men ja får ta de om ett par veckor.

• gammelmamma
    PIO skrev 2012-04-13 13:11:18 följande:
    IdaElinLivia- ja e allt med o läser :) har inte orkat skriva på några dagar. Va på kontroll av tappen i onsdags. 1,1-1,2 cm är öppen 3 cm längst upp har tydligen varit öppen 2 cm nästan hela tiden ja gått på kontrollerna. Vilket ja inte har fattat men nu hade det ökat till 3. Men så länge som tappen fortfarande finns där o är stäng så e de ingen fara. Bebisen ligger med huvudet neråt men de har den gjort i flera veckor. Ligger hemma på soffan om dagarna o är så uttråkad så ja tror ja spyr på de här snart! Har gått 31+2 idag så de känns ju bra iaf :) vill iaf gå 32 fulla så bebisens lungor hinner mogna helt. Känns som att ja bara går o väntar på att de ska sätta igång nu. Tror de kan hända vilken dag som helst. De e iaf den känslan ja har. Vill boa o köpa kläder o grejer till bebisen men men ja får ta de om ett par veckor.

Stackare, det är  hemskt att inget kunna göra. Jag har inte samma problem men kan inte röra mig. Man bara ligger här och väntar på att dagarna ska gå. Har ingenting färdigt och börjar så smått få lite panik. Började storböla när mannen var hemma på lunch i dag. Hoppas du får den lill* kvar ett tag till. Själv väntar jag bara på att den ska komma, men som sagt olika problem och jag vill ju inte få ännu men jag vill att tiden ska gå fortare. Samtidigt som jag inte är klar egentligen:.... hm shit vad rörigt. Det är typ bara 5 veckor kvar tills jag får komma på samtal och få ett datum. längtar
  • NinnaBus

Var på tillväxt-ul i onsdags.
    Bebis följer sin egen kurva i alla fall. Ligger 15% under normalen, men håller sig där.
    Så nu blir det nytt ul om 4 veckor och då enbart pga mina problem med sköldkörteln.
    Allt såg jättebra ut på ul i onsdags i alla fall.
    Så då minskade oron för att även denna ska komma tidigare.

Igår var ingen rolig dag. Mådde skit. Vet inte om det kan ha varit en släng av någon snabbt övergående magsjuka eller om det var gallan som sa ifrån eller nåt magkatarrs-aktigt... Vaknade av att det kändes som  om magen höll på att brinna upp... 
    Fick gå på toa ett par gånger, men inte lös direkt... Spydde en gång på morgonen...
    Men kunde i princip inte äta nåt på hela dagen. Sved som eld i magen bara av en tugga vitt bröd...
    Och så trött... Halvsov hela dagen...  
    Bättre idag, men svider lite fortfarande...   Speciellt om jag äter nåt...
    Ja, ja... Det går väl över... 

• RocketQueen

Emma Stark; Jag vet hur det känns. Jag tyckte det var jättejobbigt att sluta jobba. Först var jag hemma en vecka på prov sen försökte jag jobba lite igen. Efter en vecka insåg jag ju att det inte skulle funka. Så jag fick ge upp tyvärr. Nu har jag gått hemma snart en och en halv månad och det har gått mycket bättre än jag trodde. Försöker hitta på nåt litet varje dag för att inte försoffa mig, sätter mig framför tvn först när kvällen är här och så. Men den absolut största utmaningen har varit att lära mig känna kroppens gränser, hur mycket orkar den utan att jag är helt sängliggande dan efter? Hur mycket kan jag röra mig utan att behöva tampas med sammandragningar och förvärkar?

Men, men till hösten börjar jag jobba lite extra igen tröstar jag mig med. Har fördelen att ha ett jobb där jag kan hoppa in när som med kort varsel så länge jag håller mig någorlunda uppdaterad.

• emersson75
    Tullamulla skrev 2012-04-13 10:26:21 följande:
    Hej alla tjejer!! Hoppas att det inte är försent att hänga med i tråden, har läst ett tag men inte skrivit något själv. Kul att det är så blandat med åldrar och livssituationer i tråden. Själv är jag 38år och väntar mitt tredje barn. Är omgift sen tre år med världens mest underbare man och både han och jag har två barn sen tidigare. Jag har en son född 98 och en dotter född 01 och han har en son född 98 och en en dotter född 00. Så det blir verkligen en liten sladdis och ett kärleks barn som dyker upp i Juni. Hela familjen väntar och längtar massor nu. Är beräknad till 23 juni men är väldigt nyfiken på om detta barn följer syskonens födslar. Sonen är född 37+6 o dottern v 36+4, helt perfekt tycker jag ingen kan ju svara på detta när man frågar. Någon som har erfarenhet av detta? Igår var vi i Varberg på visning av deras förlossning o BB. Det lutar nog åt att vi åker dit trots att det inte är närmast. Ha en go dag alla!
    Välkommen hit.. :) Vad roligt, jag har oxå en son som är född 98 :)
  • Havsjungfrun

