• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Vi kommer vänta med att köpa babysitter och babygym tills vi vet om behovet finns, sonen vägrade ligga eller sitta i någon av dom utan ville bara sitta i sjalen eller bärselen så en babybjörn sele har vi köpt å sjal har vi kvar sedan innan, ska vi köpa babysitter så blir det en sån typ babybjörn som man kan gunga

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-04-12 11:18:39 följande:
    Vi kommer vänta med att köpa babysitter och babygym tills vi vet om behovet finns, sonen vägrade ligga eller sitta i någon av dom utan ville bara sitta i sjalen eller bärselen så en babybjörn sele har vi köpt å sjal har vi kvar sedan innan, ska vi köpa babysitter så blir det en sån typ babybjörn som man kan gunga
    Jag kan inte använda bärsaker pga min dåliga rygg men jag känner också lite att jag vill vänta samtidigt som just babysitter är ganska smidigt så h*n kommer upp lite från golvet.
  • Elvis Mamma

gammelmamma: Okej men då tycker jag absolut att du ska satsa på en babysitter, dom flesta bebisar trivs ju trots allt bra i en sån å de är himla smidigt när dom börjar bli mer vakna Såg att babyproffsen har ett eget märke på babysitter som påminner mycket om babybjörn, de kanske kan vara något? Det var bra pris på dom också jag tror att dom man själv kan gunga lite med handen är bäst, sen finns det ju en mjukare typ som bara har ställbara lägen men som inte går att gunga

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-04-12 11:37:00 följande:
    gammelmamma: Okej men då tycker jag absolut att du ska satsa på en babysitter, dom flesta bebisar trivs ju trots allt bra i en sån å de är himla smidigt när dom börjar bli mer vakna Såg att babyproffsen har ett eget märke på babysitter som påminner mycket om babybjörn, d e kanske kan vara något? Det var bra pris på dom också jag tror att dom man själv kan gunga lite med handen är bäst, sen finns det ju en mjukare typ som bara har ställbara lägen men som inte går att gunga

Ja när mina stora barn var små hade man ju babysitter med typ en stålbåge som gungade när de rörde sig och så, den jag lånade av kusinerna hade en sån där hård "båge" som jag tyckte var kass. Är det babybjörn som har det med stålbågen?
  • Elvis Mamma

gammelmamma: ja babybjörn har ju liksom en stålbåge å gungar när bebisen rör sig, tycker dom verkar mycket bättre än dom andra med hård båge, dom är liksom stumma å utan gung men kolla på babyproffsen för dom har en som liknar babybjörn, tror den kostar runt 300:- så betydligt mycket billigare än babybjörn som ligger på runt 1000:-

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-04-12 12:03:37 följande:
    gammelmamma: ja babybjörn har ju liksom en stålbåge å gungar när bebisen rör sig, tycker dom verkar mycket bättre än dom andra med hård båge, dom är liksom stumma å utan gung men kolla på babyproffsen för dom har en som liknar babybjörn, tror den kostar runt 300:- så betydligt mycket billigare än babybjörn som ligger på runt 1000:-

Okej tack det ska jag göra
  • gammelmamma

Någon mer än jag som känner sig låg, jag bara gråter och tycker allt är skitjobbigt. Orkar ingenting

• gizmolarson

Tycker att dom "äldre" modellerna av babysitters är bäst.. Som dom såg utnär man själv var liten..

• gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-04-12 12:48:23 följande:
    Tycker att dom "äldre" modellerna av babysitters är bäst.. Som dom såg utnär man själv var liten..

Vad skönt att höra att det är fler än jag, då är det inte bara för att jag är gammal;)
  • gizmolarson

Gammelmamma- hahaha hade en nyare modell till min först å den var kass så då köpte jag en ny " gammal" modell till min andra å den är bäst