• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

När jag fick 2:an så sträckte jag mig på bb när jag låg å ammade å när jag kom hem från bb så kom eftervärkarna ( dom är ju värre än det vanliga värkarna) å det var fruktansvärt eftersom jag inte kunde röra mig efter sträckningen.. Usch å fy..

• lycka 4

Nu är allt inhandlat till tjejen! Va på Ikea å köpte säng å skötbord idag! Såå skönt .

• fyrklöver81

Angående graviditespenning fick jag den beviljad redan efter 1-2 veckor. Är ledig från och med 1/5. Men ring försäkringskassan och hör efter.
    Hoppas det fixar sig, den 15 april är ju nu i dagarna.

Vad jobbar du med???

• zenoble

Jag fick mitt besked ca 5 veckor efter jag skickat in. Då hade jag ringt och tjatat på dem en vecka, så gör det du med. Fick beviljat dagen innan jag gick på ledighet haha..

• Dancia

UnderbaraPojke: Min mage hänger riktigt långt ner och jag har väldigt mycket förvärkar varje dag. Ca 15-40st om dagen beroende på vad jag gör. Jag tror inte det behöver betyda att man föder för tidigt. Jag hade ganska mycket förvärkar tidigt med andra barnet också och jag gick ändå till vecka 39+1 med henne.

• Dancia

Ja eftervärkarna är verkligen ingen höjdare. Men jag brukar få både panodil och citodon de 2 första dagarna och det hjälper lite iaf.

• gizmolarson

Jag hade inga förvärkar alls med någon av mina två å jag har fått dom 1 och 2 veckor tidigare än BF