Kul att det fortfarande hittar nya medlemma hit, välkomna!

conda skrev 2012-04-13 09:12:42 följande:
    Tack, det ska jag höra efter. Ska också fråga bm om man kan få en remiss till sjukgympa i vatten, det har jag testat innan och det var jätteskönt... Glad
    Man kan även simma med "sjöjungfrurörelser" med benen, alltså ihop och böljande.

Har varit hos bm idag. SF 33! Beror dock på att h*n ligger som en fällkniv med rumpan nedåt, tar enormt mycket plats så. Om den inte har vänt sig när jag ska dit om två veckor kommer bm skriva en remiss om vändningsförsök. Maken har dock för sig att sonen vände sig först i v. 36 så jag hoppas innerligt att den här bebisen också vänder sig självmant, särskilt med tanke på att jag har moderkakan i framvägg denna gången.  

Är nu sjukskriven 25 % ända fram till BF, känns skönt. Kommer dock bara att jobba april ut, sedan får det räcka. Med tanke på att sonen föddes v. 35+4 så vill jag ha lite marginal.  

Trevlig helg på er {#emotions_dlg.flower}

• Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2012-04-13 07:46:39 följande:

Man ska ju börja dricka tidigast v.35 och dricka flera koppar varje dag i flera veckor för att det ska ha effekt. Om du drack det innan hjälpte det kanske inte att stärka livmodern för bättre värkarbete....däremot kan det ha startat din förlossning.
    Kommer inte ihåg när jag började men det var i alla fall enligt de rekommendationerna som fanns då. Hann väl inte ge rätt effekt men kanske fel...
  • MissFörstånd
    NinnaBus skrev 2012-04-13 13:49:04 följande:
    Var på tillväxt-ul i onsdags.
    Bebis följer sin egen kurva i alla fall. Ligger 15% under normalen, men håller sig där.
    Så nu blir det nytt ul om 4 veckor och då enbart pga mina problem med sköldkörteln.
    Allt såg jättebra ut på ul i onsdags i alla fall.
    Så då minskade oron för att även denna ska komma tidigare.

Igår var ingen rolig dag. Mådde skit. Vet inte om det kan ha varit en släng av någon snabbt övergående magsjuka eller om det var gallan som sa ifrån eller nåt magkatarrs-aktigt... Vaknade av att det kändes som  om magen höll på att brinna upp... 
    Fick gå på toa ett par gånger, men inte lös direkt... Spydde en gång på morgonen...
    Men kunde i princip inte äta nåt på hela dagen. Sved som eld i magen bara av en tugga vitt bröd...
    Och så trött... Halvsov hela dagen...  
    Bättre idag, men svider lite fortfarande...   Speciellt om jag äter nåt...
    Ja, ja... Det går väl över... 
    Vad har du för problem med sköldkörteln? Får du gå på tillväxt för det? Jag äter själv levaxin och har inte hört något sådant förut.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • NinnaBus
    MissFörstånd skrev 2012-04-13 15:00:17 följande:
    Vad har du för problem med sköldkörteln? Får du gå på tillväxt för det? Jag äter själv levaxin och har inte hört något sådant förut.

Överproduktion. (hyper)
    Äter lågdos tiotil för att hålla värdena på en bra nivå.
    Är tydligen lite klurigare att ha en överproduktion vid graviditet än att ha en underproduktion (sa i alla fall läkaren på spec. mödravården).
    Finns risk för tillväxthämning + lite annat vid överproduktion så därför har de koll på tillväxten. 

• Elvis Mamma

Jag har också hyper, är dock opererad men utan nån vidare effekt då mitt T4 fortfarande ligger för högt. Ska också få göra TUL. Vet du vad dina värden ligger på NinaBus? Jag har tyvärr en BM som har noll erfarenhet av just hyper å spec mödravården verkar tyvärr inte heller så insatta, enligt dom kan högt T4 inte påverka barnet men du har alltså fått förklarat för dig att de finns risk för tillväxthämning? Viken risker kan det mer finnas?